2021-12-01, 00:18
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo och patienterna som får flyttas från Syd- till Nordtyskland med ett Luftwaffe-plan som är omgjort till IVA-avdelning, för att alla sjukhusen är fulla, är egentligen inte alls sjuka...

Du verkar inte må bra..?
Jag mår utmärkt. Mår du inte bra om du inte tycker som jag?

De tyska patienterna är säkert sjuka. Vilket inte är något nytt. Dock är det fler sjuka nu och mer ansträngning på vården. Efter vaccinets intåg.
Citera
2021-12-01, 00:20
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det lär bli samma strutsmentalitet som nu - det är en snuva. Tror du lägger för mycket tilltro till "folk".

Jag tror ni har rätt på olika vis . Använder man det munskydd du nämner fftp3 så har man ett ok skydd. Problemet i tex Danmark där jag va en del under 2020 var ju att 9 av tio hade nått tyg det stod Gucci eller liverpol på. Samt åt man nått i offentliga miljöer drog man det åt sidan .. så frågan är ju hur sor effekt kravet har ? Vi skall väl inte hamna i denna debatt men ni fattar 😀
Citera
2021-12-01, 00:20
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vem är det som sprider alla dessa trams-siffror om virusets dödlighet?

I Ungern har 0,35% av hela befolkningen stupat i Covid-19. Bulgarien har förlorat 0,4% av befolkningen till Kina-viruset.

Att viruset skulle ha en dödlighet på 0,15% är alltså en uppenbar bluff. Men ändå fortsätter dessa trams-siffror att spridas. Och det finns personer som okritiskt sväljer bluffen.
"Tramset" kommer från Stanford. Från en av deras främsta forskare som innan plandemin ansågs världsledande: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.08.21260210v1

Trams, som sagt. Och du vet inte vad WWW IFR är?
Citera
2021-12-01, 00:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja vad tror du? Vad händer med viruspartiklar som är beroende av specifika ämnen för att existera? När dessa ämnen inte går att frambringa längre? Vad händer då? Jo de upphör att existera, inte helt men i stort antal.

Detta låter mycket "intressant". Säg mig vad äter dina viruspartiklar?
Citera
2021-12-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast nu umgås jag ju inte med andra människor, hur tänkte du där? Jag kan umgås med en väl vald skara vaccinerade ja, men i övrigt, nej. Jag tycker synd om dig med så känslan är ömsesidig!
Jo fast mig finns det ju ingen anledning att tycka synd om. Men ditt resonemang om att du inte umgås med andra ja förutom andra vaccinerade då är obetalbart!. För de umgås ju med andra och vaccinerade smittar ju som vi alla vet också. Så nog är du med i flockimmuniteten och har varit sen du föddes Fast du förnekar det. Voj voj!
Citera
2021-12-01, 00:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Ja, att någon blivit ordentligt sjuk harvjubheller aldrig hänt förut.....

Inkubationstid? Jag trodde att du var dubbelvaccinerade och att vaccinet är så jäkla effektivt? Du är väl ingen jäkla antivaxxer som tror att vaccinet inte fungerar?

Så vaccin var sjätte(eller var tredje, som England nu säger) månad för alltid? Och när du inte längre vill ta en spruta till och då förlorar ditt coronapass, låter det annorlunda då?

Jag är fortfarande frisk, så jag har antagligen kommit undan med blotta förskräckelsen.

Vaccinet ÄR effektivt, men inte hundraprocentigt, och när det gäller den nyaste varianten så vet vi ju inte än. Vi vet inte heller hur länge den (Omikron) har funnits i Sverige. Många går ju inte och testar sig när de har symptom, särskilt inte om de är vaxxade (rekommendationen var till för drygt en vecka sedan rentav att man inte skulle göra det), och FHM har inte heller haft någon anledning att helsekvensera folks positiva tester (det har bara gjorts för stickprov, men nu i dagarna har de skalat upp till 40 procent av alla positiva prov).
Citera
2021-12-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Detta låter mycket "intressant". Säg mig vad äter dina viruspartiklar?
Inget uppstår av sig själv, så mycket trodde jag du ändå förstod.
Citera
2021-12-01, 00:24
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ja vad tror du? Vad händer med viruspartiklar som är beroende av specifika ämnen för att existera? När dessa ämnen inte går att frambringa längre? Vad händer då? Jo de upphör att existera, inte helt men i stort antal.

Varför tror du dessa ” specifika ämnen inte går att frambringa ”? asgarv. Nu var du lika rolig som när du påstod att vaccinet ”smittar”
Citera
2021-12-01, 00:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag tror ni har rätt på olika vis . Använder man det munskydd du nämner fftp3 så har man ett ok skydd. Problemet i tex Danmark där jag va en del under 2020 var ju att 9 av tio hade nått tyg det stod Gucci eller liverpol på. Samt åt man nått i offentliga miljöer drog man det åt sidan .. så frågan är ju hur sor effekt kravet har ? Vi skall väl inte hamna i denna debatt men ni fattar 😀

Det där med att dra munskyddet åt sidan har jag sett hundratals tillfällen på, gör man så så är det ju självklart att det inte fungerar. Människans dumhet har inga gränser. Jag minns när jag var på bordershopen i Puttgarden förra året, en arabisk familj gick runt med munskydden på hakan och munnen. Jag signalerade till kvinnan genom att demonstrativt visa hur det skulle sitta, hon skrek på arabiska och vips så satt munskydden som de ska. De trodde nog jag var en tillsynsman eller något, men kul var det.
Citera
2021-12-01, 00:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jo fast mig finns det ju ingen anledning att tycka synd om. Men ditt resonemang om att du inte umgås med andra ja förutom andra vaccinerade då är obetalbart!. För de umgås ju med andra och vaccinerade smittar ju som vi alla vet också. Så nog är du med i flockimmuniteten och har varit sen du föddes Fast du förnekar det. Voj voj!

Nej de tänker som jag och umgås med sin vaccinerade flock. Sen att du inte förstår det då du bedrar dina vänner till höger och vänster kan ju inte jag lastas för.
Citera
2021-12-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast det är väl det som är poängen, är det jävligt nog så kommer folk frivilligt bära munskydd for att skydda sig, och vaccinera sig trots risker. Det här viruset däremot innebär mycket liten risk för många, särskilt om man skyddar sig mot stora virusmängder som riskerar överväldiga immunförsvaret. Hur många som väljer att frivilligt munskydda sig blir lite som ett mått på hur illa viruset är.

Inget ont om de som vill eller behöver skydda sig extra, men för många är det inte ett stort hot.

Ja, jag tänker inte ta på mig något munskydd resten av denna pandemi oavsett vad som beslutas.
Men jag har ett lager med ffp3 som jag skaffade i början när läget var osäkert.
Det är svårt (fast inte så svårt uppenbarligen) att tvinga folk till onödiga åtgärder, men är dom nödvändiga så behövs inget tvång.
Citera
2021-12-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nu var du lika rolig som när du påstod att vaccinet ”smittar”
Det är klart att vaccin kan smitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto