2021-11-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Fick mitt "virtuella" kort aktiverat redan efter 2 dagar efter jag stakeat mina cro och har hunnit genomföra några köp med det via internet. Cashbacken kommer in direkt och jag blev förvånad över hur smidigt det är. Några ställen har dock inte godkänt det som betalning, t.ex. när jag ska tanka via appen på circle k så funkar det inte när jag lagt in mitt crypto.com visa kort som betalningsmetod. Men men, det lär väl funka att tanka på mitt "riktiga" kort sen när jag sen får det på posten. Är sjukt nöjd hittills och att bara få nånting tillbaka när man handlar saker man ändå skulle köpt är ju så jävla nice! Perfekt nu med lite cashback på alla julklappar man håller på att beställa

Tror det var david-taxi som även tipsade om att använda mig av revolut när jag för över, och även det är sjukt smidigt. Pengarna in på revolut direkt, sen har det väl tagit 1-2 timmar innan jag har dom på crypto.com. Helt utan avgifter. Jämfört med min vanliga bank där det läggs på valutaväxlingsavgift samt att det tar 2-3 dagar innan pengarna kommer fram. Så stort tack för det tipset!

Någon som vet om det går att föra över pengar via revolut till crypto.com även under kvällar och helger?

Kul att det funkar så bra för dig!

Efter de nya reglerna tankar jag inte bensin med kortet eftersom det blir att de växlar 1500 SEK (eller det som finns) till EUR och sen tillbaka: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/KvzrQ6/raseri-mot-bensinbolagens-nya-regler

Det ska gå att skicka pengar dygnet runt oavsett dag. Om du endast vill fylla på ditt Crypto.com-kort kan du toppa upp kortet direkt med ditt Revolut-kortet istället för att skicka som SEPA och sedan flytta över på kortet i appen.
Citera
2021-11-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Använt det i ett halvår, fått ihop runt 2500:- i cashback (som jag sedan köpt btc för).
Har kortet som ger 3% tillbaka. Är väl ingen big spender direkt.

Vill bara påminna att ifall du hade köpt HEX så hade du kunnat ha 25 miljoner SEK med de 2500kr du skrapat ihop .
Citera
2021-11-28, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klosor6
Vill bara påminna att ifall du hade köpt HEX så hade du kunnat ha 25 miljoner SEK med de 2500kr du skrapat ihop .

1. Skillnaden är att hex är en ponziscam och detta är ett riktigt företag med sunda värderingar.

2. Som vi har tagit upp om och om igen så räcker det om en val fiser så kraschar orderboken på hex-usdc ā la uniswap. Ganska nasty att försöka sälja mycket när likviditeten är obefintlig.

Ha d gott. O varför svarar du på ett år gamla inlägg? Lmao
Edit: du förstår att detta är cashback jag skrev om, dvs jag har tjänat på kortköp. Gratis cro. Tråkigt när man måste stava ut allt ord för ord för att du ska fatta.
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-11-28 kl. 02:11.
Citera
2021-11-28, 09:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klosor6
Skall sägas att det beror på när man köpte det.

Den stora majoriten av köpare ligger nog snarare minus skulle jag säga. Men visst, köpte man i starten så...men det kan man ju säga om Bitcoin med...eller Shiba Inu eller...osv osv. Bemöda dig inte att svara för poängen om osaklighet är gjord.
Senast redigerad av Leaston 2021-11-28 kl. 09:12.
Citera
2021-11-28, 09:10
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Efter de nya reglerna tankar jag inte bensin med kortet eftersom det blir att de växlar 1500 SEK (eller det som finns) till EUR och sen tillbaka: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/KvzrQ6/raseri-mot-bensinbolagens-nya-regler

Det ska gå att skicka pengar dygnet runt oavsett dag. Om du endast vill fylla på ditt Crypto.com-kort kan du toppa upp kortet direkt med ditt Revolut-kortet istället för att skicka som SEPA och sedan flytta över på kortet i appen.

Okej. Kanske man ska undvika att tanka med kortet då. Nice, ska prova det. Antar att det inte blir den där kortavgiften på 2% om man gör på det sättet?
Citera
2021-11-28, 13:46
Medlem
Någon som vet åldersgränsen för att skapa ett konto på crypto.com?
Citera
2021-11-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Okej. Kanske man ska undvika att tanka med kortet då. Nice, ska prova det. Antar att det inte blir den där kortavgiften på 2% om man gör på det sättet?

Nej, det blir inga avgifter. Du växlar till EUR i Revolut som vanligt. Sen skriver du samma summa i EUR som du har på Revolut när du ska toppa upp i Crypto.com appen. Brukade också göra SEPA varje gång jag skulle fylla på kortet, men insåg att det är bara onödigt.

Gör bara SEPA om du ska handla krypto i appen. Det går inte flytta pengar från Crypto.com-kortet till att handla krypto för i appen. Går heller inte toppa upp Revolut med Crypto.com-kortet.
Citera
2021-11-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSx

18 år.
Citera
2021-11-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSx

Citerar mig själv, är 18-års gräns
Citera
2021-11-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Skall sägas att det beror på när man köpte det.

Den stora majoriten av köpare ligger nog snarare minus skulle jag säga. Men visst, köpte man i starten så...men det kan man ju säga om Bitcoin med...eller Shiba Inu eller...osv osv. Bemöda dig inte att svara för poängen om osaklighet är gjord.

Nepp, HEX har funnits i 2 år och den enda gången du kunde ha köpt och legat i minus är ifall du köpte på 0.5 för några veckor sedan. En månad att ligga minus temporärt är väldigt bra jämfört med resterande 2 åren där du hade legat plus!
Citera
2021-11-29, 08:30
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Nej, det blir inga avgifter. Du växlar till EUR i Revolut som vanligt. Sen skriver du samma summa i EUR som du har på Revolut när du ska toppa upp i Crypto.com appen. Brukade också göra SEPA varje gång jag skulle fylla på kortet, men insåg att det är bara onödigt.

Gör bara SEPA om du ska handla krypto i appen. Det går inte flytta pengar från Crypto.com-kortet till att handla krypto för i appen. Går heller inte toppa upp Revolut med Crypto.com-kortet.

Värt att påpeka är att man får en sämre växlingskurs på Revolut om man växlar på helgen.
Citera
2021-11-29, 08:50
Medlem
CEBZs avatar
Citat:

Synd att jag inte läste här noggrannare innan.. Tankade 250kr med crypto-kortet igår, får se om/när jag får tillbaka mellanskillnaden Står bara att det dragits 1500sek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in