2021-11-29, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Återigen, bara för att du inte förstår varför det är relevant så betyder inte det att inte inlägg är OT.

Exakt. Det kan vara hur off topic som helst men det är de facto aldrig det när det kommer från en moderator eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast ifall det är moderatorn ovanför och diskussionsinläggen om kablar som du åsyftar nu så är det nog inget vidare
bra exempel från din egen sida eftersom det inlägget ju var helt korrekt, i helt rätt delforum och med direkt anknytning till frågeställningen
som besvarades där, ett helt korrekt och rakt svar på den direkta fråga som en trådskapare ställde.

Fast om du har andra och förhoppningsvis betydligt bättre exempel eller upplevelser på att någon moderator
inte skulle följa reglerna på Flashback så går det ju alldeles utmärkt att följa rutinerna för klagomål.

Flashback har regler som gäller lika för alla användare och moderatorer, fast om man ska invända eller klaga
så bör man ha bra och konkreta exempel att komma med.

Det beror på. När BFC skriver det är det "korrekt". När vanlig medlem skriver det kan det vara off topic.

Det finns många direkta svar på frågor som varnas/raderas för att moderator bedömer dem vara trams. De ÄR inte nödvändigtvis trams. Moderator anser bara att det är så.

Rules for thee not for me.
Citera
2021-11-29, 22:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harbogum
Exakt. Det kan vara hur off topic som helst men det är de facto aldrig det när det kommer från en moderator eller hur?
Nej, det hade varit precis lika okej om du hade skrivit det.

Jag har en shitload med inlägg som är raderade som OT. Precis som alla aktiva medlemmar har.
Citera
2021-11-29, 22:15
Bannlyst
Citat:
Nej, det hade varit precis lika okej om du hade skrivit det.

Jag har en shitload med inlägg som är raderade som OT. Precis som alla aktiva medlemmar har.

Alla andra medlemmar/skribenter som är kvar här. Som inte varnats och stängts av/permabannats eller hur?

RADERADE INLÄGG? HERREGUD! HERREGUD!!! PANIIIIIIK!!!!

Det är inte ens lönt att förklara varför det du säger är tramsiga dumheter för du verkar inte förstå det själv.
Citera
2021-11-29, 22:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Alla andra medlemmar/skribenter som är kvar här. Som inte varnats och stängts av/permabannats eller hur?
Va?

Citat:
RADERADE INLÄGG? HERREGUD! HERREGUD!!! PANIIIIIIK!!!!
Va?

Citat:
Det är inte ens lönt att förklara varför det du säger är tramsiga dumheter för du verkar inte förstå det själv.
Man ska vara försiktig med vad man kastar, om man bor i ett hus av glas.

Men jag ska göra ett försök till att förklara varför det är relevant och OnT att prata om en N64-kabel när frågeställningen handlar om SNES.

FÖR ATT DET ÄR SAMMA KABEL DITT DUMMA JÄVLA SPÅN! Det finns i det här fallet inte en specifik SNES-kabel utan den passar till SNES, N64 och Gamecube.

Ni andra, ni får ursäkta mig och mitt utbrott. Att jag skrek, inte att jag som moderator kallade en användare för ett dumt spån. Den biten står jag för.

Jag har sagt mitt i frågan. Inlägget hittar nu här; (FB) Koppla SNES till modern tv? och tråden hittar ni (FB) Koppla SNES till modern tv? här.

Jag har lämnat bedömningen av min "skuldfråga" i frågan till kollegorna och även till er kära läsare. Jag har sagt mitt i ämnet.
Citera
2021-11-29, 22:33
Medlem
Citat:

Det beror på. När BFC skriver det är det "korrekt". När vanlig medlem skriver det kan det vara off topic.

Det finns många direkta svar på frågor som varnas/raderas för att moderator bedömer dem vara trams. De ÄR inte nödvändigtvis trams. Moderator anser bara att det är så.

Rules for thee not for me.

Jag kan inte förstå varför du väljer ut det exemplet och det diskussionsinlägget som exempel för att
en moderator inte skulle följa regler?

En trådskapare ställde en fråga och moderatorn gav ett mycket hjälpsamt och rakt svar på den frågan.

Det diskussionsinlägget var ju helt korrekt och rätt på alla sätt och förmodligen mycket hjälpsamt för den trådskaparen
som nog är glad och tacksam över den hjälpen och de svar som gavs.

Jag hittar liksom ingenting felaktigt i det inlägget, ett bra och hjälpsamt inlägg som var helt i sin ordning på alla sätt.
Citera
2021-11-29, 22:34
Bannlyst
Citat:
Va?

Citat:

Du har inlägg som är raderade som OT (du har förmodligen inte varnats för ett enda av dem). Precis som andra AKTIVA medlemmar har (underförstått att avstängda medlemmar inte är aktiva).

Förstår du nu eller ska jag använda mindre ord?

Citat:
Va?

Se ovan.

Citat:
Man ska vara försiktig med vad man kastar, om man bor i ett hus av glas.

Om användaren trilskas så hota honom diffust - gammalt djungelordspråk.

Citat:
Men jag ska göra ett försök till att förklara varför det är relevant och OnT att prata om en N64-kabel när frågeställningen handlar om SNES.

Varför då? Jag diskuterar inte nödvändigtvis DET off topic inlägget från dig. Du har gjort MÅNGA. Du antog det men jag har inte sagt det.

Citat:
FÖR ATT DET ÄR SAMMA KABEL DITT DUMMA JÄVLA SPÅN! Det finns i det här fallet inte en specifik SNES-kabel utan den passar till SNES, N64 och Gamecube.

