2021-11-26, 15:32
Medlem
extinzs avatar
Hej fick min första fängelsedom idag och vänder mig till ex fångar. Hur är de gällande dusch? Får man duscha själv som på häktet eller är det i grupp? Hur är det med tobak, hur ofta får man röka alt finns det snus att köpa alltid? Går man till en typ kiosk och handlar? Hur mycket tjänar man? Ja är fett beroende av nikotin är man begränsad med nikotin eller är det som när man är fri? Har du tips på hur jag klarar min volta på bästa sätt? När kan jag ansöka om frigång är det efter halva tiden? Läst att man kan få fotboja resten av straffet, hur ser rutinerna ut? Vad gör man på fängelset? Alla tips och råd mottages gärna! Är fett tom och ledsen
Citera
2021-11-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extinz
Hej fick min första fängelsedom idag och vänder mig till ex fångar. Hur är de gällande dusch? Får man duscha själv som på häktet eller är det i grupp? Hur är det med tobak, hur ofta får man röka alt finns det snus att köpa alltid? Går man till en typ kiosk och handlar? Hur mycket tjänar man? Ja är fett beroende av nikotin är man begränsad med nikotin eller är det som när man är fri? Har du tips på hur jag klarar min volta på bästa sätt? När kan jag ansöka om frigång är det efter halva tiden? Läst att man kan få fotboja resten av straffet, hur ser rutinerna ut? Vad gör man på fängelset? Alla tips och råd mottages gärna! Är fett tom och ledsen

Hur länge ska du vara i fängelse? Vad har du gjort för brott?
Senast redigerad av larsjohansson 2021-11-26 kl. 15:42.
Citera
2021-11-26, 15:40
Medlem
holmiums avatar
Vad skall du sitta för ?

Felparkering eller HMF ?
Citera
2021-11-26, 15:42
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nu är det länge sedan jag satt men har fått för mig att alla slutna anstalter är helt rökfria, någon som vet bättre får gärna rätta mig.

Det brukar finnas en dusch per avdelning, man kan låsa den inifrån. Se till att ha duschtofflor.
Citera
2021-11-26, 16:21
Medlem
extinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur länge ska du vara i fängelse? Vad har du gjort för brott?

Narkotikabrott några månader haha
Citera
2021-11-26, 16:23
Medlem
extinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Tappa inte tvälen när Big Babbu är i närheten

Man duschar själv vad jag fått höra🤩
Citera
2021-11-26, 16:23
Medlem
extinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Förmodligen inte länge alls, spottat på svenskar ute på stan eller dylikt.

Om han hade fått riktigt fängelsestraff så hade han inte sett röken av internet eller ens hunnit reflektera över vilken ordning han ska byta kallsonger där.

Va?
Citera
2021-11-26, 16:24
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:

Beror på vilken anstalt du ska sitta på. Men duscha gör du ensam. Du kommer tjäna 13kr/h om du jobbar eller studerar och du handlar i ”kiosken” eller beställer från ”kiosken”.

Fotboja kan du ansöka om i de fall du är dömd till mindre än 12månader annars är de minst 2/3 av tiden du får sitta innan du kommer ut och har skyddstillsyn.

Vad man gör? Umgås med andra fångar. På Beateberg blev man väckt kl:7:30 och man käkade frukost innan man började jobba. Sen var det lunch och middag innan inlåsning 20:00 och då glor man på tv:n.
Citera
2021-11-26, 16:26
Medlem
extinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Beror på vilken anstalt du ska sitta på. Men duscha gör du ensam. Du kommer tjäna 13kr/h om du jobbar eller studerar och du handlar i ”kiosken” eller beställer från ”kiosken”.

Fotboja kan du ansöka om i de fall du är dömd till mindre än 12månader annars är de minst 2/3 av tiden du får sitta innan du kommer ut om har skyddstillsyn.

Vad man gör? Umgås med andra fångar. På Beateberg blev man väckt kl:7:30 och man käkade frukost innan man började jobba. Sen var det lunch och middag innan inlåsning 20:00 och då glor man på tv:n.

Så ett litet hotell för vuxna barn? Polare säger att det är som att ta en semester😂
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Nu är det länge sedan jag satt men har fått för mig att alla slutna anstalter är helt rökfria, någon som vet bättre får gärna rätta mig.

Det brukar finnas en dusch per avdelning, man kan låsa den inifrån. Se till att ha duschtofflor.
Förekommer ju fan till och med hasch på fängelset ibland, så rökfritt är det då inte
Citat:
Narkotikabrott några månader haha
Bete dig, håll dig ren, studera rutiner och följ dem så blir det nog bra. Känslor som kan uppfattas som gnäll håller du för dig själv.

Edit: Första gången och kort straff är väl att anse som mobboffer på fängelsen med längre straff. Har jag läst på internet! Varför det som kan uppfattas som gnäll från dig ger en rätt ... ja, du förstår.
Senast redigerad av GoUoD 2021-11-26 kl. 16:33.
Citera
Medlem
Det viktigaste är nog att inte synas och höras för mycket i början, fångar stör sig ofta på störiga element som kommer in på anstalten.
Gnäll inte på att du har lång tid kvar, det kan sitta en folk med utvisningsbeslut som inte uppskattar när folk gnäller om en kaffevolta.
Var artig och trevlig mot alla du pratar med. Bli under inga omständigheter tjenis med plitarna.
Citera
2021-11-26, 16:27
Medlem
extinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna

Fotboja kan du ansöka om i de fall du är dömd till mindre än 12månader annars är de minst 2/3 av tiden du får sitta innan du kommer ut och har skyddstillsyn.

Och blir troligen klass 2 eller 3👌🏼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in