2021-12-01, 00:49
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det lustiga är att ni alarmister verkar tro att mänskligheten bara ska oroa sig för ett virus!

Oroas inte folk av ganska många virus? Ebola, HIV, Zika, Sars, Malaria, Gula febern etc?
Citera
2021-12-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Oroas inte folk av ganska många virus? Ebola, HIV, Zika, Sars, Malaria, Gula febern etc?
Uppenbarligen inte nu! Sen är det ju som sagt oftast inte virus som är det farligaste utan bakterier och svampar men sånt ignorerar alarmister..
Citera
2021-12-01, 00:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Då är du ju konsekvent i alla fall. Men du har också avslöjat vilken slags person du är. Föendubfattar själv att vilka lagar som helst kan stiftas av en korrupt makthavare? Anklaga inte om exempelvis son rösträtt blirnindragen för att du tycker eller är fel.

När något blir fel så kommer jag att svara på det. Jag har god erfarenhet av korrupta makthavare då jag har rötter i öststaterna. Politiker i Sverige har noll koll på vetenskap, de har experter som talar om saker och ting för dem. Sen att de kan luta sig mot "experter" som panzergeneral Arnstadt är mycket märkligt, men relativt harmlöst. En person som ser en skinnskalle bakom varje buske är ju sisådär trovärdig.
Citera
2021-12-01, 00:55
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Men snälla. Öm man måste ändra definitionen av vaccin(vilket CDC) gjort. Handlar det inte om ett vaccin och det är inte effektivt. När du dessutom måste fylla på gång på gång för att kanske hindra en, nästan alltid mild, sjukdom handlar det inte om folkhälsa.

Praktiskt med en ny variant nu när de flesta länder hunnit få upp ögonen för hur kassa vaccinen är. Och praktiskt att ha något att straffa Afrika med när de har så många dödstal trots en ensiffrig vaccintäckning. Och bra att ha något att förstöra ännu en festsäsong med. Moronic fanns hör tidigare. Den här dessutom gett mycket milda fall utan sjukhusinläggningar. Paniiiiiik.

Varför var någon tvungen att ändra definitionen? De kanske bara ville vara lite tidsenliga och inte utdaterade? Med teknologisk utveckling så får man ändra definitioner efterhand. En dator idag är inte vad en dator var för 50+ år sedan.

https://www.makeuseof.com/tag/8-spectacularly-wrong-predictions-computers-internet/
Senast redigerad av Lost.Villain 2021-12-01 kl. 01:02.
Citera
2021-12-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag förstår faktiskt inte varför hybridimmunitet skulle fungera bättre mot omikron. Om vare sig antikroppar eller vaccin har effekt så blir det ju inte mer skydd mot något som ingen av dem skyddar mot?
De flesta utom Ola förstår nog att det är den naturliga immuniteten som skyddar bäst! En dag förstår nog även Ola detta men den dagen torde ligga några år in i framtiden..
Citera
2021-12-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När något blir fel så kommer jag att svara på det. Jag har god erfarenhet av korrupta makthavare då jag har rötter i öststaterna. Politiker i Sverige har noll koll på vetenskap, de har experter som talar om saker och ting för dem. Sen att de kan luta sig mot "experter" som panzergeneral Arnstadt är mycket märkligt, men relativt harmlöst. En person som ser en skinnskalle bakom varje buske är ju sisådär trovärdig.

Men om Arnstad ligger bakom en lag som tvingar dig att vaccinera dig mot nazism och åka skateboard varje tisdag så kommer du göra så.
Och försvara det.
Citera
2021-12-01, 00:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Men om Arnstad ligger bakom en lag som tvingar dig att vaccinera dig mot nazism och åka skateboard varje tisdag så kommer du göra så.
Och försvara det.

NEJ! Men du gör kanske?

Edt:
Du ser, men vill inte ta åt dig. Come to he other side, the dark side want's you!
Citera
2021-12-01, 01:01
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Uppenbarligen inte nu! Sen är det ju som sagt oftast inte virus som är det farligaste utan bakterier och svampar men sånt ignorerar alarmister..

Så absolut ingen oroar sig för Ebola eller Malaria? Därför som vartenda litet utbrott direkt hamnar på löpen och det ges flera miljoner doser mot malaria per år?
Citera
2021-12-01, 01:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ja i jämförelse med dig så är man ju ett geni fast det gäller iofs alla andra med IQ över 30 också!

Bra! Fortsätt precis som du gör och var bara dig själv! Du gör, verkligen, "reklam" för alla antivaxxare! Tack!
Citera
2021-12-01, 01:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det var kring Johannesburg som omikron dominerar. Kanske många resenärer från Kapstaden?

Ja det är nog en sannolik förklaring.
Citera
2021-12-01, 01:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag förstår faktiskt inte varför hybridimmunitet skulle fungera bättre mot omikron. Om vare sig antikroppar eller vaccin har effekt så blir det ju inte mer skydd mot något som ingen av dem skyddar mot?

Tydligen, kan, det ändå vara så. I alla fall pekar labbstudien som publicerades i "natur" åt det hållet. Men hur två otillräckliga metoder, tillsammans, kan räcka till, kan ju illustreras med ett siffer exempel:

Om R talet t.ex minskar med 2,0 med hjälp av vaccin och lika mycket med "naturlig immunitet så skulle ett virus med ett R0 på 3,5 bli knäckt av kombinationen vaccin och "naturlig" immunitet. Nu vet jag ju att R talet handlar om populationsnivå och inte individnivå. Jag vill bara visa på principen.
Citera
2021-12-01, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Bra! Fortsätt precis som du gör och var bara dig själv!
Själv gör du strålande reklam för alla er ovetenskapsmän som förnekar vad vetenskapen känt till under hundratals år och dessutom sitter och rabblar myter om smittsamhet och andra påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in