2021-11-28, 00:10
Medlem
Fittheligeandes avatar
Vilka tycker ni är de bästa kasetterna/albumen då?
Citera
2021-11-28, 02:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Menar du på datorn? Trodde dom var standard i samlingen för alla inbitna Eddiefans? Nu är det förstås år och dar sedan folk fildelade. Jag lever kanske i illusionen att folk fortfarande har alla hans gamla kassetter liggandes på gamla bortglömda hårddiskar. Men så är det alltså inte?

"Hej Hitler" från 1985 är också lite av ett guldkorn. Jäklar vad han visade sin musikalitet på den. Allt från rockabilly till dansband till punk till synth-psykadelika En gnutta snusk finns där såklart också i sann Eddie-anda

Nä, har den varken på datorn eller som kassett. Är inte mycket för att ladda ner musik, har inget emot de som gör det. Har alla skivorna på CD och har några på LP, men har bara en original kassett och det är Radio Ronka 1. Sedan har jag fått kopiera min farbrors kassetter som fanns med på Legal Bootleg från 1985.

Ja, Hej Hitler är en trevlig kassett som innehåller en del bra låtar.
Citera
2021-11-28, 02:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande

Jag skulle nog säga att av de gamla materialet så är väl Garagetaper & West A Fool Away de skivor man har lyssnat mest på.
Av Kassetterna så är det väl Radio Ronka 1 & 2 å även Börje Lundins Kräftkalas
å det senare materialet så är det Scoop & Väg 13 som man har lyssnat mest på.
Citera
2021-11-28, 03:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Bästa kassetterna är Dubbelidioterna och Radio Abonnerad
Bästa LP West A Fool Away
Bästa CD Väg 13

Sedan är det så svårt då jag tycker att allt är så bra. Men de där är nog mina favoriter.
Citera
2021-11-28, 07:07
Bannlyst
Citat:
Jag är svag för Dårarnas Julafton. Den kassetten har gått varm.
Citera
2021-11-28, 20:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Vad tycker du själv ifall du har börjat lyssna på Eddie Meduza eller har lyssnat länge på hans musik??
Citera
2021-11-28, 22:14
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vad tycker du själv ifall du har börjat lyssna på Eddie Meduza eller har lyssnat länge på hans musik??

Har mest lyssnat på enskilda låtar och sketcher. Så har inte full koll på alla kassetter och album.
Citera
2021-11-29, 18:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Har mest lyssnat på enskilda låtar och sketcher. Så har inte full koll på alla kassetter och album.

Det är svårt att egentligen välja någon skiva eller kassett, för dels så har han gjort så många bra låtar. Men jag finner det de bästa skivorna/kassetterna är de som innehåller både Rock 'n Roll och humorlåtar en skiva som jag skulle rekommendera är West A Fool Away.
Citera
2021-11-29, 21:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Du har lite att lyssna på sedan om de faller dig i smaken eller inte.
Dock är väl både Börje Lundin s Julafton som har lite udda inslag
(Super ner Prästen, Börje knullar kossan Rosa i lagårn & å Ljungbacka-Erik visar hur han brukar knulla Lisa på spisen)

Börje Lundins Kräftkalas (De super ner Lisa, och sedan sätter de på henne, i alla hål samtidigt.
Lisa får även ge Ljungbacka-Erik en avsugning till hans stora glädje.
Citera
2021-11-29, 22:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Du har lite att lyssna på sedan om de faller dig i smaken eller inte.
Dock är väl både Börje Lundin s Julafton som har lite udda inslag
(Super ner Prästen, Börje knullar kossan Rosa i lagårn & å Ljungbacka-Erik visar hur han brukar knulla Lisa på spisen)

Börje Lundins Kräftkalas (De super ner Lisa, och sedan sätter de på henne, i alla hål samtidigt.
Lisa får även ge Ljungbacka-Erik en avsugning till hans stora glädje.

Börje Lundin s Julafton är en fin kassett, som är obligatorisk att lyssna på under julen. Errol kunde verklige skapa en känsla som att man är med julfest med bröderna Lundin och Ljungbacka-Erik.
Han hade verkligen lagt ner tid på kassetten så att den skapar någons slags julstämning. Dårarnas Julafton är också en pärla, med liknande inslag.
Citera
2021-11-29, 22:22
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Börje Lundin s Julafton är en fin kassett, som är obligatorisk att lyssna på under julen. Errol kunde verklige skapa en känsla som att man är med julfest med bröderna Lundin och Ljungbacka-Erik.
Han hade verkligen lagt ner tid på kassetten så att den skapar någons slags julstämning. Dårarnas Julafton är också en pärla, med liknande inslag.

Undrar hur det hade varit att fira jul med Börje, Sven, Lisa & Ljungbacka Erik.
Ett minne för livet kanske vem vet
Citera
2021-11-29, 22:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Undrar hur det hade varit att fira jul med Börje, Sven, Lisa & Ljungbacka Erik.
Ett minne för livet kanske vem vet

Ja, det hade varit intressant. Jag har väl träffat på likasinnade typer. Fast Börje är något mer moralisk i låten Ute På Vischan när han sjunger
Vi är ju nyktra på julekväll
För då ska far i huset va' snäll
Ge barna klappar och tända vår gran
Sen super vi på juledan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här