2021-12-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fast nu handlar ovanstående inlägg om fallet Wilma och inte Beata.
Det där begrep inte jag, trots att jag backade i konversationen för att se ursprunget. Vi har väl talat om Beata här? Wilma nämns inte nånstans?
Citera
2021-12-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Bilen hittades i direkt närhet till där kroppen påträffades. Civila likhundar har sökt där, polisen i viss mån och fikk för flera veckor sedan. Varför större pådrag inte har gjorts där tidigare är mer än vad jag kan förstå. Kan det vara så enkelt att polisen har gjort misstag?

Det vore iså fall inte första misstaget malmöpolisen gjort i denna utredning. Dom väntade nästan 1 vecka med att förhöra upphittarna av väskan. Axelremmen saknades redan då och att ingen drog slutsatsen att den kunde vara mordvapen är märkligt. Sen kunde dom inte hålla hemligt att det var Beata dom hittat redan på lördagen innan den officiella identifiering var klar.
Citera
2021-12-01, 12:26
Medlem
Om jag var polisen skulle jag försöka hitta hennes älskare. Förmodligen bor han mellan Oxie och Svedala i ett hus.. Troligtvis är han svensk i 50-60 års åldern. Kanske kom hon till honom med bil, men lämnade bilen i skogen. Jag tror att det var han som dödade henne av oaktsamhet.
Citera
2021-12-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Det nämner Wilma, det handlar om Beata
Du har rätt, fick läsa på lite
Citera
2021-12-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Om jag var polisen skulle jag försöka hitta hennes älskare. Förmodligen bor han mellan Oxie och Svedala i ett hus.. Troligtvis är han svensk i 50-60 års åldern. Kanske kom hon till honom med bil, men lämnade bilen i skogen. Jag tror att det var han som dödade henne av oaktsamhet.
Intressant. Hur kommer det sig att C erkänt att han orsakat hennes död?
Citera
2021-12-01, 12:34
Medlem
Citat:
Den teorin är helt fel kan jag säga. Och jag är 100% säker!!
Citera
2021-12-01, 12:36
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:

Och därför har C erkänt att han dödat henne?
Citera
2021-12-01, 12:37
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där begrep inte jag, trots att jag backade i konversationen för att se ursprunget. Vi har väl talat om Beata här? Wilma nämns inte nånstans?

Nej, Wilma var angående det inlägg jag citerade. Missförstånd bara
Citera
2021-12-01, 12:38
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Du säger här att du VET att B hade en älskare. Uppfattar jag dig rätt?

C har ju erkänt att han har orsakat hennes död.
Citera
2021-12-01, 12:40
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eller "Om inte jag får ha henne, ska ingen annan heller det."
Jag tror dock inte att orsak till svartsjuka påverkar varken dom eller straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att hon ville lämna är klarlagt. Var det för att han var en kontrollerande kvinnomisshandlare (vilket det finns tecken på) eller för att hon ville knulla med andra vet vi ju inte.

Tycker du det skulle vara en förmildrande omständighet om hon parallellknullade eller är du bara nyfiken på motivet?
Det är inte en juridiskt förmildrande omständighet men för dom som är mer intresserade över varför Beata bragts om livet än att hon bragts om livet är det av stor vikt. Om man av personliga skäl exploaterar Beatas död för att demonisera män är det av lika stor vikt att det döljs.

Att låsa sinnet från en djupare förståelse bortom det tröttsamma, trångsynta upprepandet att 'kvinnor mördas för att dom vill lämna" av fruktan för att Beata haft inflytande över Cezarys handling är ointelligent.

Att förstå varför saker händer innnebär inte nödvändigtvis att man tycker det är okay att det händer. Huvudet bör bara tillräckligt stort för att rymma dessa två tankar samtidigt.

Kort sagt så är det är inte ok att mörda för att man blivit behandlad som skit men det innebär inte nödvändigtvis att man är så korkad att man vägrar förstå varför.
Senast redigerad av Taggad 2021-12-01 kl. 12:44.
Citera
2021-12-01, 12:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Var och en är salig i sin tro.
Citera
2021-12-01, 12:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är inte en juridiskt förmildrande omständighet men för dom som är mer intresserade över varför Beata bragts om livet än att hon bragts om livet är det av stor vikt. Om man av personliga skäl exploaterar Beatas död för att demonisera män är det av lika stor vikt att det döljs.

Att låsa sinnet från en djupare förståelse bortom det tröttsamma, trångsynta upprepandet att 'kvinnor mördas för att dom vill lämna" av fruktan för att Beata haft inflytande över Cezarys handling är ointelligent.

Att förstå varför saker händer innnebär inte nödvändigtvis att man tycker det är okay att det händer. Huvudet bör bara tillräckligt stort för att rymma dessa två tankar samtidigt.

Kort sagt så är det är inte ok att mörda för att man blivit behandlad som skit men det innebär inte nödvändigtvis att man är så korkad att man vägrar förstå varför.
Så om man TROR att anledningen är att C misshandlat och hotat B så är man ointelligent men om man tror att hon knullat rundor med kreti och pleti är man intelligent? Då sällar jag mig gärna till de ointelligenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in