2021-11-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jag hade gärna hållit med, men jag tror dessvärre först och främst på fakta. Och du har inte kunnat komma med några.

"Trans" är som att tro på tomten och vilja att andra vuxna ska spela med. Fullkomligt bissart.
Citera
2021-11-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
För det första förstår nog alla att det här var äcklig godhetssignalering till omvärlden och woke-extremister i Sverige.
Personen är sannolikt långt från den mest kompetente kandidaten för posten.

För det andra så kommer detta ytterligare sänka svenska skolor. Utan tvekan kommer personen se MER LBTQ indoktrinering i skolan, som en prioritet. På bekostnad av riktig undervisning.

Den som värnar som sina barns psykologiska hälsa och utveckling... Samt om att de ska få undervisning som gör att de kan konkurrera i en helt global arbetsmarknad som vuxna (med kineser, koreaner, holländare, finnar m.fl)

Ja, den bör snarast se till att få bort sina barn från det svenska skolsystemet och in i någon privatskola som ignorerar eller inte lyder under svenska läroplanen.... Alternativt flytta på sig själv och sina barn.

Det här är inget skämt! Redan min generation - född på 70-talet, drabbades av experiment och flumskolan. Jag har själv fått lära mig mycket av det som behövs för allmänbildning och för att kunna hävda mig mot internationella kollegor.

Rädda ditt barn om du verkligen bryr dig! Vill du att ditt barn ska bli en transa, flata eller bög med offerkomplex, näsring och lila hår.... som jobbar inom något uselt betalt servicejobb --- ja då är svenska skolan perfekt för "hens" utbildning.

Är du dum i huvudet? Jag tycker att hon verkar vettig och bra. Är ju helt jävla irrelevant om hon är transsexuell, transvestit eller vad ni nu syftar på med ”trans”.

Du har inga barn själv va? Tänkte det, för då hade du aldrig uttryckt dig så omoget.
Citera
2021-11-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är ju inte ett statement, eftersom hon är känd för att vända just skolan och skolan är viktig i valet. Det är ett helt vanligt val och du går igång på ingenting. Däremot kunde ju media struntat i att tala om hennes barndom, precis som de struntar i de andra ministrarnas barndom. Så just du slapp ha ångest och få fobier bekräftade.

Orkar knappt låta mig dras ner till träsknivå, men ibland får man göra undantag och svara idioter även om det tar emot.

Fattar du ens vad jag skrev, förstår du själv vad du skrivit ?

Vet du vad ett statement är ? Det skulle alltså inte vara ett statement "eftersom hon är känd för att vända just skolan och skolan är viktig i valet". Så jävla korkad kommentar (och med så stora brister i ordförståelse) att man undrar om du är obegåvad eller om du gör dig till.

Men för att förklara det EN GÅNG TILL :
Man har gjort ett KRAFTIGT ställningstagande när man väljer en TRANSPERSON som SKOLMINISTER. Det ger en SIGNAL om att skolan kommer att fortsätta vara flummig.

För att få dig att FATTA så skulle man kunna säg att det givit andra signaler om PUTIN hade blivit skolminister i SVERIGE, det hade SIGNALERAT hårdare tag, skoluniformer och slut på flummigheten.

FATTAR DU ? eller ska jag FÖRKLARA det EN GÅNG TILL ?
Citera
2021-11-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det var på tiden att vi fick en transsexuell minister, regeringen måste spegla samhället, fatta! Nu spelar inte sexualiteten roll och glastaket är krossat. Är stolt idag 🥳🧚‍♂️⚧♀️. Nu firar vi!

Vad ska vi fira?

När kvinnor äntligen börjar synas i politiken då kommer männen dit och tar deras platser? Är det något att fira?

Vad är transMÄNNEN då? Varför syns inte dom?

När en transman kommer in och tar en mans plats som minister DÅ kan vi fira.

Att transkvinnor tar plats är inte särskilt konstigt, det gjorde dom redan innan dom ändrade kön till kvinna. Det är typiskt manligt beteende.

Det är så stört att vi kvinnor förväntas vara solidariska och stötta sådant här.
Vi ska väl applådera när transkvinnorna knuffar ut oss från våra sporter också?
Kliva åt sidan. Sådär som kvinnor så snällt gör.
Citera
2021-11-30, 22:40
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Bra fråga. Det kan ju vara både och eller att de förstärker varandra exempelvis.
Med det så medger du att håller med om att trans är på riktigt. Inte något någon fått via TV-tittande.

Citat:
Han kan vara både och kanske, vet inte om han är helt fake eller har fallit offer själv. Kanske började som det ena men blev det andra.

Med detta så menar du att någon som engagerar sig först som rektor för en skola och sedan ger sig in i politiken har tid och ork att både före och efter ministerposten är säkrad i någon mån låtsas vara det motsatta könet.

Vilken nytta skulle charaderna göra för rektorn och sedermera ministern? Kvotering till minister av PK-skäl?

Om det dessutom som du hävdar finns en suicidal komponent i trans skulle det säkerligen påverka förmågan att tjänstgöra som framgångsrik rektor för en skola och med detta i bagaget skulle troligen ministären inte bli av den heller.

