2021-11-26, 21:30
  #14629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Kan nån sammanfatta vad det här mordet förmodligen handlar om, rent konkret.
Var einar inblandad i nåt ekonomiskt, skyldig nån pengar eller?

När man läser tråden låter det som ett gäng fjortistjejer som har intriger via snapchat eler nåt.

X hängde med Y.. B litade på C, men C såg P som en fadersgestalt. Han svek B för han ville hänga med P. Z sneade för han fick mer likes. Så X hämnades och köpte instagramföjare till hans tjej. Låter inte som riktig kriminalitet utan en skolgård.

Skolgård är vad det är, lägg till droger, skjutvapen och paranoia så har du dagens kriminella miljö.

Einar har varit i mycket konflikter och hängt med helt fel folk från alla möjliga sidor för att bättra på sin street cred. En del av hans agerande och texter kan tolkas som mycket stöddigt mot folk med våldskapital. Han påstås ha beställt ett mord på en rivals bror men inte betalt pga att det är svårt att lyfta ut en halv miljon från företaget, eller så har pengarna försvunnit på vägen via falska vänner. Han har även dragit ihop en liten pott på sitt huvud. Flera aktörer har sett honom som en möjlig kassako genom betalt beskydd och "manageravgifter", inga små summor, och när han inte varit medgörlig är han inte mycket värd. De som har mördat honom kan ha varit inblandad i hans beställningsmord och velat slå två flugor i en smäll- de ska också ha erbjudit beskydd innan mordet som han tackat nej till.
Citera
2021-11-26, 21:37
  #14630
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Kan nån sammanfatta vad det här mordet förmodligen handlar om, rent konkret.
Var einar inblandad i nåt ekonomiskt, skyldig nån pengar eller?

När man läser tråden låter det som ett gäng fjortistjejer som har intriger via snapchat eler nåt.

X hängde med Y.. B litade på C, men C såg P som en fadersgestalt. Han svek B för han ville hänga med P. Z sneade för han fick mer likes. Så X hämnades och köpte instagramföjare till hans tjej. Låter inte som riktig kriminalitet utan en skolgård.

(FB) Nils Grönberg - Einár - ihjälskjuten, Hammarby Sjöstad 2021-10-21

(FB) Nils Grönberg - Einár - ihjälskjuten, Hammarby Sjöstad 2021-10-21
Citera
2021-11-26, 21:38
  #14631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
De e dumle och adel som beskrivs

Förutom att ingen av dessa två har ”slät hud” men hur man kan se de när dom har mask på sig är ju iof lite knas..
Citera
2021-11-26, 21:39
  #14632
Medlem
Det här med att Dumlee skulle avslöja mördaren i sin nya video, var kommer det ifrån? Om det stämmer, så pekar väl det på att mordet planerats långt innan N&C? För både låt och video hade väl redan spelats in.
Citera
2021-11-26, 21:39
  #14633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Exakt! Gång på gång så visar det sig, INTE smart att tolka rapp-texter, speciellt inte om man själv också är nyhabbad.

Exakt. Gång på gång. Kan man inte hålla redan på namn och bilder så
Ja jävlar vad tysta dom blev nu, men dom kanske kommer igång igen

Exakt vad menar du? Luktar just nu habb om ditt inlägg..
Citera
2021-11-26, 21:41
  #14634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Det här med att Dumlee skulle avslöja mördaren i sin nya video, var kommer det ifrån? Om det stämmer, så pekar väl det på att mordet planerats långt innan N&C? För både låt och video hade väl redan spelats in.

Nåt jävla clickbait uttalade från D för att få mer streams 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-11-26, 21:55
  #14635
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
kurder?


Tror du fattar geografiskt vad jag menar
Citera
2021-11-26, 21:58
  #14636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Det här med att Dumlee skulle avslöja mördaren i sin nya video, var kommer det ifrån? Om det stämmer, så pekar väl det på att mordet planerats långt innan N&C? För både låt och video hade väl redan spelats in.
Du tror inte det finns en anledning till att någon är utblurrad?
Citera
2021-11-26, 22:06
  #14637
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Tror du fattar geografiskt vad jag menar

Absolut
Citera
2021-11-26, 22:09
  #14638
Medlem
vart står vi nu när det senaste från AB kommit in?

2 pers vs 5 pers som sågs lamna platsen.......
Citera
2021-11-26, 22:19
  #14639
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBacke69
vart står vi nu när det senaste från AB kommit in?

2 pers vs 5 pers som sågs lamna platsen.......

2 skyttar har alltid varit grund info sedan var det endast ett vittne som säger den såg 5 män lämna efter skjutningen, denne kan ha tagit fel, de kan ha varit orelaterade personer, men teoretisk skulle det också kunna vara back up / spotters...

Men 2 skyttar har det alltid varit
Citera
2021-11-26, 22:22
  #14640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
2 skyttar har alltid varit grund info sedan var det endast ett vittne som säger den såg 5 män lämna efter skjutningen, denne kan ha tagit fel, de kan ha varit orelaterade personer, men teoretisk skulle det också kunna vara back up / spotters...

Men 2 skyttar har det alltid varit

1 skytt per måltavla måste ju ändå ha varit tanken? Nisse som huvudmålet och BO2 (adel?) som prio 2. Låter rimligt i mina öron iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in