2021-11-26, 06:31
  #14545
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Så varför blev Nisse klippt då? Utan att gå in på detaljer.

Gissar: pengabråk på N&C, HH blev less på Nisse och hans attityd, valde att casha in befintliga skottpengar. Dumle goar.



Men det hade varit ännu enklare om nu Nisse högg någon. Nja, vilken sida som blev knivad och varför hör ju ihop.

Ja det har 100 % med bråket på N&C att göra. Tro det eller ej men Nisse hade några ordentliga kapabla vänner som valde stå på sig för honom. Och det gjorde vissa andra typer riktigt irriterade.

Adel och Nisses misstag var att lita på dumlee.

Dumlee fejkar att han blev beskjuten dagen innan och det lurar dom ytterligare i falsk vagga. Dom trodde säkert på hans skitsnack om satsa på musiken oxå.

Nu mår säkert Adel skitdåligt, i en livskris med allt som hände där, sin mors död & allt. Jag vet han är i en djup depression just nu. Vilket kanske inte är så konstigt.

Alla som känner Adel någorlunda vet det är en reko & vettig kille. Det finns ingen chans på jorden att han är med på det här utan han hade oxå varnat Nisse om han visste om Dumlees egentliga avsikter.

Tror Nisses banemän som känner Adel ännu bättre än mig fattade allt det där så klart. Och gjorde en liknande analys av läget.

Det här vet snuten oxå om annars skulle dom aldrig gå ut så där och offentligt säga det var två tilltänkta mordoffer.

Vi får se vad som händer med Ghostlurarna. Skulle säga det är enda hoppet att det här klaras upp. Polisiärt är det här nästan löst. I orten vet man någorlunda väl vilka som låg bakom Nisses mord & mordförsöket på Adel. Men det är ju en helt annan femma att leda det i bevis som räcker för en fallande dom.
Citera
2021-11-26, 07:20
  #14546
Medlem
Ge inte Dumlee det han vill ha en jävla massa klick på YT. 🤮
Citera
2021-11-26, 07:44
  #14547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Ja det har 100 % med bråket på N&C att göra. Tro det eller ej men Nisse hade några ordentliga kapabla vänner som valde stå på sig för honom. Och det gjorde vissa andra typer riktigt irriterade.

Adel och Nisses misstag var att lita på dumlee.

Dumlee fejkar att han blev beskjuten dagen innan och det lurar dom ytterligare i falsk vagga. Dom trodde säkert på hans skitsnack om satsa på musiken oxå.

Nu mår säkert Adel skitdåligt, i en livskris med allt som hände där, sin mors död & allt. Jag vet han är i en djup depression just nu. Vilket kanske inte är så konstigt.

Alla som känner Adel någorlunda vet det är en reko & vettig kille. Det finns ingen chans på jorden att han är med på det här utan han hade oxå varnat Nisse om han visste om Dumlees egentliga avsikter.

Tror Nisses banemän som känner Adel ännu bättre än mig fattade allt det där så klart. Och gjorde en liknande analys av läget.

Det här vet snuten oxå om annars skulle dom aldrig gå ut så där och offentligt säga det var två tilltänkta mordoffer.

Vi får se vad som händer med Ghostlurarna. Skulle säga det är enda hoppet att det här klaras upp. Polisiärt är det här nästan löst. I orten vet man någorlunda väl vilka som låg bakom Nisses mord & mordförsöket på Adel. Men det är ju en helt annan femma att leda det i bevis som räcker för en fallande dom.

Haha har du ens träffat Adel? Han är sjukt ostabil
Citera
2021-11-26, 07:46
  #14548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Du och andra skriver att det blivit kaos nu, men om man skiljer på vad folk skriver och det som händer (ord och handling) så händer det ingenting nu.
Tystnaden började två veckor innan mordet på Einar. Folk säger att det är mer krig än förut, men det verkar som om det är fred?
Vissa menar att det beror, som du skriver, på att folk mer eller mindre gömmer sig. Men det är ju mer lugnt än kaos nu eller hur?

