2021-11-30, 21:28
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Nej, jag kommer inte ihåg vad Anna Ekstöm sa. Det var ju ett tag sen. Fast det här med fascism och eventuellt våld låter ju intressant. Nya tankar, men jag tror inte att du har rätt.
Det är mycket enkelt, det som saknas är respekt för skolan som institution och lärarens roll i klassrummet. Utöver det så saknas respekt från skolverket, lärarkåren, politikerna och stora delar av samhället för kunskap och information. Mycket enkelt. Eleverna tillåts misshandla läraren utan kännbara konsekvenser. Föräldrar tillåts hota lärarna. Man låter förståndshandikappade stanna i samma klass som normalbegåvade in i det absolut sista. Elever med neuropsykiatriska funktionshinder sitter i nästan varenda klassrum.

1. Dela upp efter förmåga och förutsättning, är en elev förståndshandikappad så har den i en klass särskilt anpassad för förståndshandikappade att göra, inte i en för normal- eller högbegåvade.
2. Varenda unge som får för sig att ens höja rösten mot en lärare bör i första hand kastas ut ur klassrummet fysiskt och vid minsta motstånd få en örfil. Därefter avstängning och eventuell omplacering.
3. Läraren bör ses som avgjort överordnad eleverna. Ingen elevdemokrati.

Listan kan göras längre men det kan väl vara en indikation åtminstone.
Citera
2021-11-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja visst. Du har rätt att ha den uppfattningen. Jag har inga problem med det.

Det handlar om fysik och biologi. Vetenskap.

Inte om åsikter/religion.

Tro vs vetande. Det och att ni ger er på barn sombretar upp mer än enbart ett fåtal personer.
Citera
2021-11-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du baserar hela din åsikt på ett antagande alltså, för du kan inte belägga något du påstår med fakta. Och sen ber du mig att lägga fram fakta, logga ut från Flashback och läs den studien jag länkade nu så kanske du lär dig någonting.
Jag drar den slutsatsen av att ha träffat många transsexuella i mitt arbete. Iofs jobbade jag bara ett år med detta men jag träffade väldigt många av dessa patienter.

Hur många transsexuella umgås du med?
Citera
2021-11-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9

Tro vs vetande. Det och att ni ger er på barn sombretar upp mer än enbart ett fåtal personer.
SÅ mäns och kvinnors hjärnor är exakt lika?
Citera
2021-11-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Som sagt, fakta bryr sig inte om dina känslor. Det finns inga medicinska belägg för tesen att transsexualism smittar. Att du känner att det ”verkar” vara smittsamt är ett förvånande dåligt argument från någon som påstår sig hålla sig till vetenskapliga fakta. Inte sant?

Du kan alltså inte berätta vilken diagnos det är Lina Axelsson Kihlbom skulle lida av? Varför hävdar du i så fall att hon bör spärras in? Har du fått för dig att dina känslor är viktigare än fakta nu igen?

Diagnosen finns i koden, googla F.64.0.

"Trans" är en vetenskaplig omöjlighet, har ökat explosionsartat från att inte ha funnits där massiv indoktrinering jag åt propaganda har ägt rum. Man behöver inte vara en Einstein för att förstå sambandet.
Citera
2021-11-30, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
En fråga som infinner sig är om trans är bidragande till självmorden eller om det är någon annan problematik som existerar vid sidan av trans som gör det.

En annan fråga är hur det kan komma sig att minister Axelsson Kihlblom är trans om hon är en del av den massiva propagandan och indoktrineringen istället för att hon fallit offer för den.

De flesta med könsdysfori har adhd eller autism och ofta erfarenheter av sexuella övergrepp som barn, det är därför snubbar med rosenskurna penisar är utmärka som skolministrar.
Citera
2021-11-30, 21:32
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag personligen tycker att det ska bli intressant att se om statsrådet lyckas vända trenden. Kanske är det rätt person att lösa problemen med våra segregerade skolor?
Värd en chans helt klart.
Citera
2021-11-30, 21:34
Medlem
Citat:

Tro vs vetande. Det och att ni ger er på barn som bretar upp mer än enbart ett fåtal personer.
Citera
2021-11-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
En fråga som infinner sig är om trans är bidragande till självmorden eller om det är någon annan problematik som existerar vid sidan av trans som gör det.

En annan fråga är hur det kan komma sig att minister Axelsson Kihlblom är trans om hon är en del av den massiva propagandan och indoktrineringen istället för att hon fallit offer för den.

Bra fråga. Det kan ju vara både och eller att de förstärker varandra exempelvis.

Han kan vara både och kanske, vet inte om han är helt fake eller har fallit offer själv. Kanske började som det ena men blev det andra.
Citera
2021-11-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Nej, mäns är mäns och kvinnors är kvinnors.

En stark kvinna är en stark kvinna exempelvis, inte en kvinna i en manlig biceps.
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Diagnosen finns i koden, googla F.64.0.

"Trans" är en vetenskaplig omöjlighet, har ökat explosionsartat från att inte ha funnits där massiv indoktrinering jag åt propaganda har ägt rum. Man behöver inte vara en Einstein för att förstå sambandet.
Argumenterar du för att Lina Axelsson Kihlbom bör få sluten vård pga F.64.0? Det finns ju inget vetenskapligt stöd för den behandlingsmetoden som svar på den diagnosen, så varför föreslår du den? Kan det vara för att du skiter i fakta och låter dig förblindas av ditt hat mot transpersoner?

Och härligt att du medger att du har fel i ditt påstående att transsexualism skulle vara smittsamt. Det finns ju inte ett enda vetenskapligt belägg för den tesen, så det är obegripligt varför en rationell person som du skulle framkasta den.
Citera
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Som sagt, fakta bryr sig inte om dina känslor. 1. Det finns inga medicinska belägg för tesen att transsexualism smittar. Att du känner att det ”verkar” vara smittsamt är ett förvånande dåligt argument från någon som påstår sig hålla sig till vetenskapliga fakta. Inte sant?

2. Du kan alltså inte berätta vilken diagnos det är Lina Axelsson Kihlbom skulle lida av? Varför hävdar du i så fall att hon bör spärras in? Har du fått för dig att dina känslor är viktigare än fakta nu igen?
1. Det är förbjudet att bedriva forskning på den frågan så konstigt att det saknas medicinska belägg. Däremot så ökar efterfrågan på köns"korrigerande" vård i kluster (som i att väldigt många på vissa skolor, nästan ingen på andra), det har flertalet noterat. Vissa skolor har en ökning på ca 3000% senaste tre-fyra åren och det finns ganska tydliga gemensamma drag bland den vanligaste patienten. Flicka, högintelligent, autistspektrum, liten eller ingen social krets utanför datorn typ. Kanske världens mest lättpåverkade grupp.

2. Du fick väl ett svar? Psykos och vad nu den där h64 eller vad det nu var kan tänkas står för. Annars är det ju lågt hängande frukt att bara säga könsdysfori?

Handlar det här om någon slags "we're here, we're queer, get over it" amerikaniserad twittertrend för dig eller? Vem som helst fattar att den som frivilligt stympar sig själv inte är riktigt frisk. Jag kör helst på live and let live men att betrakta det som friskt är inte rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in