Det räcker mao att säga SNES. Som att säga "du kan använda en brödrost till att rosta bröd med eller ta med dig den till badhuset, med en förlängningssladd, och använda den som mordvapen". Du behöver inte ta med resten. Det räckte att stanna vid "rosta bröd". Det gjorde dock inte du.
Citat:
Ni andra, ni får ursäkta mig och mitt utbrott. Att jag skrek, inte att jag som moderator kallade en användare för ett dumt spån. Den biten står jag för.

Jag blir inte arg. Du gör bort dig men är för dum för att förstå varför.

Citat:
Jag har sagt mitt i frågan. Inlägget hittar nu här; (FB) Koppla SNES till modern tv? och tråden hittar ni (FB) Koppla SNES till modern tv? här.

Jag har aldrig sagt att det inlägget är orsaken till att jag tar upp det här. Visst, det är det senaste off topic inlägget jag såg från dig, men det behöver inte nödvändigtvis vara orsaken. Du antog det och länkade här. Du "ägde" dig själv. Snyggt!

Citat:
Jag har lämnat bedömningen av min "skuldfråga" i frågan till kollegorna och även till er kära läsare. Jag har sagt mitt i ämnet.

"TS säger att jag går off topic i andra inlägg men titta på det här inlägget, som han INTE syftar på, och dra era slutsatser utifrån det"

Jävla dumt resonemang. Å andra sidan vet både du och jag att du är immun mot reglerna så gör bort dig för all del.
Citera
2021-11-29, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag kan inte förstå varför du väljer ut det exemplet och det diskussionsinlägget som exempel för att
en moderator inte skulle följa regler?

En trådskapare ställde en fråga och moderatorn gav ett mycket hjälpsamt och rakt svar på den frågan.

Det diskussionsinlägget var ju helt korrekt och rätt på alla sätt och förmodligen mycket hjälpsamt för den trådskaparen
som nog är glad och tacksam över den hjälpen och de svar som gavs.

Jag hittar liksom ingenting felaktigt i det inlägget, ett bra och hjälpsamt inlägg som var helt i sin ordning på alla sätt.

Jag har inte valt ut DET exemplet. Det var ett exempel av många från BFC (och andra moderatorer för den delen).

Ett rakare svar hade varit att stanna vid SNES som sagt. Han behövde inte lägga till N64 (se mitt svar ovan).

Du har fel men du håller med moderatorn. Således har du nog köpt dig lite högre tak för dina inlägg nästa gång han tittar på dem. Flashback ryktas nog mest vara ett nazistforum för att din och andra moderatorpositiva användares tungor är så bruna.
Citera
2021-11-29, 22:45
Avslutad
jag är faktiskt förvånad att jag inte blir avstängd oftare pga alla mina ”skämt”
Citera
2021-11-29, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
jag är faktiskt förvånad att jag inte blir avstängd oftare pga alla mina ”skämt”

Du har slickat rätt röv eller så överensstämmer dina åsikter med "någon" annans antagligen. Din förvåning stärker min tes.

BFC hade aldrig hoppat in i den här tråden för att gnälla på mig om han inte innerst inne visste att jag har rätt.

Edit:

Jag länkar tråden igen. Intressantare att läsa nu...

(FB) Koppla SNES till modern tv?
Senast redigerad av harbogum 2021-11-29 kl. 22:56.
Citera
2021-11-29, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

För att du är en trevlig prick, som lär ha få fiender. Jag skulle aldrig rp:a nån sån om det inte vore för något riktigt fittigt, eller om diskussionen var såpass viktig att den verkligen inte klarar av en massa OT-tjafs. Tror många tänker som jag. Säkerligen även modsen, även om de givetvis inte medger detta. Så bör det dessutom vara.
Citera
2021-11-29, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
För att du är en trevlig prick, som lär ha få fiender. Jag skulle aldrig rp:a nån sån om det inte vore för något riktigt fittigt, eller om diskussionen var såpass viktig att den verkligen inte klarar av en massa OT-tjafs. Tror många tänker som jag. Säkerligen även modsen, även om de givetvis inte medger detta. Så bör det dessutom vara.

Så bör det vara ja. Men när det INTE är så bedöms BFC och andra ändå inte likadant. Se tråden ovan och det senaste inlägget som sagt.
Citera
2021-11-29, 23:21
Medlem
Citat:
Jag har inte valt ut DET exemplet. Det var ett exempel av många från BFC (och andra moderatorer för den delen).

Ett rakare svar hade varit att stanna vid SNES som sagt. Han behövde inte lägga till N64 (se mitt svar ovan).

Du har fel men du håller med moderatorn. Således har du nog köpt dig lite högre tak för dina inlägg nästa gång han tittar på dem. Flashback ryktas nog mest vara ett nazistforum för att din och andra moderatorpositiva användares tungor är så bruna.

Jag brukar aldrig vara aktiv i de delforum som den moderatorn ansvarar över så jag tror inte han bedömer mina inlägg ändå.

Jag bara kommenterar det här främst eftersom jag tycker det exempel du gav var lite orättvist eftersom
det inte blir rimligt att använda det specifika inlägget som exempel på att någon moderator inte följer reglerna.

Det var dock givetvis inte min mening att ge intrycket av att jag alltid håller med moderatorer oavsett,
för det får man ju förstås kolla på från fall till fall.

Men som sagt du får gärna hålla utkik efter andra kanske lite bättre exempel på det fenomen du beskriver.

Du kanske har varit med om saker på Flashback tidigare som givit dig förståeliga skäl att vara missnöjd,
det kan ju jag givetvis inte ha någon aning om.

Min inställning är i alla fall att samma regler ska gälla för alla användare och moderatorer och det
oavsett hur länge man varit användare eller moderator.
Senast redigerad av 12-12 2021-11-29 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in