2021-11-28, 10:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptiskellerinte
Såklart man vet att ”Nickson” är smeknamnet på Ralf Edström, och att han kom från Degerfors. 😉⚽️
Jag blev imponerad av Marcus och Jason. Ska bli kul att följa dem den här säsongen.
Nej, eftersom man inte är intresserad av fotboll, då är risken liten att man känner till Trícky-Dick, däremot visste man att Ralf Edström är en människa men inget utöver att han är en kommentator & fd spelare i nått piss-lag, jag tor mig vara ganska representerbar över den allmänna bildningen om Ralph, så jag känner att jag vinner och fuck you till alla som kan mer

Så jag är villig att ändra det till tröstpriset "Allmänbildning för Svensson-män"
Senast redigerad av Crapmagic 2021-11-28 kl. 10:38.
Citera
2021-11-28, 11:11
Medlem
swimmingpools avatar
Så kul för svenne banan, kultursnobbar och hipsters att tävla i vem som är mest vetgirig på fredagkvällarna.
Citera
2021-11-28, 11:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Så kul för svenne banan, kultursnobbar och hipsters att tävla i vem som är mest vetgirig på fredagkvällarna.

Ja, det verkar vara väldigt kul. Detta är ju Sveriges mest folkkära program, utan konkurrens. Sköna gäster, geografi, och så där lagom kittlande svåra frågor. Vad kan gå fel
Citera
2021-11-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nej, eftersom man inte är intresserad av fotboll, då är risken liten att man känner till Trícky-Dick, däremot visste man att Ralf Edström är en människa men inget utöver att han är en kommentator & fd spelare i nått piss-lag, jag tor mig vara ganska representerbar över den allmänna bildningen om Ralph, så jag känner att jag vinner och fuck you till alla som kan mer

Så jag är villig att ändra det till tröstpriset "Allmänbildning för Svensson-män"

Sven Göran Eriksson bör man väl ändå känna till fotbollsintresserad eller inte?
Citera
2021-11-28, 11:57
Medlem
muneys avatar
Säkringarna brinner för fb-rassarna när två mörka män dominerar i På Spåret. Tur att några vänstervridna journalister gjorde bort sig att det finns något att gnälla på...

Jason är allmänbildad, det var ingen nyhet. Och Sedlighetsroteln som någon citerade är ju det överlägset bästa som har gjorts inom svensk hiphop någonsin.

Kul att säsongen är igång! Jag tyckte det var ganska luriga resmål, särskilt Avignon. Sven Ingvars och Molly skötte musiken alldeles strålande.
Citera
2021-11-28, 12:33
Medlem
FetFulElaks avatar
Det är faktiskt genant att inte kunna Fe
Citera
2021-11-28, 12:36
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Säkringarna brinner för fb-rassarna när två mörka män dominerar i På Spåret. Tur att några vänstervridna journalister gjorde bort sig att det finns något att gnälla på...

Jason är allmänbildad, det var ingen nyhet. Och Sedlighetsroteln som någon citerade är ju det överlägset bästa som har gjorts inom svensk hiphop någonsin.

Kul att säsongen är igång! Jag tyckte det var ganska luriga resmål, särskilt Avignon. Sven Ingvars och Molly skötte musiken alldeles strålande.

Att trolla om fb-rassar är att sabba tråden, varnings-varning på den? Avignon var lättast och superrika artist-egot sjöng inte, trots att hon såvitt jag vet är kapabel, men gav input-signal till autotune så vi omöjligt kan avgöra huruvida sången var bra eller inte. Skaffar speldosa om jag vill lyssna på en sån...

/certifierad På spåret-tittartyp
Citera
2021-11-28, 12:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Att "Timbuktu" är smart, kultiverad och bildad är ju känt sedan tidigare. Trots att han lajvar ortenblatte ibland. Den där stjärnkocken visste jag inget om men han verkar också rejält smart och bildad. Inte ett uns av ortenblatte i den mannen. Att så många i tråden är totalt hatiska mot detta lag handlar givetvis om Jasons positionerande mot SD och många SD-runkare hänger på Flashback generellt. Och därtill några stänk av ren jävla rasism kanske.

Att två kända och upphöjda samhällsjournalister som verkar i Sverige inte är varken smarta eller bildade är verkligen inget att förvånas över om man följt tillståndet i svenska media de senaste 25 åren...

Det jag sedan flera år tillbaka vänder mig mest emot vad gäller På spåret är att programmet infantiliserats så mycket och att frågorna ofta knappt har något alls att göra med resmålen. Det senare var dock ganska ok i detta program.

Sedan att deltagarna nästan enbart är tagna ur klägget i Stockholm. Hade faktiskt kunnat bli roligare med helt okända deltagare. Att allmänheten fick söka till programmet.
Citera
2021-11-28, 13:14
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Det är faktiskt genant att inte kunna Fe
Ja, att kunna Fe är allmänbildning.
Men att kunna smeknamn på för länge sedan avdankade fotbollsstjärnor och vad lokala fotbollsarenor heter är värdelöst vetande.
Som någon skrev, detta är en tävling för Svenssonkillar.
Citera
2021-11-28, 13:26
Medlem
Smegmas avatar
Att Lakritstomtarna vann beror givetvis på att Vänsterkramarna Bergfeldt och Oscarsson var toootalt värdelösa. Nada kunskap. Lite pinsamt med tanke på deras jobberfarenhet.
Citera
2021-11-28, 13:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Är inte Krumbukthu halv-vit?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-11-28 kl. 13:31.
Citera
2021-11-28, 13:36
Medlem
Duvlorts avatar
Inser att jag inte tittat på PS sedan 2015, när Jesper och Elisabeth vann.
Gillar ju egentligen Luuk och Lindström men när de leker "göteborgare" och sen måste förklara sin roliga skämt, då tappade de mig.
Samt att nivån på deltagarna sjönk, man vill ju inte sitta och bli förbannad på fredagskvällen när idioterna inte kan de enklaste frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in