2021-11-25, 00:16
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror S kan tjäna på att bli av med sänket MP. Regeringens alla problem beror ju på att deras underlag är så oense. Om en M/KD-regering får samma inbördes problem i sitt underlag så ja då får de samma skit som S har nu. Och "vårt" problem är ju L. L kan bli det skitparti som förstör för de blågula.
Visst. Jag tror att S ökar till valet, men så länge de är beroende av C och V är det ändå omöjlig ekvation, speciellt nu när alla hela tiden skall visa musklerna.

Samtidigt är det svårt att se en stark borglig regering för närvarande. Om inte C kommer tillbaka.
Citera
2021-11-25, 00:20
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja Åkesson klargjorde idag i riksdagen att om Per ingår i nästa regering så blir det misstroende. Gnuggade lite extra salt i såren innan hans budget vann och gav MP nådastöten.

Helst skulle väl L, MP och KD åka ur riksdagen.

Nu är ju SD bland de vidrigaste i opposition. Uttalar sig alltid väldigt hårt och skiter i sin politik, gör det som känns bäst för stunden. Som jag sa, de bör sitta över nästa regering, det kan aldrig gå väl.
Citera
2021-11-25, 00:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Visst. Jag tror att S ökar till valet, men så länge de är beroende av C och V är det ändå omöjlig ekvation, speciellt nu när alla hela tiden skall visa musklerna.

Samtidigt är det svårt att se en stark borglig regering för närvarande. Om inte C kommer tillbaka.

Ja C och V är för omaka, och MP för impopulära hos allmänheten.

Med C blir borgarna lika svaga som när Reinfeldt avgick. En "Allians" kommer SD sänka som vi sänkt sossarna nu. Vi vill inte ha några djävla liberaler lika lite som ni vill det.

Det blir ingen stabil regering innan M/KD/SD eller S/V kan få egen majoritet. Om man måste ha med MP, L eller C blir det bara skit för båda sidor. Så har det varit sedan 2011 när Reinfeldt blev beroende av MP.
Citera
2021-11-25, 00:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nu är ju SD bland de vidrigaste i opposition. Uttalar sig alltid väldigt hårt och skiter i sin politik, gör det som känns bäst för stunden. Som jag sa, de bör sitta över nästa regering, det kan aldrig gå väl.

Du tycker vi är vidriga men vi skiter inte i vår politik, vi har haft samma politik sedan 1988 och arbetar långsiktigt mot det trots att vi haft hela samhället emot oss hela tiden. Det är ett kulturkrig som vi driver på alla fronter och vi kommer allt närmare makten och ett paradigmskifte. Vi kommer inte ändra lite skatter som Reinfeldt utan vi kommer dränera träsket för att låna ett uttryck från en halvtokig f.d. amerikansk president.

Försök lyssna objektivt på hur sjuklövern och media uttalat sig om SD så ser du att de uttalar sig mycket hårdare än SD. Men du ser inte hur regeringen stängde ned SDs hemsida, hur statlig media förtalar SD hela tiden oemotsagda. Hur de tog avstånd från SD under sista partiledardebatten innan valet. Hur självaste statsministern önskade livet ur en coronasjuk Sverigedemokrat samtidigt som vaccinationsgraden i era stadsdelar bara ligger på 50 % utan kommentar. Förre statsministern försvarade fysiskt våld mot Sverigedemokrater. Polisen har försvarat motdemonstranter som stört ut våra tillståndsgivna valmöten i strid mot grundlagen. Brevbärare har vägrat dela ut våra valsedlar, valförrättare har slängt och gömt våra valsedlar i vallokalerna. Sverige har inte varit ett demokratiskt land.

