2021-11-29, 14:11
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och Pfizer bör självmant säga upp sina patent och tillåta fri tillverkning av vaccin.
Då blir det inga fler vaccin i framtiden... Osis
Citera
2021-11-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det var helvete vad kommunismen flödar här inne.

Är det inte privata bolag som skall ge rabatt på hyran åt statlig/kommunal verksamhet, så är det läkemedelsbolag som skall släppa sina patent..

Kan inte Ni kommunister skänka era löner istället?
Ni verkar ju vara så många att det räcker en bit..
Era bidrag kan ni ju avsäga er om ni saknar inkomst..

Mitt svar var mer som en pik till att Älvsjömässan skulle sponsra sjukvården.
Citera
2021-11-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Då blir det inga fler vaccin i framtiden... Osis

Är dom lika ineffektiva och måste tvångsordineras varannan månad så är jag osäker på om det är dåligt.
Citera
2021-11-29, 14:18
Medlem
Danmark 29/11
————————
Der er i dag yderligere 4.326 nye coronasmittede, viser den daglige opgørelse fra Statens Serum Institut (SSI).

Der er 446 indlagte, hvilket er 11 mere end i går.

60 af disse er på intensivafdeling, hvilket er 9 mere end i går. 34 får hjælp af en respirator til at trække vejret, hvilket er det samme som i går.

Der er det seneste døgn 11 nye dødsfald relateret til coronavirus.

De nye smittetilfælde er fundet blandt 157.493 PCR-test.
Det betyder, at positivprocenten er 2,75.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede
Citera
2021-11-29, 14:23
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Mitt svar var mer som en pik till att Älvsjömässan skulle sponsra sjukvården.

Ok, sorry!

Tyvärr är ju folk så in i helvete dumma i skallen att man inte självklart kan avskriva dumheter som ironi.
Jag borde haft koll på vem som postat..
Citera
2021-11-29, 14:30
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
När år denna procent uppmätt?
Hur ser det ut över tid?
Är 50% en topp strax efter andra dosen och sjunker sedan fort?
Flera ggr i olika populationer vid olika tillfällen.

Vaccinen är väldigt effektiva kort efter andra dosen. Kring 90 procent. Och avtar sedan till omkring 50 procent 6 månader senare. Det gäller effektiviteten mot infektion. Mot allvarlig covid och dödsfall är skyddet mer beständigt, men avtar där snabbare för de äldsta. Den avtagande effektiviteten är vad som motiverat tredje dosen i Sverige och i andra länder. Effektiviteten efter 3e dosen ligger också över 90 procent. Men då med de dubbeivaccinerades ca 6-10 månader innan som kontrollgrupp. Hur det skyddet avtar återstår att se. Och dessa siffror gäller för Delta.
Citera
2021-11-29, 14:32
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, de där fältsjukhusen säger jag inget om. Det var välmenat och proaktivt. De KUNDE ha kommit till användning. Dock tycker jag att Älvsjömässan som ägde marken där ett av fältsjukhusen stod, skulle ha kunnat sänka hyran för den goda sakens skull... De tjänar nog tillräckligt ändå. Stockholms stad skulle också helt enkelt ha kunnat kräva detta - kanske med stöd från Regeringen.

Folk glömmer att Geisecke's fru hade en finger med i spelet och tjänade penar på fältsjukhuset, oavsett, om det användes eller ej.
Citera
2021-11-29, 14:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Folk glömmer att Geisecke's fru hade en finger med i spelet och tjänade penar på fältsjukhuset, oavsett, om det användes eller ej.
På tal om det, undrar hur många läkare och andra enögda vaccinförespråkare som har ekonomiska intressen dvs aktier i Pfizer och/eller andra vaccinproducerande läkemedelsbolag.

I vetenskapliga sammanhang bör sådant redovisas.
Citera
2021-11-29, 14:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Och Pfizer bör självmant säga upp sina patent och tillåta fri tillverkning av vaccin.

Jag tror faktiskt inte att Pfizer har tjänat något på vaccinet. De gick ju med brakförlust förra året. Det de tjänar är goodwill för framtiden. OM det inte dyker upp en massa sena biverkningar, förstås.
Citera
2021-11-29, 14:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Ja DET också, det hade jag faktiskt glömt. Det är ju JÄV förutom allt annat.
Citera
2021-11-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Flera ggr i olika populationer vid olika tillfällen.

Vaccinen är väldigt effektiva kort efter andra dosen. Kring 90 procent. Och avtar sedan till omkring 50 procent 6 månader senare. Det gäller effektiviteten mot infektion. Mot allvarlig covid och dödsfall är skyddet mer beständigt, men avtar där snabbare för de äldsta. Den avtagande effektiviteten är vad som motiverat tredje dosen i Sverige och i andra länder. Effektiviteten efter 3e dosen ligger också över 90 procent. Men då med de dubbeivaccinerades ca 6-10 månader innan som kontrollgrupp. Hur det skyddet avtar återstår att se. Och dessa siffror gäller för Delta.

Ok, tack för svar.
Citera
2021-11-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror faktiskt inte att Pfizer har tjänat något på vaccinet. De gick ju med brakförlust förra året. Det de tjänar är goodwill för framtiden. OM det inte dyker upp en massa sena biverkningar, förstås.

Det där va det gulligaste jag läst på hela året

Pfizer net income for the quarter ending September 30, 2021 was $8.146B, a 454.53% increase year-over-year.

Pfizer net income for the twelve months ending September 30, 2021 was $19.889B, a 149.36% increase year-over-year.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in