Enligt dig är trans en mentalsjukdom som smittar genom massmedia eller så är det ett val som utgår från vetenskapsförnekelse. Att en människa antingen är 100 % man eller 100 % kvinna och att det inte finns någon åtskillnad mellan det upplevda könet (vars existens du förnekar) och det biologiska könet (som du menar trans förnekar) är absoluta sanningar för dig. Du ser inte bortom könsorganen, vilket är lite snuskigt kan jag tycka.
Citera
2021-11-30, 22:42
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
"Trans" är som att tro på tomten och vilja att andra vuxna ska spela med. Fullkomligt bissart.
Nu finns ju transsexualism med som diagnos i den psykiatriska katalogen — F.64.0 heter den visst, om du har glömt. Jag vet inte varför någon skulle vilja jämställa vetenskapligt framtagna diagnoser med att tro på tomten. Eller vad ditt svammel om tomten har med Lina Axelsson Kihlbom att göra. Kan du förtydliga?
Citera
2021-11-30, 22:46
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hon är åtminstone utbildad både lärare och rektor så hon är den enda i regeringen som faktiskt har kompetens för sitt ministerområde och departement vilket ingen av de andra har så att döma ut henne bara för att hon har bytt kön känns fel.

De som sitter på olika ministerposter måste vara utbildade i sina gebit annars ökar risken för felaktiga beslut och felröstningar i riksdagskammaren.
Detta insåg även Platon på sin tid.

Hon är som sagt den enda av alla 349 ledamöterna i riksdag och regering som har utbildningen och kompetensen att vara skolminister vilket är unikt och anmärkningsvärt i svensk nutida politisk historia och har i princip aldrig hänt sedan 1846 när Carl von Friesen valdes till minister över skolväsendet och kyrkan.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-11-30 kl. 22:57.
Citera
2021-11-30, 22:50
Medlem
Det nästan alla missat här är att Lina har en framgångsrik skolkarriär innan det över huvud taget blev känt att hon var transperson. Efter rektorsjobbet i Södertälje blev hon utbildningschef i Nyköping och sedan skolchef i Haninge samt utsedd till att ingå i Skolkommissionen 2015. Först efter det kom hon ut som trans.

Om man ser vad Lina framförallt tryckt på i skolfrågor så handlar det om tidig uppföljning av vad eleverna kan, att kartlägga kunskaper och att sätta in snabba åtgärder för att göra skillnad. Läs t.ex. hennes bok Våga leda skolan - med sikte på framtiden Det är inte genuspedagogik eller identitetspolitik som står i centrum där, utan elevernas lärande.
Citera
2021-11-30, 22:56
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hon är åtminstone utbildad både lärare och rektor så hon är den enda i regeringen som faktiskt har kompetens för sitt ministerområde och departement vilket ingen av de andra har så att döma ut henne bara för att hon har bytt kön känns fel.

De som sitter på olika ministerposter måste vara utbildade i sina gebit annars ökar risken för felaktiga beslut och felröstningar i riksdagskammaren.
Detta insåg även Platon på sin tid.

Hon är som sagt den enda av alla 349 ledamöterna i riksdag och regering som har utbildningen och kompetensen att vara skolminister vilket är unikt och anmärkningsvärt i svensk nutida politisk historia och har i princip aldrig hänt sedan 1846 när Carl von Friesen valdes till minister över skolväsendet och kyrkan.

Rolig trivia är att hon var med i TV-serien rektorn där hon i en scen fick känna på lite härskarteknik när nuvarande GD:n för Skolverket Peter Fredriksson gav henne en uppsträckning eftersom hon inte var så förtjust i hans hittepåpedagogik. Notera att han då jobbade för Södertälje kommun. Skulle gärna vara en fluga på väggen när de mötas nästa gång och hon nu är hans chef. Hoppas att den inkompetenta jäveln får sparken.

https://drive.google.com/file/d/1s5TBKVnpEryeAQi5owdhCO3UDDJA33s7/view
Senast redigerad av Jannebigplay 2021-11-30 kl. 23:00.
Citera
2021-11-30, 23:05
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Verkar som att du inte begriper frågan om överrepresentation över huvud taget, och ändå ger du dig in på vådliga och märkliga diskussioner om det. När någon sedan smäller dig på fingrarna - vilket inte är så svårt - så undrar du varför man drar upp frågan om överrepresentation...

Hur kan den första transpersonen någonsin och dessutom en underrepresenterad grupp i förhållande till antalet platser i riksdag och regering utgöra överrepresentation i politiken?
Citera
2021-11-30, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xzedric
Det nästan alla missat här är att Lina har en framgångsrik skolkarriär innan det över huvud taget blev känt att hon var transperson. Efter rektorsjobbet i Södertälje blev hon utbildningschef i Nyköping och sedan skolchef i Haninge samt utsedd till att ingå i Skolkommissionen 2015. Först efter det kom hon ut som trans.

Om man ser vad Lina framförallt tryckt på i skolfrågor så handlar det om tidig uppföljning av vad eleverna kan, att kartlägga kunskaper och att sätta in snabba åtgärder för att göra skillnad. Läs t.ex. hennes bok Våga leda skolan - med sikte på framtiden Det är inte genuspedagogik eller identitetspolitik som står i centrum där, utan elevernas lärande.

Ponera att vi har nittionio bananer och en bananasplit, där alla har likvärdig kompetens. Vem passar bäst på ministerposten? Låter vi slumpen avgöra blir det antagligen ingen bananasplit. Hade det ”mot alla odds” blivit bananasplit hade identitetspolitik varit den mer troliga orsaken. Han sitter på toppen av den intersektionella offerpyramiden.
Citera
2021-11-30, 23:16
Medlem
Hade jag mött henne på stan så hade jag aldrig ens tänkt tanke på att det skulle ha varit en man tidigare.
Hon ser bra ut, definitivt ser hon ut och låter som en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in