2021-11-27, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Om föräldrarna och familjen hade det så svårt att förlika sig med DAs sexuella läggning, inklusive all psykisk terror och påtryckningar detta säkerligen medförde i DAs vardagliga liv, så lär dom ha det ytterst svårt att förlika sig med att deras beteende var grundorsaken till DAs psykiska hälsa och till syvende och sist denna tragiska utgång.

Det blir någon form av försvarsmekanism, annars måste dom ju tillstå för sig själva åtminstone att dom varit del i sin käre son och brors död.

Säkert har man försökt gifta bort han med turkiska brudar i hemlandet x antal ggr medan DA närmat sig 30-års strecket och man känt det är dags nu. DA protesterat och det har skapat stor osämja i familjen kring varför DA inte kan bara stadga sig med ett importerat fruntimmer från turkiet.

Könner du familjen och kände du DA efterom du skriver som du gör?
Jag tycker det är fel att skriva här och sprida rykten om Da sexuella löggning
För jag antar att du har tagit det fr alla rykten som folk spridit utan någon av dem vet någonting om hans sexuella löggning.
Likaså status om DA. s psykiska hälsa
Familjen har flera barn och ingen av dem är bortgift med någon landsman
Systrarna är inte gifta med män fr Turkiet

Din syn på invandrare och deras åsikter om homosexuella och vilka de får ha kärleksrelationer med stämmer inte på denna familj

Ryktesspridare finns det gott om på denna sida
Citera
2021-11-27, 08:21
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tillrättavisad av dig och de som spekulerar med samma teorier som dig.
Är det då inte tillåtet i din värld att ha en annan åsikt än dig ( er)?
Märklig slutsats att du bedömmer dig själv som frisk och att om någon inte håller med dig och dina åsikter så är det enl dig
Sjukt beteende.

Det är ett Narcissistiskt beteende

Lilla anedin, det är som nämnt du som spekulerar. Grundlös spekulation dessutom.

Kan du inte bara inse att du har fel? Varenda argument för att något är "skumt" har blivit söndersmulat och förklarat för dig.

En dåre som du bör väl ändå förstå att det är dags att lägga ner nu.
Citera
2021-11-27, 12:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Familjen har inte fått något dödsdatum alls
Ingen info hur rättsläkaren gjort sin bedömning
Det är fel info av dem som skriver att föräldrarna inte är nöjda med det svar de fått för de har inte fått något svar
Har föräldrarna varit i kontakt med Skatteverket för att få info därifrån?
Eller har dom bara pratat med polisen?
Citera
2021-11-27, 22:22
Medlem
Citat:
Det var ett fint inlägg och jag besvarade det också men även det togs bort
Märkligt med tanke på att vi inte anvönder oss av kränkningar fulord och ryktesspridningar om familjen

Alla mötesplatser, virtuella eller fysiska har regler/normer. När jag skrev mina inlägg kändes det inte fel. För man vet på ett ungefär vad som är tillåtet och vad som är opassande utan att läsa någon lista med regler. Men det verkar som mycket annat i livet att vi har olika syn på vad som är rätt och fel.

Återigen tack, det är alltid trevligt med vänliga inlägg.
Citera
2021-11-28, 17:18
Medlem
Citat:
Det är fel info av dem som skriver att föräldrarna inte är nöjda med det svar de fått för de har inte fått något svar
Jag förstår verkligen varför familjen inte fått ett dödsdatum, för det går ju såklart inte eftersom han legat ute alldeles för länge för att man ska kunna göra en analys av maginnehåll osv, sånt som krävs för att få ett datum, sprängd dessutom. Dom kommer aldrig att få ett svar på det. Dom är ju inte ensamma om detta, ta bara fallet med Gabby Petito, hennes mördare hittades efter otaliga veckor i ett våtmarksområde i Florida. Där finns heller inget dödsdatum eftersom han legat för länge. Hade dom hittat honom tidigare hade det ju gått. Gabby hittades inom den kritiska tiden så maginnehåll mm gick att analysera, blev inget exakt 100% dödsdatum men hög sannolikhet. Läs lite om vad som krävs för att kunna fastställa ett dödsdatum så kommer du förstå.
Citera
2021-11-29, 10:36
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Känner du till dom, ärendet och deras person så bra som du vill få det att låta? Ena sekunden behöver dom ingen hjälp av jurister/tolkar som pratar flytande svenska/turkiska, för dom bott här så jävla länge.

Andra sekunden behöver dom ingen hjälp i svenska för dom redan har hjälp av just sådana människor?
Hur ska du ha det?

