2021-12-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag förstår att du tycker du är fyndig som försöker dra in användarnamnet på ett anonymt forum i en debatt, men du framstår enbart som efterbliven. Avsaknaden av förmåga till att vara rolig gör att jag faktiskt tror på dig när du säger dig vara född som kvinna.

De senaste siffrorna jag sett över frekvensen av självmordsförsök bland trans-person är över 50% , oavsett om dom är kirurgiskt stympade eller inte.
Kan du länka till någon vederhäftig källa till det du påstår?

Jag tycker fortfarande att ditt användarnamn är litet lustigt. Man blir litet full i skratt, liksom . . . .
Citera
2021-12-01, 15:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kan du länka till någon vederhäftig källa till det du påstår?

Jag tycker fortfarande att ditt användarnamn är litet lustigt. Man blir litet full i skratt, liksom . . . .
Det är bara att söka på nätet, det finns hur mycket "vederhäftig" som helst. Som "expert" inom området måste du givetvis redan känna till den höga frekvensen av självmordsförsök bland transsexuella.
Citera
2021-12-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är bara att söka på nätet, det finns hur mycket "vederhäftig" som helst. Som "expert" inom området måste du givetvis redan känna till den höga frekvensen av självmordsförsök bland transsexuella.
Nej. Det är inte min bild av människor med genuin transsexualism.
Citera
2021-12-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det var på tiden att vi fick en transsexuell minister, regeringen måste spegla samhället, fatta! Nu spelar inte sexualiteten roll och glastaket är krossat. Är stolt idag 🥳🧚‍♂️⚧♀️. Nu firar vi!

Nej, en regering ska vara kompetent att regera. Det är det enda fokuset som ska finnas. Vet ingenting om denna individ, men att hurra för identitetspolitik är efterblivet. Det är inte lika kul när det har nästlat sig in i yrken med livsavgörande uppgifter, med identitet istället för kompetens, den dagen du behöver dem. Tänk lite! Känn inte bara.
Citera
2021-12-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jag är jätteintresserad av att få lära mig mer om hur just du gör när du bestämmer dig för vilket kön folk du träffar på här i världen har. Det verkar jättespännande. Men inte i just den här tråden, som är förbehållen diskussion om en politiker vars genusuttryck folk av någon obegriplig anledning är helt besatta av.

Vi människor i olika länder och kulturer samt tidsepoker har den förmågan.

När han bryter mot detta och hela basen för det vetenskapliga tänkandet har människor synpunkter på det. Det är även bedrägeri att utgöra sig från att vara något annat.
Citera
2021-12-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Vi människor i olika länder och kulturer samt tidsepoker har den förmågan.

När han bryter mot detta och hela basen för det vetenskapliga tänkandet har människor synpunkter på det. Det är även bedrägeri att utgöra sig från att vara något annat.
Vetenskapen säger att Lina är en kvinna. Hur ni än krumbuktar er.
Citera
2021-12-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDöd
Hon, om någon, är rätt person på rätt position. Kompetent så det förslår, vars track-record få kan ha missat, som gör det oerhört svårt för fördomsfulla att skrika sig hesa om någon eventuell inkvotering. Efter all galla på Internet som konstant spys över personer med könskonträr historik, är jag faktiskt rörd en dag som denna.

Detta gjorde min dag lite ljusare, men vad viktigare är att hon imorgon gör Sveriges elevers dagar ljusare. Jag hoppas bara att hon inte bakbinds av partiet vilket ju återstår att se, men för nu; stort grattis, Lina! <3

Vi hoppas att du har rätt. Personligen skiter jag i om individen identifierar sig som en rosa ponny, så länge denne är tillsatt på kompetens. Men man blir ju lite orolig att det är identitetspolitik och ”woke”-vansinnet som hittat ända dit.
Citera
2021-12-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vi hoppas att du har rätt. Personligen skiter jag i om individen identifierar sig som en rosa ponny, så länge denne är tillsatt på kompetens. Men man blir ju lite orolig att det är identitetspolitik och ”woke”-vansinnet som hittat ända dit.
Läs hennes biografi på Wikipedia - mycket positivt om henne.
Citera
2021-12-01, 15:58
Medlem
Citat:
Vetenskapen säger att Lina är en kvinna. Hur ni än krumbuktar er.

Nej, det är helt sinnesförvirrat uttalande.....
Citera
2021-12-01, 15:58
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Åh, en hypotetisk fråga! Den kan jag försöka besvara om du gör det antagligt att den hör till topic, vilket den just nu inte ser ut att göra.

Jag visste att du inte skulle kunna svara på den. Och den frågan har med topic att göra. Du tror ju att han är en biologisk kvinna.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-12-01 kl. 16:00.
Citera
2021-12-01, 15:59
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Som transsexuell.

Så han föddes som en hermafrodit? Vad har du för källor på det?
Citera
2021-12-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Nej, det är helt sinnesförvirrat uttalande.....
Nej. Det är vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in