2021-11-29, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Inte svårt att tänka sig en framtid där 30% - 50% använder Bitcoin inom ett antal decennier.
Det är heller inte svårt att tänka sig en framtid där folk garvar när de hör någon nämna Bitcoin och att folk en gång i tiden trodde den var värd en hel massa pengar.
Citera
2021-11-29, 08:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Kul att säga emot och att ha olika åsikter. Nej, jag vet inte, men jag är så pass säker så att jag kan slå vad i varje fall.
Du har ju inte vågat säga något pris själv, så det är lätt att framstå som att ha rätt genom att säga att alla andra inte prickade rätt.
Citera
2021-11-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Wow du vet verkligen inte hur utbud och efterfrågan reglerar priset…?

Om folk överväger att sova på gatan så sjunker priset avsett om du vill erkänna det eller inte.

Ser framför mig en miljon stockholmare på gatan och en miljon varma men tomma lägenheter. 😁

Din kommentar tycker jag talar sitt tydliga språk om din ringa ålder, med all respekt. Så det är den nya oron - att folk ska överväga att sova på gatan och leva som uteliggare? Det är en gedigen oro som fastighetsinvesterare bör ha i åtanke?

Det finns en naturlig efterfrågan på att ha en bostad eftersom folk alltid behöver ha någonstans att bo. Vi blir bara fler och fler människor, samtidigt som det finns en stor brist på bostäder och en hög efterfrågan, det skapar en naturlig prisökning över tid, inflationen tenderar även att göra att bostadspriser ökar, därav kallar man fastigheter på Engelska för ''inflation hedge''.
Citera
2021-11-29, 09:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Din kommentar tycker jag talar sitt tydliga språk om din ringa ålder, med all respekt. Så det är den nya oron - att folk ska överväga att sova på gatan och leva som uteliggare? Det är en gedigen oro som fastighetsinvesterare bör ha i åtanke?
Wow...
Nej det var exakt inte det som förmdelades, men vi kör på det. Heja Lukas17.
Citera
2021-11-29, 09:02
Medlem
Citat:
I november 2026 så ligger Bitcoin priset på $3-$6 miljoner.
Under 2030 så ligger Bitcoin priset på $8-$10 miljoner

Når vi halvvägs är jag glad ändå.

Citat:
OK, jag säger under $3 miljoner till november 2026. 1:a november? Du vinner om Bitcoin ligger över $3 miljoner dollar vid 1:a november, oavsett, jag vinner om Bitcoin ligger exakt på $3 miljoner eller under.

Hade egentligen velat köra en straffavgift på ett par hundratusen för den som har fel men det kanske är att ta det för långt?

Citat:
Du har ju inte vågat säga något pris själv, så det är lätt att framstå som att ha rätt genom att säga att alla andra inte prickade rätt.

Med tanke på ditt uttalande så behöver jag bara slå det för att krönas till vinnare. Varför göra det svårare för mig att vinna än vad det behöver? Om det bara handlar om att vinna så handlar det inte nödvändigtvis om träffsäkerhet.

Jag blir enormt förvånad om Bitcoin ens har nått 5 miljoner dollar till 2030. Detta är dock inte vad ''vadslagningen'' avser, se ovan nämnda citat.

Du kan inte dra dig ur matchen nu.
Citera
2021-11-29, 09:03
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är heller inte svårt att tänka sig en framtid där folk garvar när de hör någon nämna Bitcoin och att folk en gång i tiden trodde den var värd en hel massa pengar.
Bank of International Settlement i Basel Schweiz som är centralbankernas högkvarter skrattar inte längre, de kämpar inte ens emot längre utan anpassar sig till den nya verkligheten. Du med vänner är tyvärr gamla motstridiga stofiler.
Citera
2021-11-29, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Nä Bitcoin är min bank för alltid. Aktier och fastigheter + fractional reserve banking = *gäsp* ohållbart.

Företagande och fastigheter är ohållbart. Det är ohållbart att folk ska ha någonstans att bo och det är ohållbart med företagande. Du eller dina föräldrar, jobbar de inte hos något företag? *gäsp*.

Världsbefolkningen växer, kommer alltid finnas naturlig efterfrågan på fastigheter... men ja, totalt ohållbart, därför de rika investerar i det.e

Men Bitcoin killen med 1 miljon kan mer än Grant cardone, Buffett och Robert Kiyosaki.
Citera
2021-11-29, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Bank of International Settlement i Basel Schweiz som är centralbankernas högkvarter skrattar inte längre, de kämpar inte ens emot längre utan anpassar sig till den nya verkligheten. Du med vänner är tyvärr gamla motstridiga stofiler.
Då får jag ge mig, alla vet ju att bankerna alltid fattar korrekta beslut och aldrig är involverade i att blåsa upp bubblor som sen kollapsar.
Citera
2021-11-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

De som skrattar nu är de som har köpt och hållt Bitcoin ett par år.
Citera
2021-11-29, 11:04
Medlem
Citat:
Företagande och fastigheter är ohållbart. Det är ohållbart att folk ska ha någonstans att bo och det är ohållbart med företagande. Du eller dina föräldrar, jobbar de inte hos något företag? *gäsp*.

Världsbefolkningen växer, kommer alltid finnas naturlig efterfrågan på fastigheter... men ja, totalt ohållbart, därför de rika investerar i det.e

Men Bitcoin killen med 1 miljon kan mer än Grant cardone, Buffett och Robert Kiyosaki.

Problemet är ju att när en aktör på marknaden skapar pengar från tomma intet som sedan används för att köpa dessa tillgångar. Har man ens en marknadsekonomi då? Är det ens ett marknadspris? Om du är en bear, hur kan du vinna mot någon som har en sedelpress?
Citera
2021-11-29, 11:48
Medlem
Citat:
Wow du vet verkligen inte hur utbud och efterfrågan reglerar priset…?

Om folk överväger att sova på gatan så sjunker priset avsett om du vill erkänna det eller inte.

Ser framför mig en miljon stockholmare på gatan och en miljon varma men tomma lägenheter. 😁

I vilken värld skulle folk överväga att sova på gatan?! Varför skulle jag inte erkänna att priset skulle sjunka om folk valde att sova på gatan? Det är som att påstå att vi kommer flytta till Jupiter nästa år. Helt orealistiskt.

Fastigheter är säkrare investering än BTC.
Citera
2021-11-29, 12:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
I vilken värld skulle folk överväga att sova på gatan?! Varför skulle jag inte erkänna att priset skulle sjunka om folk valde att sova på gatan? Det är som att påstå att vi kommer flytta till Jupiter nästa år. Helt orealistiskt.
Ingen värld?

Snubben fick det att låta som priset på boenden inte kan sjunka för att "vem väljer att bo på gatan istället för att köpa boende".
Dummaste jag hört på länge. Priset på boenden kan sjunka av samma anledning som alla andra priser kan sjunka. Det handlar om utbud och efterfrågan, man behöver inte göra det svårare än så.

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Fastigheter är säkrare investering än BTC.
Slå in öppna dörrar... Vem har sagt motsatsen?

Helt omöjligt att diskutera när folk inte håller sig till poängerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in