Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Frågan är då hur han orsakat hennes död?
Det går väl inte att utesluta en olycka även här i samband med gräl?
Hypotesen går alltså ut på att C och B grälar men sen händer något oväntat som får B att lämna jordelivet? Kanske drabbades C sen av panik likt lastbilschauffören och tar hand om kroppen för att sedan transportera bort den?
Jag begriper inte hur du kan ifrågasätta så mycket som du gör, om du nu är läskunnig och vet vad som händer i ärendet. Jag ska försöka förklara så att en femåring begriper:
Det är så att under den
senaste omhäktningen, dvs häktningsförhandlingen, så lade åklagaren fram ny
bevisning i målet. Detta för att få
tingsrätten att gå med på fortsatt häktning. I förhandlingen ingick också en punkt att
ändra rubriceringen från människorov till mord. Tingsrätten godkände rubriceringsändringen.
När häktningsförhandlingen hölls för stängda dörrar
erkände CR att han orsakat BRs död. Han hade bragt henne om livet. Däremot
protesterade han emot
omrubriceringen till mord, och ville alltså inte vidgå att detta skulle handla om mord. MEN - läs nu väldigt noggrant, gärna flera gånger -
han har erkänt att han orsakat hennes död. Om det varit en olycka så hade det inte varit han som orsakat hennes död.
Jag föreslår att du läser mitt inlägg flera gånger. För säkerhets skull fetar jag upp lite här och där. Kanske du begriper, men... fan tro´t.
Edit. Ingenting säger att han kommer bli fälld för mord. Det skall ske en tingsrättsförhandling först. Efter den förhandlingen får tingsrätten avgöra vad som hänt, varför och dödsorsak.