Men en sak skall du veta att vi kommer aldrig glömma eller förlåta era övergrepp så ni gör rätt i att kämpa till det bittra slutet för vi kommer att komma efter er. Förskansa er i er bunker som Hitler gjorde men till sist kommer ert nederlag. Det är så totalitära och samhällsskadliga regimer brukar sluta. Men till skillnad från er så kommer vi vinna och straffa er på lagligt vis.
Citera
2021-11-25, 00:47
Medlem
catforwardpowers avatar
Det tragiska med all jävla kaos som har vart är att det förmodligen inte blir några ändringar i opinionen ändå. S vet precis vad dem ska göra för att behålla sin kärnbas på 25-30%. Säga att högern är dum och SD är rasister så stannar fårskocken. Tyvärr är folk så jävla naiva, så jag tar inte ut någon seger i förskott
Citera
2021-11-25, 12:38
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Det tragiska med all jävla kaos som har vart är att det förmodligen inte blir några ändringar i opinionen ändå. S vet precis vad dem ska göra för att behålla sin kärnbas på 25-30%. Säga att högern är dum och SD är rasister så stannar fårskocken. Tyvärr är folk så jävla naiva, så jag tar inte ut någon seger i förskott

Precis! Folket har röstat fram dessa idioter. Då får man också stå sitt kast.
Fool me once blame on you. Fool me twice blame on me.
S med flera har ju snurrat 180 grader så många gånger nu att jag tappat räkningen.
Citera
2021-11-25, 15:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nu är ju SD bland de vidrigaste i opposition. Uttalar sig alltid väldigt hårt och skiter i sin politik, .
En demonstration av klockren projicering.
Citera
2021-11-25, 16:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Konstigt, en ny partiledare brukar ge ett uppsving i oppinionen. Det kanske är regeringsförhandlingarna som spökar? S kanske kommer öka när/om hon blir vald?

Men jag instämmer, Magdalena Andersson är en klart bättre debattör än Stefan Löfven. Sedan är det ju frågan om i vilken omfattning det verkligen påverkar hur människor röstar? Tittar de som inte vet hur de skall rösta på valdebatterna, det är kanske främst de som är mest intresserade och redan bestämt sig som kollar på dem? I någon mån påverkar det nog, men frågan är om den egentligen är så stor?
Jag tror att MA blir ett sänke för S. Hon ger inget varmt intryck, vilket Löfvén gjorde. Vem som är vassast i debatter tror jag faktiskt kvittar lika för sosseväljare.
Citera
2021-11-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror att MA blir ett sänke för S. Hon ger inget varmt intryck, vilket Löfvén gjorde. Vem som är vassast i debatter tror jag faktiskt kvittar lika för sosseväljare.

Då tror du jävligt fel. Redan nu anser man att MA är den partiledare man har störst förtroende för:

https://marcusoscarsson.se/har-ar-sveriges-popularaste-partiledare-och-minst-populara/

Citat:
▪1:a med 42 % (+6) Magdalena Andersson (S)

▪2.a med 34 % (-1) Ulf Kristersson (M)

▪3:a med 27 % (-1) Jimmie Åkesson (SD)

▪4:a med 25 % (-2) Nooshi Dadgostar (V)

▪5:a med 23 % (-1) Ebba Bush (KD)

▪5:a med 23 % (+1) Annie Lööf (C)

▪7:a med 11 % (+0) Per Bolund (MP)

▪8:a med 10 % (-2) Nyamko Sabuni (L)

▪9:a med 9 % (-1) Märta Stenevi (MP)

Mätningen genomfördes 9 – 22 november.
Citera
2021-11-25, 19:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Då tror du jävligt fel. Redan nu anser man att MA är den partiledare man har störst förtroende för:

https://marcusoscarsson.se/har-ar-sveriges-popularaste-partiledare-och-minst-populara/
Hon är ny. Ge det några månader!
Citera
2021-11-25, 21:13
Medlem
Kvartal med mycket statistik och opinionen

https://kvartal.se/artiklar/opinionen-just-nu-magdalena-andersson-vacker-forhoppningar/

"Stödet för Socialdemokraterna bland de förvärvsarbetande har minskat. År 2012 var siffran 22 procent. Den har nu sjunkit till 19 procent. Även bland pensionärerna sjunker stödet för Socialdemokraterna – från 34 till 32 procent under samma period."

Denna delen samt kartorna var partierna har stöd var mest intressant.

https://kvartal.se/wp-content/uploads/2021/11/Partigeografi.png
Citera
2021-11-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Magdalena Andersson ger ett sympatiskt intryck i debatter. Många politiker kör sina talepunkter men MA lyssnar på motståndaren och svarar på just det motdebattören har sagt. Hon ger inte heller samma artificiella, superslipade intryck som Ulf Kristersson utan framstår mer som en normal människa.

Jag ser henne som en betydligt svårare motståndare än Stefan Löfven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in