Citat:
Ursprungligen postat av
AggeAgent
Har nu sett första avsnittet av Netflix-serien. Det är ju jätteintressant varför SE i serien kläs med en mellanblå täckjacka istället för en mörk rock!?
Risk för rundgång i tråden, jag försökte läsa tillbaka, men tyckte mig inte hitta en bra förklaring till detta. Anser produktionsbolaget att teorin inte går ihop och att de måste stärka upp trovärdigheten genom att koppla ihop teorin med grandmannnen, NF, LP etc…???
Min förklating: SE ska i serien också vara självaste grandmannen och då "passar det bättre" med den mellanblå täckjackan.
Det är ingen riktig spoiler, men KPs trumf (förlåt Bridgereferensen!) i pressträffen 2020-06-10 var att just YN kunde identifiera SE som varande (Springhalkande på isen med hala kontorssulor) på David Bagares Gata. YN är ingen bra utpekare av mellanblå täckjacka.
Värt att notera är att ca 20 vittnen inte kunde se just SE på mordplatsen som GM när OP faktiskt sköts. Kanske missade de alla "kontorssulorna" som på ett avgörande sätt skilde sig från släta sulor allmänt använda på krog och nattklubb 1986? (Kanske mer på krogen än på kontor kl 23.20?)
Kan man ana att KP inte har en endaste ynklig roll ens i Netflixserien då hela festen går ut på att peka ut SE som GM?
TP gillar verkligen att gå över lik och strunta i fakta i sin giriga jakt på pengar!