2021-11-26, 19:55
  #14617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Verkar faktiskt som om dom gjort ett bra jobb och genomfört 300+ "telefonförhör", som dom sa för ett tag sedan.
https://www.expressen.se/nyheter/vittnet-saker-att-jag--motte-einars-mordare/
Medan PappasKondom bara tror på sina egna habb-analyser, så genomför dom ett gediget arbete, precis så GW får nog också helt fel. OK?

Varför så putt på PappasKebab? Det står dig fritt att spekulera men istället upprepar du som en plakat papegoja att Einars mördare är så gott som i polisens förvar. Snart får du väl rätt ditt rigida tankemönster. Vad vet jag mitt arma luder? Till dess gärningsmännen är gripna, anhållna & häktade kan du väl bjuda på vad du tror inträffade?
Citera
2021-11-26, 19:57
  #14618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag skrev detta igår kväll, Dumlee har inte laddat upp något mer sen dess (bortsett från stories på Instagram där marknadsför sin låt).

Jag är ganska säker på att han inte längre befinner sig i Spanien, det var ett tydligt mönster på hans Instagram när han befann sig där.

Tack
Citera
2021-11-26, 20:19
  #14619
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Verkar faktiskt som om dom gjort ett bra jobb och genomfört 300+ "telefonförhör", som dom sa för ett tag sedan.
https://www.expressen.se/nyheter/vittnet-saker-att-jag--motte-einars-mordare/
Medan PappasKondom bara tror på sina egna habb-analyser, så genomför dom ett gediget arbete, precis så GW får nog också helt fel. OK?
Jo tack vi vet, vi alla är medvetna om att Polisen har haft 300+ förhör. Du har gått på repeat om detta i över två veckor.

Jag älskar att du av alla kritiserar PappasKebab. Du har skrivit att Polisen förhört 300+ vittnen. Det säger tillräckligt om hur mycket koll du har på Polisens arbete. Mitt tips till dig är att börja att bidra med något i tråden innan du börjar hoppa på folk i tråden.

Är det någon som inte har koll så är det du Mr. SkitzoBecko.

Citat:
Ursprungligen postat av becko
Du tycker fortfarande att du göt ett bättre jobb än dom, när dom identifierat dom flesta som var på plats och intervjuat 300 intressanta vittnen. Men du du tycker att dina egna analyser av försöka prata i takt-låtar är bäst.
__________________
Senast redigerad av Fricky 2021-11-26 kl. 20:27.
Citera
2021-11-26, 20:29
  #14620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Verkar faktiskt som om dom gjort ett bra jobb och genomfört 300+ "telefonförhör", som dom sa för ett tag sedan.
https://www.expressen.se/nyheter/vittnet-saker-att-jag--motte-einars-mordare/
Medan PappasKondom bara tror på sina egna habb-analyser, så genomför dom ett gediget arbete, precis så GW får nog också helt fel. OK?

Citat:
Ursprungligen postat av becko
Exakt! Gång på gång så visar det sig, INTE smart att tolka rapp-texter, speciellt inte om man själv också är nyhabbad.

Exakt. Gång på gång. Kan man inte hålla redan på namn och bilder så
Ja jävlar vad tysta dom blev nu, men dom kanske kommer igång igen


Haha du är gullig du. Nu har jag aldrig ens spekulerat kring skyttarna, eller vem de är så jag förstår inte riktigt vad jag har med detta att göra?

Ja, de har pratat med 300+ personer, men vad har det med folks teorier i tråden att göra? Det enda du säger, på repeat, är att polisen pratat med folk och att det är så gott som klart… uppenbarligen är det inte klart i och med att det gått 1 månad & 1 vecka. Förstår inte riktigt vad du menar på att informationen i artikeln ska tolkas som? Att det är två skyttar? Ja, det är sedan gammalt. Artikeln säger egentligen inget nytt, förutom att det ger ett bättre signalement på MGM…

Har du några teorier, eller ska du fortsätta att säga sånt vi redan vet? 1000-gången gillt nu

Sen för 100 gången nu då - Jag har aldrig försökt att identifiera någon på bild, så hur du fått för dig att jag blandar ihop människor är ju lite av ett mysterium. Har heller aldrig analyserat en enda låt under trådens gång 😶‍🌫️ Fram med bevisen kompis.

Hett tips, 99% av användarna i tråden lägger teorier och spekulerar. Men du kanske inte förstår meningen med detta forum?

Gå nu och ta din medicin 💊 Trots allt verkar du behöva den.

Trevlig helg!
__________________
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-26 kl. 20:32.
Citera
2021-11-26, 20:33
  #14621
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det kan vara värt att lyfta fram det uppgivna signalementet:
Den ena var runt 1,70 lång, med en slät parkas som gick ned till låren och sedan huva på. Han var något bredare än den andra killen, med framåtkammat hår. En kort lugg. Den längre killen hade halvlångt, vågigt hår och var några centimeter längre. Mörka ögon och mörkt hår, men inte mörkhyade. Skorna på bägge killarna var lite grövre, stabila dojor.

Vem har lämnat det signalementet?
Citera
2021-11-26, 20:38
  #14622
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Vem har lämnat det signalementet?
Det kommer från ett vittne.

"Bara minuter innan mordet på Einár mötte han två unga män i coronamasker.

Nu berättar vittnet vad han såg.
– Tiden och platsen stämmer. Jag är säker på att det var mördarna jag passerade."


