Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Man måste koncentrera sig på politik man kan genomföra, vad man har för politik spelar ingen roll om man inte kan få igenom den. Den dagen vi har 51 % kan vi genomföra allt vi vill men fram till dess får vi göra så mycket vi kan. Alternativet nu var inte att få igenom en ren SD-budget utan alternativet var att det blivit en budget helt utan SD-påverkan. Det är dessutom bara ändringar i regeringens budget, man behöver tillgång till regeringskansliet och myndigheter för att göra en helt självständig budget. hundratals människor arbetar med regeringsbudgeten.
Är Stockholm centrum för AfS och andra mer radikala nationalister?
Du har förstås rätt, men samtidigt hade jag önskat lite mer krav från SDs sida.
En gång i tiden hade kanske även jag jublat över att någonting öht gick i rätt riktning. Det var decennier sedan någonting politiskt beslutades som alls gick åt rätt håll.
... Men jag har blivit betydligt hårdare märker jag. Jag vägrar vara tacksam över så lite, nämligen att en budget bara är halvgalen och inte helgalen. Måtte varenda moderat få ögonen urpickade av 300 kråkor, helvetes svinpälsar!
Stockholm är väl centrum för det mesta, men jag vet inte... Kanske. Det rör dock på sig ungefär lika mycket söderut.