Nej, dom har inte fått något datum för det finns inget datum dom kan få. Har svårt ska det vara att begripa? Vilket år han dött är ganska lätt att räkna ut eftersom han hittades samma år han försvann. Men det är väl typ det man kan få. Och det lär dom ju veta, förhoppningsvis. Vore väldigt underligt annars.
Varför läser du inte dom svar och länkar vi skickar för? Det finns ingenting i det här ärendet som dom har rätt till, som dom inte redan fått. Dom vet vart han dog, dom vet hur han dog, dom vet sannolikt varför han dog och dom vet vilket år han dog.
Någon polisutredning kommer dom inte få del av och inte heller obduktionsprotokollet. Det är skyddat av lagar och regler. Det här har vi liksom ältat i flera månader nu.
Citera
2021-11-29, 10:51
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Nej, dom har inte fått något datum för det finns inget datum dom kan få. Har svårt ska det vara att begripa? Vilket år han dött är ganska lätt att räkna ut eftersom han hittades samma år han försvann. Men det är väl typ det man kan få. Och det lär dom ju veta, förhoppningsvis. Vore väldigt underligt annars.
Varför läser du inte dom svar och länkar vi skickar för? Det finns ingenting i det här ärendet som dom har rätt till, som dom inte redan fått. Dom vet vart han dog, dom vet hur han dog, dom vet sannolikt varför han dog och dom vet vilket år han dog.
Det kanske är du som borde läsa på lite? Han försvann i november 2020 och hittades i mars 2021. Således hittades han INTE samma år som han försvann.
Citera
2021-11-29, 10:57
Medlem
Citat:
Känner du till dom, ärendet och deras person så bra som du vill få det att låta? Ena sekunden behöver dom ingen hjälp av jurister/tolkar som pratar flytande svenska/turkiska, för dom bott här så jävla länge.

Andra sekunden behöver dom ingen hjälp i svenska för dom redan har hjälp av just sådana människor?
Hur ska du ha det?

Någon polisutredning kommer dom inte få del av och inte heller obduktionsprotokollet. Det är skyddat av lagar och regler. Det här har vi liksom ältat i flera månader nu.

Litet miss har du i texten, eller STORT? beror på hur vi var och en bedömer 😒 SORRY, kom tvåa!
Senast redigerad av cactaceae 2021-11-29 kl. 10:59. Anledning: Felstavning
Citera
2021-11-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Det kanske är du som borde läsa på lite? Han försvann i november 2020 och hittades i mars 2021. Således hittades han INTE samma år som han försvann.
hahaha helt rätt. För mycket knark och alkohol kanske. Jag vet inte vad jag tänkte med där. Jag är fullt medveten om det. Jag har följt trådarna sedan starten..

Jag satt nyss och letade inlägg på anhörigas sida. Och så såg jag att mamman lagt upp något om D.A och började fundera hur fan kunde hon lägga ut till minnes grejer 2020 innan grabben ens försvunnit. Det kanske är åldern, jag vet inte.

Men ja, oavsett vad så kan man inte fastställa datum.
Citera
2021-11-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Litet miss har du i texten, eller STORT? beror på hur vi var och en bedömer 😒 SORRY, kom tvåa!
hahaha det blev en ganska stor miss där ja. Jag satt och läste på mammans och pappans Facebook för jag ville hitta inlägget om Erdogan. Det efterfrågades.. Sen blev jag helt virrig. Sorry.
Självklart vet jag när han försvann och när han hittades. Det borde dom flesta veta och förstå att det blev ett misstag, eftersom jag är en av dom mest aktiva i ämnet och har så varit sedan har försvann.
Citera
2021-11-29, 11:25
Medlem
Citat:
hahaha det blev en ganska stor miss där ja. Jag satt och läste på mammans och pappans Facebook för jag ville hitta inlägget om Erdogan. Det efterfrågades.. Sen blev jag helt virrig. Sorry.
Självklart vet jag när han försvann och när han hittades. Det borde dom flesta veta och förstå att det blev ett misstag, eftersom jag är en av dom mest aktiva i ämnet och har så varit sedan har försvann.

Precis så, mitt inlägg ser jag nu som trams! ....självklart som enligt dig bland några andra är många av oss skribenter knarkande och supande kärringar 😥 Men.....

Va FAN DRIVER DIG? Vad är det som gör att du jobbar så intensivt med fallet, att du orkar? Du som är så säker på vad som hänt, hur det hänt, varför det hänt mm. 🤔
Är förväntansfull och mycket nyfiken på vad du letar efter/hittar på deras facebook, har inget själv.
Citera
2021-11-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Precis så, mitt inlägg ser jag nu som trams! ....självklart som enligt dig bland några andra är många av oss skribenter knarkande och supande kärringar 😥 Men.....

Va FAN DRIVER DIG? Vad är det som gör att du jobbar så intensivt med fallet, att du orkar? Du som är så säker på vad som hänt, hur det hänt, varför det hänt mm. 🤔
Är förväntansfull och mycket nyfiken på vad du letar efter/hittar på deras facebook, har inget själv.
Det som driver mig är att myndigheter och människor som jobbar med detta inte skall få skit för saker som inte stämmer. Att den information som framkommer om fallet skall vara så korrekt som möjligt.
Det här ämnet är inget annorlunda på det viset än andra ämnen jag deltagit i.
Det är väl samma saker som driver dom som tror motsatsen. Inget konstigt alls egentligen.
Det jag letade efter var inlägget som länkats tidigare där pappan tycker det är konstigt/fel att inte Erdogan sörjer hans son, typ... Förenklat.

Om någon säger att han gjorde lumpen som kustjägare kommer jag vara där som en missil och rätta. Om någon skriver att dom har rätt till hela förundersökningen och att man kan få exakt dödsdatum kommer jag åter igen vara där och rätta. Jag gör det väl med ro i dom flesta fallen, bortsett från när samma saker upprepas av samma individer. Då blir det väl inblandat med en smula irritation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in