2021-11-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Du underkänner mina källor, och säger att läkarna inte är trovärdiga. Men du kommer aldrig med källor till ditt påstående.
Jag kom med en källa att läkare/sjukvården själva är ansvariga för en tredjedel av dödsfallen i vården i USA…
Sen trodde jag faktiskt att du förstod att allvarliga sjukdomar trumfar mindre allvarliga sådana men så långt har du inte kommit
Citera
2021-11-28, 23:17
Medlem
Låt ingen lura i er vaccin om ni haft covid.

Prior COVID-19 protects against reinfection, even in the absence of detectable antibodies

https://www.journalofinfection.com/article/S0163-4453%2821%2900266-8/fulltext#.YWeykufQjZs.twitter
Citera
2021-11-28, 23:19
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vaccinet slår till igen:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/eE60al/rysk-juniorlandslagsman-dod
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Vägrar klicka på en aftonbladet-länk men vill gärna veta vad det står. Kan någon sammanfatta?

Citat från Aftonbladet, 28:e november 2021:
Rysk juniorlandslagsman död

Rysk hockey har sorg.
16-årige Dynamo Moskva-talangen Valentin Rodionov har dött efter att ha tappat medvetandet under en match.

...
I en match den 21 november i MHL, den högsta ryska juniorligan, hade Valentin Rodionov genomfört ett byte på isen, men när han återvände till båset föll han plötsligt ihop medvetslös.
Han fördes omgående till sjukhus för operation och i sex dagar har läkarna kämpat för hans liv.
Men det gick inte att rädda.
Han vaknade aldrig upp ur koman.
I dag kom beskedet att Rodionov dött, endast 16 år gammal, och han sörjs av en hel hockeynation.
...
Klarade nyss läkarundersökning
U17-landslagets förbundskapten, Igor Efimov, berättar att Rodionov hade klarat en grundlig läkarundersökning så sent som i början av november inför ett landslagsläger.
– Det här är en fruktansvärd tragedi. Som alla andra klarade han läkarundersökningen. Han var en frisk, stark kille, och glad kille – full av styrka och energi, säger Efimov enligt Russia Today.
Rodionov spelade fem matcher för ungdomslandslaget mot Slovakien och Tjeckien och beskrevs som ett stort framtidsnamn i rysk hockey.
– Han var en av våra nyckelspelare. Han var en gyllene person.
Jag har utelämnat delar av artikel, för att inte bryta mot reglerna om upphovsrätt. Dom utelämnade delarna handlar om vilka utsikter Valentin hade till karriär, innan döden satte stopp.

Ingenstans i artikeln nämns någonting om någon vaccination.
Citera
2021-11-28, 23:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Poängen är väl att det retar immunförsvaret och provocerar fram en lavin av antikroppar. Är det alltid så nödvändigt?
Det är så det fungerar.
Citera
2021-11-28, 23:32
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är så det fungerar.
Jo det förstår jag, det jag undrar är om man verkligen behöver ha en hög nivå antikroppar hela tiden, dvs ständigt boostade, och om det verkligen är bra. Kan inte det leda till andra problem? Är konstant höga antikroppar 100 % bra, eller för det med dig risker? Som jag förstår så kan man ha immunitet genom minnesceller också, när antikropparna dalat. Det är gissar jag inte naturligt gå omkring med höga antikroppar år ut och år in. Låt vara att det anses hjälpa mot allvarlig infektion, men till vilket pris? Är priset värt betala?
Citera
2021-11-28, 23:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Låt ingen lura i er vaccin om ni haft covid.

Prior COVID-19 protects against reinfection, even in the absence of detectable antibodies

https://www.journalofinfection.com/article/S0163-4453%2821%2900266-8/fulltext#.YWeykufQjZs.twitter
Folk vaccinerar sig inte för att undvika covid utan för att få ett vaccinpass. Snälla och lydiga barn får julklapp av staten.
Citera
2021-11-28, 23:40
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Citat från Aftonbladet, 28:e november 2021:
Rysk juniorlandslagsman död

Rysk hockey har sorg.
16-årige Dynamo Moskva-talangen Valentin Rodionov har dött efter att ha tappat medvetandet under en match.

...
I en match den 21 november i MHL, den högsta ryska juniorligan, hade Valentin Rodionov genomfört ett byte på isen, men när han återvände till båset föll han plötsligt ihop medvetslös.
Han fördes omgående till sjukhus för operation och i sex dagar har läkarna kämpat för hans liv.
Men det gick inte att rädda.
Han vaknade aldrig upp ur koman.
I dag kom beskedet att Rodionov dött, endast 16 år gammal, och han sörjs av en hel hockeynation.
...
Klarade nyss läkarundersökning
U17-landslagets förbundskapten, Igor Efimov, berättar att Rodionov hade klarat en grundlig läkarundersökning så sent som i början av november inför ett landslagsläger.
– Det här är en fruktansvärd tragedi. Som alla andra klarade han läkarundersökningen. Han var en frisk, stark kille, och glad kille – full av styrka och energi, säger Efimov enligt Russia Today.
Rodionov spelade fem matcher för ungdomslandslaget mot Slovakien och Tjeckien och beskrevs som ett stort framtidsnamn i rysk hockey.
– Han var en av våra nyckelspelare. Han var en gyllene person.
Jag har utelämnat delar av artikel, för att inte bryta mot reglerna om upphovsrätt. Dom utelämnade delarna handlar om vilka utsikter Valentin hade till karriär, innan döden satte stopp.

