2021-12-01, 00:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Ja, att någon blivit ordentligt sjuk harvjubheller aldrig hänt förut.....

Inkubationstid? Jag trodde att du var dubbelvaccinerade och att vaccinet är så jäkla effektivt? Du är väl ingen jäkla antivaxxer som tror att vaccinet inte fungerar?

Så vaccin var sjätte(eller var tredje, som England nu säger) månad för alltid? Och när du inte längre vill ta en spruta till och då förlorar ditt coronapass, låter det annorlunda då?

Det låter väl ok, så länge det är samma för alla. Sen när man inte tycker det är värt det längre så är det ju bara att skita i sprutan och bli en paria. Vad var problemet?
Citera
2021-12-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej de tänker som jag och umgås med sin vaccinerade flock. Sen att du inte förstår det då du bedrar dina vänner till höger och vänster kan ju inte jag lastas för.
Bedrar? Är du på riktigt? Var och en av dina bekanta har triljoner virus bakterier och svampar i kroppen vilka de frikostigt delar med sig av, tror du på allvar att du har koll på allt det?
Citera
2021-12-01, 00:34
Medlem
Citat:
Det låter väl ok, så länge det är samma för alla. Sen när man inte tycker det är värt det längre så är det ju bara att skita i sprutan och bli en paria. Vad var problemet?
Det lustiga är att ni alarmister verkar tro att mänskligheten bara ska oroa sig för ett virus!
Citera
2021-12-01, 00:35
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är klart att vaccin kan smitta.

Är du utrikesfödd och har bekymmer med hur man använder vissa ord på svenska ?
Citera
2021-12-01, 00:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Bedrar? Är du på riktigt? Var och en av dina bekanta har triljoner virus bakterier och svampar i kroppen vilka de frikostigt delar med sig av, tror du på allvar att du har koll på allt det?

Här fokuserar vi på sars-cov2. Att du och dina bekanta är levande bakteriehärdar betvivlar vi inte, tvättar du ens händerna efter toalettbesöket?
Citera
2021-12-01, 00:37
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är fortfarande frisk, så jag har antagligen kommit undan med blotta förskräckelsen.

Vaccinet ÄR effektivt, men inte hundraprocentigt, och när det gäller den nyaste varianten så vet vi ju inte än. Vi vet inte heller hur länge den (Omikron) har funnits i Sverige. Många går ju inte och testar sig när de har symptom, särskilt inte om de är vaxxade (rekommendationen var till för drygt en vecka sedan rentav att man inte skulle göra det), och FHM har inte heller haft någon anledning att helsekvensera folks positiva tester (det har bara gjorts för stickprov, men nu i dagarna har de skalat upp till 40 procent av alla positiva prov).
Men snälla. Öm man måste ändra definitionen av vaccin(vilket CDC) gjort. Handlar det inte om ett vaccin och det är inte effektivt. När du dessutom måste fylla på gång på gång för att kanske hindra en, nästan alltid mild, sjukdom handlar det inte om folkhälsa.

Praktiskt med en ny variant nu när de flesta länder hunnit få upp ögonen för hur kassa vaccinen är. Och praktiskt att ha något att straffa Afrika med när de har så många dödstal trots en ensiffrig vaccintäckning. Och bra att ha något att förstöra ännu en festsäsong med. Moronic fanns hör tidigare. Den här dessutom gett mycket milda fall utan sjukhusinläggningar. Paniiiiiik.
Citera
2021-12-01, 00:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det lustiga är att ni alarmister verkar tro att mänskligheten bara ska oroa sig för ett virus!

Jag tycker vi ska oroa oss för en börskrasch och kanske även WW3, men en alarmism åt taget räcker gott. Eventuellt ska vi även fundera på vissa länders totalitarism också.
Citera
2021-12-01, 00:39
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Varför är one size fits all okej när alla hälsa ser olika ut? För ett dussinvirus. Då utgår jag ifrån att du inte ser ett problem med att ditt samhällsdeltagande dras in efter att du inte velat följa ett påbud. För får staten bestämmanderätt över våra kroppar finns ingen gräns för vad vi kan utsättas för.
Citera
2021-12-01, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Väldigt preliminära uppgifter. Och vi vet att vaccinets skyddseffekt mot att bli smittad sjunkit efter bara tre månader när det gäller Delta-varianten. Men vi får vara glada om vaccinet, överhuvudtaget, biter på omicron.Lika så om tidigare infektion skyddar mer eller mindre. Men jag har satsat på hybridimmunitet för egen del och jag tror att det är det absolut säkraste kortet för hela befolkningen över 11 år, förutom de mest sköra, som t.o.m kan duka under för en vaccindos.

Jag förstår faktiskt inte varför hybridimmunitet skulle fungera bättre mot omikron. Om vare sig antikroppar eller vaccin har effekt så blir det ju inte mer skydd mot något som ingen av dem skyddar mot?
Citera
2021-12-01, 00:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Varför är one size fits all okej när alla hälsa ser olika ut? För ett dussinvirus. Då utgår jag ifrån att du inte ser ett problem med att ditt samhällsdeltagande dras in efter att du inte velat följa ett påbud. För får staten bestämmanderätt över våra kroppar finns ingen gräns för vad vi kan utsättas för.

Nej det är inget problem med det. Om jag väljer att inte följa gällande lag så är det ok att inskränka mina rättigheter, vad är problemet med det? Vill du att kriminella ska få härja fritt? Jag får givetvis tillämpa det våld jag finner nödvändigt och polisen får svara med samma mynt. Frågor på det?
Citera
2021-12-01, 00:46
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
"Justitieombudsmannen (JO) har de senaste två veckorna mottagit nära 9 000 anmälningar mot vaccinbevisen, rapporterar SR P4 Jönköping.

Det är lika många anmälningar som myndigheten brukar få in under ett helt år."
Citera
2021-12-01, 00:48
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Nej det är inget problem med det. Om jag väljer att inte följa gällande lag så är det ok att inskränka mina rättigheter, vad är problemet med det? Vill du att kriminella ska få härja fritt? Jag får givetvis tillämpa det våld jag finner nödvändigt och polisen får svara med samma mynt. Frågor på det?
Då är du ju konsekvent i alla fall. Men du har också avslöjat vilken slags person du är. Föendubfattar själv att vilka lagar som helst kan stiftas av en korrupt makthavare? Anklaga inte om exempelvis son rösträtt blirnindragen för att du tycker eller är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in