Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Youtube är foliehattarnas mötesplats, inte någon tillförlitlig information där inte...
Ungefär som Flashback mao.
Jag är mycket förvånad att inte folk inser det problematiska med detta vaccinpass.
Det är för det första något som införs nu för Covid. MEN, som namnet antyder, inte är begränsat till Covid.
Vem vet vad som är nästa vaccin som blir obligatoriskt.
För det andra så är det märkligt att det är just ett vaccinationspass det naturliga, om man menat allvar, hade varit ett antigen-pass.
För det tredje så är detta inte alls olikt det sätt många historiska totalitära stater börjat. Att tvinga människor att tänka och tycka rätt är en mycket skrämmande vändning i den så kallade fria världen.
Min moraliska och etiska kompass är en helt annan, men nu har jag mycket svårt att föra ett sakligt samtal med vaccinationsmotståndare. Vi har nämligen gett dem delvis rätt när de pratar konspirationer med läkemedelsbolagen.
Är nästa steg ett veganpass där man behöver en stämpel som bevisar att du varje vecka äter minst tre veganska måltider?
Det är för jordens och allas bästa! Hur dum och egoistisk kan man vara som är emot detta?