2021-12-01, 10:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
...
Vilket styrker att Beata inte blev mördad/dräpt för att hon ville lämna Cezary utan för att hon parallellknullade med en annan man.
Eller "Om inte jag får ha henne, ska ingen annan heller det."
Jag tror dock inte att orsak till svartsjuka påverkar varken dom eller straff.
Citera
2021-12-01, 10:49
Medlem
Citat:

Vilket styrker att Beata inte blev mördad/dräpt för att hon ville lämna Cezary utan för att hon parallellknullade med en annan man.

Att hon ville lämna är klarlagt. Var det för att han var en kontrollerande kvinnomisshandlare (vilket det finns tecken på) eller för att hon ville knulla med andra vet vi ju inte.

Tycker du det skulle vara en förmildrande omständighet om hon parallellknullade eller är du bara nyfiken på motivet?
Citera
2021-12-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag vet var Beatas man bodde. men eftersom vissa tycker att jag inte är pålitlig kommer jag att hålla informationen för mig själv. Huvudsaken är att polisen visste var han bor och häktade honom där.
Lägg till lättkränkt också.

Nå, var C bodde eller ej så är han gripen. Nu bor han i häktet.
Citera
2021-12-01, 11:40
Medlem
Citat:
Appropå trovärdiga uppgifter.
Det kanske är lite bakvänt att postumt anmäla Cezary för misshandel efter att lämnat in skiljsmässoansökan och inte tvärt om?

Beata lämnade in anmälan om misshandel och skadegörelse som skulle skett 2016-2021. Hade Beata svårt att minnas när misshandeln inträffat eller påstår du Beata blev oavbrutet
Jag skulle tro att misshandelstillfällena och hoten skedde med sån regelbundenhet att datum var glömda. . Jag tror att detta också var en förstärkning till det kontaktförbud hon sökte och fick avslag på.
Citera
2021-12-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu påstår jag inte att så är fallet, men nära fyndplatsen kan vara i Bökeberg men också parkeringsplatsen vid Svedala järnvägsstation för att ta ett exempel, begreppet nära är relativt.

Om de hittade bilen i Svedala centrum borde man tagit dit hundar, hästar och drönare, för att leta efter ett lik i centrum, eller vadå?

Bilen hittades i direkt närhet till där kroppen påträffades. Civila likhundar har sökt där, polisen i viss mån och fikk för flera veckor sedan. Varför större pådrag inte har gjorts där tidigare är mer än vad jag kan förstå. Kan det vara så enkelt att polisen har gjort misstag?
Citera
2021-12-01, 12:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Bilen hittades i direkt närhet till där kroppen påträffades. Civila likhundar har sökt där, polisen i viss mån och fikk för flera veckor sedan. Varför större pådrag inte har gjorts där tidigare är mer än vad jag kan förstå. Kan det vara så enkelt att polisen har gjort misstag?
Menar du alltså att civila likhundar, fikk OCH polisen gjort misstag?
Citera
2021-12-01, 12:09
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:

Dom sökte ju dock inte efter ett lik utan en levande människa/spår, så det kanske inte var just likhundar eller stort pådrag? Dock extrem miss att dom verkar gjort så lite sök och sen gett upp, hon hade kunnat hittas tidigare.
Citera
2021-12-01, 12:12
Medlem
Citat:
Finns inga renodlade likhundar i Sverige, varken civila eller tjänstehund inom polismyndigheten!
Citera
2021-12-01, 12:13
Medlem
MadZero99s avatar
Från delat inlägg i sökgruppen angående Beata och sök:

Citat:
Problemet är att man inte tog allvar på hennes rädsla..man har heller inte satt in riktiga resurser som i form av likhundar osv nu i efterhand..

Inlägget handlar om frivilliga som vill dyka.

Jag tror att polisen helt enkelt inte använt sig av likhundar, dykare, mm- utan det verkar som att både hundinsats och dykning är något som frivilliga stått för.
Citera
2021-12-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Från delat inlägg i sökgruppen angående Beata och sök:

Inlägget handlar om frivilliga som vill dyka.

Jag tror att polisen helt enkelt inte använt sig av likhundar, dykare, mm- utan det verkar som att både hundinsats och dykning är något som frivilliga stått för.
Fast nu handlar ovanstående inlägg om fallet Wilma och inte Beata.
Citera
2021-12-01, 12:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag kan gissa varför det var dykarna som letade efter Beatas kropp. Polisen först var säker på att det var Beatas man som dödade henne och dränkte henne med sakerna som hittades i bilen. Eftersom dykarna inte hittade någon kropp i vattnet visade sig den fysiska bevisningen som hittades i bilen vara värdelös. Gissa vad polisen hittade i bilen.

Vet du vad som hittades i bilen och att det bedöms vara värdelöst som bevisning eller spekulerar du?
Citera
2021-12-01, 12:19
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fast nu handlar ovanstående inlägg om fallet Wilma och inte Beata.

Det nämner Wilma, det handlar om Beata
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in