2021-11-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extinz
15 bästa fall 8 månader

Grattis! Du kommer ut till nästa höst!
Citera
2021-11-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Förmodligen inte länge alls, spottat på svenskar ute på stan eller dylikt.

Om han hade fått riktigt fängelsestraff så hade han inte sett röken av internet eller ens hunnit reflektera över vilken ordning han ska byta kallsonger där.

Så sant
Citera
2021-11-28, 19:11
Medlem
Citat:
Så lätt som möjligt såklart

Kolla tråden jag länkade till ovan jag beskrev mycket kring min utsluss som va på en tre i flera inlägg i den tråden
Citera
2021-11-28, 20:01
Bannlyst
Att sitta på anstalt låter som att göra lumpen, men man slipper krypa runt i leran och dela logement med 20 andra.
Citera
2021-11-28, 21:11
Medlem
Panzeradlers avatar
Grattis ...
Citera
2021-11-28, 21:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Hej fick min första fängelsedom idag och vänder mig till ex fångar. Hur är de gällande dusch? Får man duscha själv som på häktet eller är det i grupp? Hur är det med tobak, hur ofta får man röka alt finns det snus att köpa alltid? Går man till en typ kiosk och handlar? Hur mycket tjänar man? Ja är fett beroende av nikotin är man begränsad med nikotin eller är det som när man är fri? Har du tips på hur jag klarar min volta på bästa sätt? När kan jag ansöka om frigång är det efter halva tiden? Läst att man kan få fotboja resten av straffet, hur ser rutinerna ut? Vad gör man på fängelset? Alla tips och råd mottages gärna! Är fett tom och ledsen

Gruppdusch, böj dig inte ner om du tappar tvålen...
Citera
2021-11-28, 21:18
Medlem
Charlemanges avatar
Extremt ovanligt med ensamcell nuförtiden . Det är fullbelagt överallt.
Glöm eget rum .
Citera
2021-11-28, 21:52
Citat:
Hej fick min första fängelsedom idag och vänder mig till ex fångar. Hur är de gällande dusch? Får man duscha själv som på häktet eller är det i grupp? Hur är det med tobak, hur ofta får man röka alt finns det snus att köpa alltid? Går man till en typ kiosk och handlar? Hur mycket tjänar man? Ja är fett beroende av nikotin är man begränsad med nikotin eller är det som när man är fri? Har du tips på hur jag klarar min volta på bästa sätt? När kan jag ansöka om frigång är det efter halva tiden? Läst att man kan få fotboja resten av straffet, hur ser rutinerna ut? Vad gör man på fängelset? Alla tips och råd mottages gärna! Är fett tom och ledsen
Tvål brukar ligga på golvet, så det blir mycket att böja sig framåt samtidigt som man hukar lite lätt.

Försök att få kontakt med den som styr inne på avdelningen. Som ny är det lätt att bli någon annans knulldocka, men om du redan från start etablerar en stadig kontakt med den som håller i trådarna så behöver du bara sära för honom. Då får du också gratis snus och cigg.
Citera
2021-11-28, 23:34
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Glöm eget rum .
Är det vanligast att man sitter 2 och 2 nuförtiden?
Citera
2021-11-29, 10:32
Medlem
extinzs avatar
Hur är det att dela cell med någon? Låter läskigt🙃 har man varsin sida av rummet då med varsin tv, säng osv osv? Seriösa svar tack.
Citera
2021-11-29, 12:24
Medlem
Ezetimibs avatar
Citat:
Hur är det att dela cell med någon? Låter läskigt🙃 har man varsin sida av rummet då med varsin tv, säng osv osv? Seriösa svar tack.

Fan så mycket skitsnack i denna tråd. Du får väl duscha med någon om du vill, men de andra lär ju undra… Klass 2, du får sannolikt dela rum med någon. Tips enligt någon annan i tråden, följ rutiner, vill du ha bråk är det ju bara att bråka på. Du får handla i kiosken enligt kriminalvårdens nya rutiner varje vecka. Du tjänar 13kr/h på städjobb, studier eller verkstad/sysselsättning. En väldigt smal tillgång på sorters snus numera och kiosklistan är minimerad och ska fungera nationellt … en del anstalter är schyssta och låter dig gå ut och röka x flera varje dag men på andra anstalter är det rökning på 1h promenaden 1ggn/dag.

Och ja just det, vänj dig redan nu att pissa i handfatet för efter inlåsning är det ett av få alternativ till toalettbesök.
Citera
2021-11-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Glöm eget rum .

Stämmer inte. Dock får man ofta börja i dubbelcell. Sen blir det enkelcell. Det är 5-20 procent dubbelceller. Brandsäkerheten sätter stopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in