"I samband med mordet spreds en video på två unga killar i munskydd som poserade med vapen.
– Det är svårt att se om det är samma personer. Men munskydden stämmer och huvorna, säger vittnet."


En kort lugg. Den längre killen hade halvlångt, vågigt hår och var några centimeter längre. Mörka ögon och mörkt hår, men inte mörkhyade. Skorna på bägge killarna var lite grövre, stabila dojor.

Expressen publicerade artikeln tidigare ikväll.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/vittnet-saker-att-jag--motte-einars-mordare/
__________________
Senast redigerad av Fricky 2021-11-26 kl. 20:45.
Citera
2021-11-26, 20:51
  #14623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Kom dit precis när poliserna kom dit och innan avspärrningarna. De grep två snubbar nere vid vattnet ner mot restaurang göteborg. Dessa två killar blev bortförda till polisbil av säkert 10 poliser. Allmänt väldigt mycket poliser. Har faktiskt aldrig sett så många på samma plats. Säkert 10 målade och 5-6 civila. Sedan var det kanske 4-5 ambulanser på plats. Einar har hängt i området en tid tillbaka då han hade en vän där.

nu kl 00:53 så är helikoptern fortfarande uppe.
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Var förbi nu igen och två målade polisbilar kvar men en hel del tekniker med hundar som söker av området. Främst ner mot vattnet. Det har numrerat massa bevis men kunde ej se vad det var. Hela området är avspärrat men man kan få ganska bra insyn från bron alternativt från baksida. Själva brottsplatsen är porten på innergården.
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Jag kom till mordplatsen ca 22:55 och det var precis när de första polisbilarna kom till platsen. Jag kom på aktergatan och poliserna sprang in på gården och jag åkte ner till slutet av Aktergatan nere vid vattnet och där hade polisen frihetsberövat vad jag antar är Dumle och Adel. Sedan efter ca 1 timme så kommer ca 7-8 poliser gående med dessa två herrar och de hade handfängsel och blev sedan transporterade från platsen.
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Har jag inte sagt heller. Däremot så blev två snubbar bortförda med stort pådrag från platsen. Och det var samma personer som polisen hade jag tagit när jag kom ner till vattnet. Detta kan ju lika väl ha varit vännerna till E men att polisen ville vara säkra på detta och tog in dem på förhör.
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Och dessa två gossar stod tillsammans 5 min efter mordet på denna plats tillsammans med polisen:

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B018'11.8%22N+18%C2%B006'21.8%22E/@59.3031003,18.1059838,19.39z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.30328!4d18.106044 6
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Gick runt i närheten där nyss. Först var det ett jävla drag vid Sickla strand med både civilare och vanliga polisbilar. Sen kom helikoptern och sen dess fokus på sjöstaden. Undrar varför de var fel först?
Vittnes intervju med www.ekuriren.se
Citera
2021-11-26, 20:52
  #14624
Medlem
st33rs avatar
Kan nån sammanfatta vad det här mordet förmodligen handlar om, rent konkret.
Var einar inblandad i nåt ekonomiskt, skyldig nån pengar eller?

När man läser tråden låter det som ett gäng fjortistjejer som har intriger via snapchat eler nåt.

X hängde med Y.. B litade på C, men C såg P som en fadersgestalt. Han svek B för han ville hänga med P. Z sneade för han fick mer likes. Så X hämnades och köpte instagramföjare till hans tjej. Låter inte som riktig kriminalitet utan en skolgård.
Citera
2021-11-26, 21:21
  #14625
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det kommer från ett vittne.

"Bara minuter innan mordet på Einár mötte han två unga män i coronamasker.

Nu berättar vittnet vad han såg.
– Tiden och platsen stämmer. Jag är säker på att det var mördarna jag passerade."


"I samband med mordet spreds en video på två unga killar i munskydd som poserade med vapen.
– Det är svårt att se om det är samma personer. Men munskydden stämmer och huvorna, säger vittnet."


En kort lugg. Den längre killen hade halvlångt, vågigt hår och var några centimeter längre. Mörka ögon och mörkt hår, men inte mörkhyade. Skorna på bägge killarna var lite grövre, stabila dojor.

Expressen publicerade artikeln tidigare ikväll.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/vittnet-saker-att-jag--motte-einars-mordare/

Citat:
Den ena var runt 1,70 lång, med en slät parkas som gick ned till låren och sedan huva på. Han var något bredare än den andra killen, med framåtkammat hår. En kort lugg. Den längre killen hade halvlångt, vågigt hår och var några centimeter längre. Mörka ögon och mörkt hår, men inte mörkhyade. Skorna på bägge killarna var lite grövre, stabila dojor.
Mycket intressant nu har vi något att jobba med! Vilka shunos stämmer med detta signalement?

Några av de postade videosen/bilderna som ☑ ?

Loose the dogs!
__________________
Senast redigerad av mastarn 2021-11-26 kl. 21:44.
Citera
2021-11-26, 21:24
  #14626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
De e dumle och adel som beskrivs
Tror du de gick omkring med munskydd?
Citera
2021-11-26, 21:26
  #14627
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Tror du de gick omkring med munskydd?

Och de hade också klonat sig? De var både i cykelfrådet och utanför samtidigt
Citera
2021-11-26, 21:28
  #14628
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Araber turkar sydamerikaner albaner men inte somalier

kurder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in