2021-11-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Fick mitt "virtuella" kort aktiverat redan efter 2 dagar efter jag stakeat mina cro och har hunnit genomfra ngra kp med det via internet. Cashbacken kommer in direkt och jag blev frvnad ver hur smidigt det r. Ngra stllen har dock inte godknt det som betalning, t.ex. nr jag ska tanka via appen p circle k s funkar det inte nr jag lagt in mitt crypto.com visa kort som betalningsmetod. Men men, det lr vl funka att tanka p mitt "riktiga" kort sen nr jag sen fr det p posten. r sjukt njd hittills och att bara f nnting tillbaka nr man handlar saker man nd skulle kpt r ju s jvla nice! Perfekt nu med lite cashback p alla julklappar man hller p att bestlla

Tror det var david-taxi som ven tipsade om att anvnda mig av revolut nr jag fr ver, och ven det r sjukt smidigt. Pengarna in p revolut direkt, sen har det vl tagit 1-2 timmar innan jag har dom p crypto.com. Helt utan avgifter. Jmfrt med min vanliga bank dr det lggs p valutavxlingsavgift samt att det tar 2-3 dagar innan pengarna kommer fram. S stort tack fr det tipset!

Ngon som vet om det gr att fra ver pengar via revolut till crypto.com ven under kvllar och helger?

Kul att det funkar s bra fr dig!

Efter de nya reglerna tankar jag inte bensin med kortet eftersom det blir att de vxlar 1500 SEK (eller det som finns) till EUR och sen tillbaka: https://www.aftonbladet.se/minekonom...ens-nya-regler

Det ska g att skicka pengar dygnet runt oavsett dag. Om du endast vill fylla p ditt Crypto.com-kort kan du toppa upp kortet direkt med ditt Revolut-kortet istllet fr att skicka som SEPA och sedan flytta ver p kortet i appen.
Citera
2021-11-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Anvnt det i ett halvr, ftt ihop runt 2500:- i cashback (som jag sedan kpt btc fr).
Har kortet som ger 3% tillbaka. r vl ingen big spender direkt.

Vill bara pminna att ifall du hade kpt HEX s hade du kunnat ha 25 miljoner SEK med de 2500kr du skrapat ihop .
Citera
2021-11-28, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klosor6
Vill bara pminna att ifall du hade kpt HEX s hade du kunnat ha 25 miljoner SEK med de 2500kr du skrapat ihop .

1. Skillnaden r att hex r en ponziscam och detta r ett riktigt fretag med sunda vrderingar.

2. Som vi har tagit upp om och om igen s rcker det om en val fiser s kraschar orderboken p hex-usdc la uniswap. Ganska nasty att frska slja mycket nr likviditeten r obefintlig.

Ha d gott. O varfr svarar du p ett r gamla inlgg? Lmao
Edit: du frstr att detta r cashback jag skrev om, dvs jag har tjnat p kortkp. Gratis cro. Trkigt nr man mste stava ut allt ord fr ord fr att du ska fatta.
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-11-28 kl. 02:11.
Citera
2021-11-28, 09:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klosor6
Skall sgas att det beror p nr man kpte det.

Den stora majoriten av kpare ligger nog snarare minus skulle jag sga. Men visst, kpte man i starten s...men det kan man ju sga om Bitcoin med...eller Shiba Inu eller...osv osv. Bemda dig inte att svara fr pongen om osaklighet r gjord.
Senast redigerad av Leaston 2021-11-28 kl. 09:12.
Citera
2021-11-28, 09:10
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Efter de nya reglerna tankar jag inte bensin med kortet eftersom det blir att de vxlar 1500 SEK (eller det som finns) till EUR och sen tillbaka: https://www.aftonbladet.se/minekonom...ens-nya-regler

Det ska g att skicka pengar dygnet runt oavsett dag. Om du endast vill fylla p ditt Crypto.com-kort kan du toppa upp kortet direkt med ditt Revolut-kortet istllet fr att skicka som SEPA och sedan flytta ver p kortet i appen.

Okej. Kanske man ska undvika att tanka med kortet d. Nice, ska prova det. Antar att det inte blir den dr kortavgiften p 2% om man gr p det sttet?
Citera
2021-11-28, 13:46
Medlem
Ngon som vet ldersgrnsen fr att skapa ett konto p crypto.com?
Citera
2021-11-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Okej. Kanske man ska undvika att tanka med kortet d. Nice, ska prova det. Antar att det inte blir den dr kortavgiften p 2% om man gr p det sttet?

Nej, det blir inga avgifter. Du vxlar till EUR i Revolut som vanligt. Sen skriver du samma summa i EUR som du har p Revolut nr du ska toppa upp i Crypto.com appen. Brukade ocks gra SEPA varje gng jag skulle fylla p kortet, men insg att det r bara ondigt.

Gr bara SEPA om du ska handla krypto i appen. Det gr inte flytta pengar frn Crypto.com-kortet till att handla krypto fr i appen. Gr heller inte toppa upp Revolut med Crypto.com-kortet.
Citera
2021-11-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSx

18 r.
Citera
2021-11-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSx

Citerar mig sjlv, r 18-rs grns
Citera
2021-11-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Skall sgas att det beror p nr man kpte det.

Den stora majoriten av kpare ligger nog snarare minus skulle jag sga. Men visst, kpte man i starten s...men det kan man ju sga om Bitcoin med...eller Shiba Inu eller...osv osv. Bemda dig inte att svara fr pongen om osaklighet r gjord.

Nepp, HEX har funnits i 2 r och den enda gngen du kunde ha kpt och legat i minus r ifall du kpte p 0.5 fr ngra veckor sedan. En mnad att ligga minus temporrt r vldigt bra jmfrt med resterande 2 ren dr du hade legat plus!
Citera
2021-11-29, 08:30
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Nej, det blir inga avgifter. Du vxlar till EUR i Revolut som vanligt. Sen skriver du samma summa i EUR som du har p Revolut nr du ska toppa upp i Crypto.com appen. Brukade ocks gra SEPA varje gng jag skulle fylla p kortet, men insg att det r bara ondigt.

Gr bara SEPA om du ska handla krypto i appen. Det gr inte flytta pengar frn Crypto.com-kortet till att handla krypto fr i appen. Gr heller inte toppa upp Revolut med Crypto.com-kortet.

Vrt att ppeka r att man fr en smre vxlingskurs p Revolut om man vxlar p helgen.
Citera
2021-11-29, 08:50
Medlem
CEBZs avatar
Citat:

Synd att jag inte lste hr noggrannare innan.. Tankade 250kr med crypto-kortet igr, fr se om/nr jag fr tillbaka mellanskillnaden Str bara att det dragits 1500sek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in