2021-11-26, 23:51
  #26773
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nu är bara frågan ...

Var CA även på Sveavägen eller låg han i influensan?

CA hade vapnet
SE hade platsen
CP hade modet
LJ hade smala ben
CA hade både vapnet och platsen. Han bodde på gångavstånd vilket innebär att han befann sig i området, precis som SE. Inte nog med att CA hade vapnet, han hade senare vapnet inte. SE umgicks med en vapensamlare och befann sig titt som tätt några meter från en vapensamling, men ändå finns det inga uppgifter om att SE var inne och tittade på vapnen, inte ens att han pratade med vapensamlaren om vapen. CA sköt sönder sin tv med ett vapen, CA sköt ihjäl sig själv med ett vapen. SE sköt sig själv i foten, utan vapen.
__________________
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-11-27 kl. 00:34.
Citera
2021-11-26, 23:55
  #26774
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns för mig också bara ett sätt som GM kan ha identifierat OP före mordet och det är framifrån eller på nära avstånd vid Grand då LOP stod still där ett tag.

Att identifiera OP bakifrån vid ett slumpartat möte känns helt enkelt inte troligt i mina ögon. Därför måste de som håller på SE som GM faktiskt förklara hur SE lyckades med detta.
Jag skulle gärna vilja se en logisk förklaring till att SE skulle kunna tänkas ha gått norrut efter att han kom ut på Sveavägen. Annars måste han i princip ha krockat med OP när han klev ut. SE som Grandman är en tragisk historia.
Citera
2021-11-27, 00:13
  #26775
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
LJ lever och har hälsan. När han dör kan vi använda hans signalement som intäkt för att han var GM.

-Signalementet passar hjälpligt in på GM.
-LJ ljuger eller vill inte berätta vad "föremålet i hans väska" var.
-LJ har befunnit sig vid mordplatsen enligt polisens anteckningar.
-LJ hade druckit ett glas sherry under mordnatten och alla insatta vet att de som dricker sprit också är misstänkta.
-LJ har observerats av vittnen efter mordet på mordplatsen.
-LJ har enligt polisen varit uppe och sprungit på DBG.

När LJ så småningom avlider, jag hoppas det dröjer många herrans år tills dess, bör vi kunna beskylla honom för mordet då han inte själv kan försvara sig.

SE pekar ju ut LJ som mördare i pressen redan dagen efter mordet!
Om LJ varit ett par decimeter längre hade han utan konkurrens toppat listan. Uppenbarligen kan man befinna sig nära mordplatsen, bli utpekad som GM, springa uppför trapporna och säga att man sprang efter GM - utan att vara GM. En tankeställare för SEktmedlemmarna, kan man tycka.
Citera
2021-11-27, 00:22
  #26776
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du kan hålla fast om du vill men vara öppen för mindre pipa....

Varför? De gjorde en teknisk undersökning av kulorna som sa att pipan var lång.
Citera
2021-11-27, 00:24
  #26777
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag skulle gärna vilja se en logisk förklaring till att SE skulle kunna tänkas ha gått norrut efter att han kom ut på Sveavägen. Annars måste han i princip ha krockat med OP när han klev ut. SE som Grandman är en tragisk historia.

Jag konstaterar bara faktum. Teorin om SE som GM flyger inte, så mycket är helt klart.
Där är vi helt överens...(Men det hade du säkert redan anat.)
Citera
2021-11-27, 00:27
  #26778
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag konstaterar bara faktum. Teorin om SE som GM flyger inte, så mycket är helt klart.
Där är vi helt överens...(Men det hade du säkert redan anat.)
Jag skulle gärna vilja se en förklaring av någon ur SEkten. Ta det inte personligt.
Citera
2021-11-27, 00:39
  #26779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
CA hade både vapnet och platsen. Han bodde på gångavstånd vilket innebär att han befann sig i området, precis som SE. Inte nog med att CA hade vapnet, han hade senare vapnet inte. SE umgicks med en vapensamlare och befann sig titt som tätt några meter från en vapensamling, men ändå finns det inga uppgifter om att SE var inne och tittade på vapnen, inte ens att han pratade med vapensamlaren om vapen. CA sköt sönder sin tv med ett vapen, CA sköt ihjäl sig själv med ett vapen. SE sköt sig själv i foten, utan vapen.

CA hade väl sitt vapen lagligt ?

Menar du att Engström skulle skjuta sönder Tv för att också isåfall visa att han hade ett olagligt vapen ?
Citera
2021-11-27, 00:40
  #26780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför? De gjorde en teknisk undersökning av kulorna som sa att pipan var lång.

Nu har det kommit fram att det kan också ha varit kort pipa...
Citera
2021-11-27, 00:45
  #26781
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
CA hade väl sitt vapen lagligt ?

Menar du att Engström skulle skjuta sönder Tv för att också isåfall visa att han hade ett olagligt vapen ?
Vad spelar det för roll att vapnet var lagligt?

CA använde vapen inte bara på skjutbanan, uppenbarligen. Och det finns inga tecken på att SE hade något vapen.
Citera
2021-11-27, 00:51
  #26782
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nu är bara frågan ...

Var CA även på Sveavägen eller låg han i influensan?

CA hade vapnet
SE hade platsen
CP hade modet
LJ hade smala ben

Svaret på den frågan är att vi inte kan veta vem mördaren var, eftersom vittnesmålen är olika.
Citera
2021-11-27, 00:53
  #26783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad spelar det för roll att vapnet var lagligt?

CA använde vapen inte bara på skjutbanan, uppenbarligen. Och det finns inga tecken på att SE hade något vapen.

Dom flesta som uppenbarligen hade vapen är väl dom som hade vapen lagligt....Då blir det ju uppenbart

Om man äger ett vapen olagligt så blir det ju per automatik inte uppenbart att man äger ett vapen..

Så därför ägde inte Engström ett vapen .
Citera
2021-11-27, 00:57
  #26784
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Dom flesta som uppenbarligen hade vapen är väl dom som hade vapen lagligt....Då blir det ju uppenbart

Om man äger ett vapen olagligt så blir det ju per automatik inte uppenbart att man äger ett vapen..

Så därför ägde inte Engström ett vapen .
PU utredde SE i tre år, TP utredde SE i tolv år, ändå har det inte framkommit några som helst tecken på att SE hade ett illegalt vapen, inte ens en antydan till att han ville ha ett vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in