2021-11-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror alltså att hon blev blixtkär i en 17 år äldre polsk hantverkare som brukade supa på fritiden?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Jajamänsan. Psykopater brukar dessvärre också ha karisma.
Citera
2021-11-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha

Jodå C har ibland visat väldig karisma. Det är det läskiga.
Citera
2021-11-26, 21:09
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Bara när jag är mycket irriterad eller mycket road

Man ser iaf vad han har för personlighetsstörning/diagnos 😂
Citera
2021-11-26, 21:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av je_lind
Man ser iaf vad han har för personlighetsstörning/diagnos 😂

Jag svarar ibland, andra diskuterar som jag tycker är meningslöst.
Citera
2021-11-26, 21:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är inte mycket som Bs mor skrev om Piotr men när hon blev provocera av folks onda "tungor" skrev hon:
"Hon skulle inte lämnat honom (Piotr) om han hade tagit hand om familjen, arbetat i stället för dricka och bråka"
Ja, jag/vi vet vad du anser om hennes mamma men jag tror mer på henne än dina vilda fantasier.

Det är inte mina vilda fantasier vi diskuterar. Vi ska nog lita mer på Piotr för varför skulle en mor lämna fyra barn åt sitt öde hos en suput som bara bråkar? Du hör ju själv hur orealistiskt det låter. Både du och gammelmor verkar tala med kluvna tungor?

Det kan dessutom ha varit hon som bråkade och skällde och sen blev han arg och bråkade tillbaka. Du verkar tro att polska kvinnor inte kan ha ett hett temperament och skapa drama?

Citat:
Edit:
Att hon var inte snabb att lägga kors på relationen (med C) bevisar fakt att trots allt var hon med honom 8 år.

Hon hängde väl med Piotr i 7 år innan hon försvann som en avlöning?

Citat:
Trots att han använde våld från 2016 så hon tog saker i händerna först efter 5 år

Vänta lite nu? C är inte dömd för brott i nära relationer, en sån dom ligger kvar i 10 år om jag inte minns fel och C är ren. Åklagaren avslog också ansökan om besöksförbud pga detta.

Citat:
Först när hans våld tilltog så sa hon ifrån. Jag tycket att hon borde sparka ut honom efter första slaget.

Gäller det även det motsatta?

Citat:
Så borde göra alla kvinnor.

Så borde alla människor göra, kvinnor slåss förresten lika mycket som män enligt ny forskning.

Citat:
Slår du då åker du ut. Jag skulle aldrig tolerera en man en minut efter första slaget.

Skulle du tolerera att en kvinna slog dig?

Citat:
Hur f*n har du mage att skriva att hon ville "blåsa" honom?

Tack men det är endast en teori, Piotr blev väl blåst tidigare? Och hur var det nu med det där bidraget som försvann när hon gick upp i rök 2013? Menar du att Piotr ljuger?
Citera
2021-11-26, 21:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha

Då borde hon istället kanske ha stannat hos Piotr? Flykten från make och barn resulterade tydligen bara i att hon hamnade i klorna på en 17 år äldre psykopat ( enligt dig) som söp på fritiden?

Har inte alla människor förresten ett eget ansvar för de val dom gör i livet? Eller är kvinnor alltid viljelösa offer?
Citera
2021-11-26, 21:55
Medlem
Citat:
Låter märkligt att en 4-barnsmor på rymmen från make och barn träffar, gifter sig och skaffar barn med en sådan person?

Är det säkert att du pratar om C? Hur vet du allt detta?

Jag är i chock! Du har funderingar kring saker som är rätt självklara! Att kvinnor som B väljer den här typen av män är enkel psykologi. Märklig och galen men Enkel.
B är inte den första och tyvärr inte sista.
Om du skulle skriva Ett enda inlägg utan hennes Ex och utan att helgonförklara C och exet.

