2021-11-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beroende på vad det gäller, så kontaktar du Cs advokat eller en fristående utanför fallet. De flesta jurister har en halvtimme fri rådgivning. Personligen hade jag kanske ringt åklagarenn, som är förundersökningsledare och mer insatt i ärendet än alla andra.

Jag ska prata med Cs advokat.
Citera
2021-11-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag ska prata med Cs advokat.
Frågan ställdes i ett förhör den 1/11 och nu 29/11 kom svaret som på beställning?
Citera
2021-11-29, 20:25
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Frågan ställdes i ett förhör den 1/11 och nu 29/11 kom svaret som på beställning?

Jag tror Barby menar att det är hen som har en fråga

ed- läste helt fel lol
Citera
2021-11-29, 21:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
https://www.aklagare.se/ordlista/s/sannolika-skal/

https://www.domstol.se/amnen/brott-o...och-pafoljder/

Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Gäller det även mordmisstänkta?
Jag har inte hunnit läsa än.
Citera
2021-11-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Gäller det även mordmisstänkta?
Nej. Vid mordmisstanke är det alltid obligatorisk häktning. Om den tilltalade släpps efter en förhandlings avslut så är det en indikation på friande dom. Då vet tingsrätten hur de kommer döma. Ingen morddömd släpps för att efter ex tre månader inställa sig hos anstalten.
Citera
2021-11-29, 23:11
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag vet inte om detta är viktigt eller inte. När polisen ställde frågor till mig tyckte jag att frågan var konstig och oviktig. Men nu funderade jag lite på den här "dumma" frågan och insåg att den ställdes av en anledning. Så jag ska prata med en advokat först. Om han tycker att det är viktigt, då ringer jag polisen.

Advokaten har en långtgående tystnadsplikt. Du borde låta utredarna avgöra om det är intressant eller inte. Eller är det så att du försöker dölja något som kan vara negativt för C?
Citera
2021-11-30, 01:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Troligtvis? Nu är du ute och cyklar (igen)

Tack men hypotesen att det kan handla om en tragisk olycka har fortfarande stöd av den knapphändiga information som vi fått, C erkänner att han orsakat hennes död.

Om du vill driva teorin om ett mord så är det upp till dig men avskriv inte andra hypoteser innan du vet exakt vad dödsorsaken är.
Citera
2021-11-30, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
I samma artikel uppger polisen att dom gör bedömningen att ärendet inte hade hanterats annorlunda med eller utan politikerns tips.

Lita inte så mycket på polisen, de verkar redan tidigt haft inställningen att det handlar om mord när det i teorin lika gärna kan handla om en olyckshändelse i samband med gräl. Man kan dessutom misstänka att dom försöker mörka sitt misstag med tipset från politikern som ringdes in på söndag kväll den 26 september?.

Citat:
Okej, så dom kliver ur bilen i Oxie för att bråka men istället för att gå tillbaka till bilen snor B en cykel, men hon är inte mer upprörd än att hon cyklar därifrån i slowmotion.

Slowmotion är vittnets påstående, vi vet inte heller om hon hade en cykel till sitt förfogande denna dag.

Citat:
C sitter och tittar åt vilket håll hon tar vägen men låter henne hinna några kilometer mot Ystad innan han kör efter och börjar leta efter henne och när han hittar henne så råkar han köra på henne och släpa ut henne i en hage utan att sonen i baksätet märker det.

C visste kanske att hon skulle åt det hållet med cykel och åkte ikapp henne? Vad sonen sagt i förhör eller om hans ens var kvar i bilen vet inte vi?
Citera
2021-11-30, 02:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vad hade krävts för att du skulle ha trott henne?

Trott på vad? Jag tror att båda parter var lika goda kålsupare när det gällde att ställa till problem och behandla den andra illa. C fick slagga utanför bostaden för att låset var utbytt, hade det varit det omvända så hade du hoppat högt av ilska. Du drivs av en agenda här, det är rätt uppenbart.

Citat:
Bilder på hennes misshandlade ansikte

Enligt användaren Barby så visade också C upp en bild på sitt misshandlade ansikte. Jag försvarar dessutom aldrig misshandel, inte från något håll. Bara så att du vet. Ingen ska slå någon.

Citat:
polisanmälan

C ville kanske inte anmäla likt henne?

Citat:
att hon berättat för familjen

B skickade en bild till sin mor, C visade en bild för Barby. Vad är skillnaden? Du är ingen anhängare av jämställdhet och rättvisa märker man.

Det finns en bra regel när det gäller relationer, behandla alltid andra så som du vill själv vill bli behandlad. Denna regel gäller både kvinnor och män. Det finns inga undantag.
Citera
2021-11-30, 02:44
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Lita inte så mycket på polisen, de verkar redan tidigt haft inställningen att det handlar om mord när det i teorin lika gärna kan handla om en olyckshändelse i samband med gräl.

Så inte ens polisen är en tillförlitlig källa enligt dig. På vilket sätt anser du att dom haft inställningen att det handlar om mord?

Citat:
Slowmotion är vittnets påstående, vi vet inte heller om hon hade en cykel till sitt förfogande denna dag.

C visste kanske att hon skulle åt det hållet med cykel och åkte ikapp henne? Vad sonen sagt i förhör eller om hans ens var kvar i bilen vet inte vi?

Jag försöker få ihop din hypotetiska tidslinje. Tänker du att han hade cykelställ i bilen? Hur tänker du kring tidsaspekten att politikern ska ha sett henne vid 13-14-tiden, men hennes telefon placeras i Oxie vid 18-tiden? Att cykla från Oxie till Svedala tar minst en halvtimme enligt Google Maps. Tänker du att han väntade en halvtimme innan han letade reda på henne och råkade köra på henne? Varför skulle hon till Svedala tror du?
Citera
2021-11-30, 03:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag tar inte hans skuld för given, men jag ser motsatsen som högst osannolik till följd av den utveckling som varit i fallet så här långt.

Men du vet samtidigt inte mer än vad du läst i skvallerpressen och i den här tråden, C har minsann gjort ditt och sen har han gjort datt. Vad är det för bevisning?

Och det som är osannolikt för dig är inte det för andra, har du ens reflekterat över det? Du är kanske inte så duktig på att dra slutsatser och läsa mellan raderna?

Så fort någon skribent uttrycker åsikten att det hela kan handla om en djupt rotad destruktiv relation där båda parter behandlade varandra uselt så kommer genast demoniseringen av C och upphöjandet av B som ett brev på posten.

Du är inte ärlig i den här debatten och det är inte till din fördel.

Citera
2021-11-30, 04:50
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Trott på vad? Jag tror att båda parter var lika goda kålsupare när det gällde att ställa till problem och behandla den andra illa. C fick slagga utanför bostaden för att låset var utbytt, hade det varit det omvända så hade du hoppat högt av ilska. Du drivs av en agenda här, det är rätt uppenbart.

Enligt användaren Barby så visade också C upp en bild på sitt misshandlade ansikte. Jag försvarar dessutom aldrig misshandel, inte från något håll. Bara så att du vet. Ingen ska slå någon.

C ville kanske inte anmäla likt henne?

B skickade en bild till sin mor, C visade en bild för Barby. Vad är skillnaden? Du är ingen anhängare av jämställdhet och rättvisa märker man.

Det finns en bra regel när det gäller relationer, behandla alltid andra så som du vill själv vill bli behandlad. Denna regel gäller både kvinnor och män. Det finns inga undantag.

Var finns bilden på C misshandlade ansikte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in