Ingenstans i artikeln nämns någonting om någon vaccination.

Nej nej, att elitidrottare rasar ihop och dör i den mängd de gör nu är ju helt normalt. Har absolut inget med vaccinet att göra.
Citera
2021-11-28, 23:46
Medlem
Citat:
Nej nej, att elitidrottare rasar ihop och dör i den mängd de gör nu är ju helt normalt. Har absolut inget med vaccinet att göra.

Kanske har med viruset att göra.
Citera
2021-11-28, 23:49
Medlem
Citat:

Det är inte helt normalt, men nog händer.det även utan vaccin. Ivan Turina, Alexander Dale Ön, m.fl.
Citera
2021-11-29, 01:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl ingen dum strategi om Omikron visar sig ge mildare symptom och skada än till exempel Delta?

Att hoppas på det bästa, men förbereda sig för det värsta, kan vara ett klokare förhållningssätt.

Citat:
"Vi ser en markant förändring i den demografiska profilen för patienter med COVID-19," sa Rudo Mathivha, chef för intensivvårdsavdelningen vid Sowetos Baragwanath-sjukhus, vid en presskonferens online. "Unga människor, i 20-årsåldern till strax över 30-årsåldern, kommer in med måttlig till svår sjukdom, några behöver intensivvård.”

https://slate.com/news-and-politics/2021/11/omicron-covid-south-africa-travel-bans-hospitals-surge.html
Citera
2021-11-29, 01:24
Medlem
Mina vänner, det är skönt att vara tillbaka i tråden igen. Jag hade önskat att omständigheterna var bättre men det börjar bli allt mer uppenbart att den kommande vintern och våren kan bli en period vi aldrig kommer att glömma. Efter att slappnat av ett tag då viruset ebbade ut tvingar nu omnikron mig tillbaka inför den våg av död som snart lär skölja över landet. En våg som förmodligen kommer få tidigare vågor att blekna.

Jag hade, som förmodligen ni andra, hoppats på att omnikron skulle ge en mild infektion. Men det börjar nu sippra fram rykten från Sydafrika, och då i synnerhet Gautengprovinsen, som ger kalla kårar längs ryggraden.

Antalet inlagda har nära fyradubblats på två veckor. Från 135 inlagda till 438! Det talas om unga friska personer, starka som oxar, som nu kommer in medelsvårt till svårt sjuka. En hel del hamnar på intensiven.

Hittills verkar det mest drabba ovaccinerade och ofullständigt vaccinerade men även tidigare infektion verkar inte ge något vattentätt skydd.

Mina herrar - winter is coming - och alldeles särskilt för våra anti-vaxare. Det kommer nog snart en tid då de önskar mer än något annat att de varit trippelvaccinerade. Men nu kan det förmodligen snart vara för sent när Omnikron sköljer in som en Dödens Tsunami över våra kära purebloods.

Länk till Sydafrikas förträffliga statistik som slår FHM med hästlängder. Notera explosionen av fall i Gautengprovinsen.

https://www.nicd.ac.za/latest-confirmed-cases-of-covid-19-in-south-africa-28-november-2021/
Citera
2021-11-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Mina vänner, det är skönt att vara tillbaka i tråden igen. Jag hade önskat att omständigheterna var bättre men det börjar bli allt mer uppenbart att den kommande vintern och våren kan bli en period vi aldrig kommer att glömma. Efter att slappnat av ett tag då viruset ebbade ut tvingar nu omnikron mig tillbaka inför den våg av död som snart lär skölja över landet. En våg som förmodligen kommer få tidigare vågor att blekna.

Jag hade, som förmodligen ni andra, hoppats på att omnikron skulle ge en mild infektion. Men det börjar nu sippra fram rykten från Sydafrika, och då i synnerhet Gautengprovinsen, som ger kalla kårar längs ryggraden.

Antalet inlagda har nära fyradubblats på två veckor. Från 135 inlagda till 438! Det talas om unga friska personer, starka som oxar, som nu kommer in medelsvårt till svårt sjuka. En hel del hamnar på intensiven.

Hittills verkar det mest drabba ovaccinerade och ofullständigt vaccinerade men även tidigare infektion verkar inte ge något vattentätt skydd.

Mina herrar - winter is coming - och alldeles särskilt för våra anti-vaxare. Det kommer nog snart en tid då de önskar mer än något annat att de varit trippelvaccinerade. Men nu kan det förmodligen snart vara för sent när Omnikron sköljer in som en Dödens Tsunami över våra kära purebloods.

Länk till Sydafrikas förträffliga statistik som slår FHM med hästlängder. Notera explosionen av fall i Gautengprovinsen.

https://www.nicd.ac.za/latest-confirmed-cases-of-covid-19-in-south-africa-28-november-2021/

Utifrån din källa så förstår jag inte vad som skulle vara så alarmerande. Att bekräftade fall ökar i vissa regioner är väl i sig inget märkvärdigt? Kan bero på sämre vaccinationstäckning, sämre flockimmunitet, släppta restriktioner etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in