Kände/känner du C att du är hans skyddsängel här?
Citera
2021-11-26, 22:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det är inte mina vilda fantasier vi diskuterar.
Nej, inte vi andra. Det har vi inget intresse av.
Citat:
Vi ska nog lita mer på Piotr för varför skulle en mor lämna fyra barn åt sitt öde hos en suput som bara bråkar? Du hör ju själv hur orealistiskt det låter.
Precis! Därför är det nog inte så heller. De bodde väl hos hans mor?
Citat:
Det kan dessutom ha varit hon som bråkade och skällde och sen blev han arg och bråkade tillbaka. Du verkar tro att polska kvinnor inte kan ha ett hett temperament och skapa drama?
Hur var det nu med dina vilda fantasier?
Citat:
Vänta lite nu? C är inte dömd för brott i nära relationer, en sån dom ligger kvar i 10 år om jag inte minns fel och C är ren. Åklagaren avslog också ansökan om besöksförbud pga detta.
Helt riktigt! Det hann inte prövas innan han misstänktes för ytterligare, väldigt mycket grövre brott, så det kommer att prövas samtidigt.
Citat:
Så borde alla människor göra, kvinnor slåss förresten lika mycket som män enligt ny forskning.
Vilken relevans har det för det aktuella fallet?
Citat:
Tack men det är endast en teori, Piotr blev väl blåst tidigare? Och hur var det nu med det där bidraget som försvann när hon gick upp i rök 2013? Menar du att Piotr ljuger?
Sanning, lögn eller hitte-på av sensationsblaskan? Who knows?
Citera
2021-11-26, 22:15
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Det är inte mina vilda fantasier vi diskuterar.

Jo, mestadels.

Citat:

Citat:
Trots att han använde våld från 2016 så hon tog saker i händerna först efter 5 år

I någon artikel har det framgått att Bs anmälan om misshandel avsåg brott begångna sedan 2016, det är vad ursalund syftar på.

Du hävdar alltså att kontaktförbudet avslogs till följd av att C inte tidigare dömts för brott i nära relationer. Källa på det är du snäll.

Citat:
det är endast en teori, Piotr blev väl blåst tidigare? Och hur var det nu med det där bidraget som försvann när hon gick upp i rök 2013?

Du borde kolla upp det där dåliga närminnet som får dig att glömma att du redan diskuterat och tagit upp saker en miljon gånger, men jag hjälper dig att minnas den här gången: Nu tror ju inte du på kvinnor överlag, men enligt offrets mor betalade B underhåll för sina barn medan dom var kvar i Polen (till skillnad från dig som ville jävlas med ditt ex genom att inte betala underhåll).
Citera
2021-11-26, 23:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Du hävdar alltså att kontaktförbudet avslogs till följd av att C inte tidigare dömts för brott i nära relationer. Källa på det är du snäll.

Du är extremt lat, googla själv nästa gång du undrar över något.

"Hon ansökte om kontaktförbud mot sin make – som nu på sannolika skäl står misstänkt för att ha kidnappat henne

En av anledningarna som anges i beslutet är att maken inte tidigare är dömd för brott i nära relation. Samt att paret hade gemensam bostad"

https://www.expressen.se/kvallsposten/aklagaren-nekade-beatas-kontaktforbud-star-fast/

Citera
2021-11-26, 23:54
Medlem
Citat:
Du är extremt lat, googla själv nästa gång du undrar över något.

"Hon ansökte om kontaktförbud mot sin make – som nu på sannolika skäl står misstänkt för att ha kidnappat henne

En av anledningarna som anges i beslutet är att maken inte tidigare är dömd för brott i nära relation. Samt att paret hade gemensam bostad"

https://www.expressen.se/kvallsposten/aklagaren-nekade-beatas-kontaktforbud-star-fast/

Det är ju hur enkelt som helst att googla, gäller bara att skriva rätta ord.
Citera
2021-11-27, 00:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Precis! Därför är det nog inte så heller. De bodde väl hos hans mor?

Källa på det? Eller är det dina fantasier som spökar nu igen?

Citat:
Helt riktigt! Det hann inte prövas innan han misstänktes för ytterligare, väldigt mycket grövre brott, så det kommer att prövas samtidigt.

Begäran om kontaktförbud prövades och avslogs. Du kan omöjligt heller veta vem av B eller C som provocerade eller bråkade mest med den andra parten och det är just detta som är det stora problemet i den här tråden, du vägrar att lyssna på andra användare som har andra teorier om hur det hela kan ha gått till och vem som gjorde vad.

Du vill bara ha enkla svar som passar din ensidiga partiska bild av destruktiva relationer.

Av vad vi vet i nuläget så går det inte alls att utesluta att både C och B kan ha uppträtt mycket dåligt på olika sätt och provocerat varandra och att bråket eskalerade den 24 september men det betyder inte att jag är en skurk bara för att jag uttrycker den teorin?

Citat:
Sanning, lögn eller hitte-på av sensationsblaskan? Who knows?

Tack men det enda du verkar vara intresserad av är att sitta och chatta med andra förvirrade användare och dunka er själva i ryggen.

Piotrs sorgliga berättelse är intressant ur den aspekten att den visar att hans ex inte alltid skötte saker bra utan snarare tvärtom och det här har definitivt relevans för det aktuella fallet.

Sen får du och 4-5 användare sura bäst ni vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in