Ja. Det är kaos därför folk som kan åker utomlands.
Citera
2021-11-26, 08:04
  #14549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Va snackar du om både han och jaffar har pris på deras huvuden varför tror du att de alltid är utomlands Yasin var bra vän med ilja han var inte någon springish till Vårbynätverket han skulle ba hjälpa dem genom att goa Einar

Bara för att du har problem me folk och folk vill klippa dig så betyder det inte att du har pris på ditt huve, och ja, yasin är vän med ilja. Men bara för att du är vän med ilja och suttit på samma anstalt tillsammans så är det fortfarande inte okej att goa, så det är fortfarande springis ärenden, han gjorde det i mån om att dom skulle klippa sebastjan, det jag vill komma fram till är att han har smutskastat sig själv, einar blev kidnappad, sebastjan lever, yasin gjorde bort sig. Yasin måste tagga till afrika om han vill leva ett längre liv, 😁
Citera
2021-11-26, 08:36
  #14550
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodicio
Haha har du ens träffat Adel? Han är sjukt ostabil


Yepp jag har "träffat" han och känner han ytligt... Och ostabilt är inte ordet jag skulle använda på han alls. Vet inte nu va du menar med det ordet. Men för mig är han stabil.
Citera
2021-11-26, 09:04
  #14551
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Men jag VET att nisse inte högg någon den kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodicio
Nej. Nisse har inte haft någon kniv i handen.

Ni är båda ganska tydliga i er ståndpunkt angående detta vilket jag på inget sätt betvivlar utan håller med till 💯...

Men följd frågan blir då såklart vem höll i kniven?

Och vilka var de olika sidorna i bråket?

Vad var Z.E's roll?
Citera
2021-11-26, 09:10
  #14552
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungMajor
Som du kanske har hört så har de flesta organisationerna problem just nu. Många har sina positioner hotade och tycks inte vara lika kaxiga längre. Detta kommer vi märka av mer med tiden.
Är det polisen som helt plötsligt städar upp och löser alla problem, eller är det större kriminella nätverk som tröttnat?
Citat:
Ursprungligen postat av Rodicio
Ja. Det är kaos därför folk som kan åker utomlands.
Eller att gängmedlemmar mördats, häktats och åker utomlands?
__________________
Senast redigerad av becko 2021-11-26 kl. 09:14.
Citera
2021-11-26, 09:19
  #14553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Ja det har 100 % med bråket på N&C att göra. Tro det eller ej men Nisse hade några ordentliga kapabla vänner som valde stå på sig för honom. Och det gjorde vissa andra typer riktigt irriterade.

Adel och Nisses misstag var att lita på dumlee.

Dumlee fejkar att han blev beskjuten dagen innan och det lurar dom ytterligare i falsk vagga. Dom trodde säkert på hans skitsnack om satsa på musiken oxå.

Nu mår säkert Adel skitdåligt, i en livskris med allt som hände där, sin mors död & allt. Jag vet han är i en djup depression just nu. Vilket kanske inte är så konstigt.

Alla som känner Adel någorlunda vet det är en reko & vettig kille. Det finns ingen chans på jorden att han är med på det här utan han hade oxå varnat Nisse om han visste om Dumlees egentliga avsikter.

Tror Nisses banemän som känner Adel ännu bättre än mig fattade allt det där så klart. Och gjorde en liknande analys av läget.

Det här vet snuten oxå om annars skulle dom aldrig gå ut så där och offentligt säga det var två tilltänkta mordoffer.

Vi får se vad som händer med Ghostlurarna. Skulle säga det är enda hoppet att det här klaras upp. Polisiärt är det här nästan löst. I orten vet man någorlunda väl vilka som låg bakom Nisses mord & mordförsöket på Adel. Men det är ju en helt annan femma att leda det i bevis som räcker för en fallande dom.

Varför skulle HH gå till Dumlee när Adel har tydliga kopplingar till HH? Varför gick Adel aldrig ut ur cykelförådet? Det var ju nästan som att han visste att något var på gång. Personligen tror jag att det var Adel som goade, troligen för att han inte haft något val. Frågan är om Dumlee var med på det eller inte. Finns du någon chans att det var Dumlee som knivhögg HH pojken på N&C?
Citera
2021-11-26, 09:39
  #14554
Medlem
Ni som påstår att kardo var HSL hur?

Kände han Shad, bröderna behkit,issa,farid osv ?????
Citera
2021-11-26, 09:41
  #14555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Varför skulle HH gå till Dumlee när Adel har tydliga kopplingar till HH? Varför gick Adel aldrig ut ur cykelförådet? Det var ju nästan som att han visste att något var på gång. Personligen tror jag att det var Adel som goade, troligen för att han inte haft något val. Frågan är om Dumlee var med på det eller inte. Finns du någon chans att det var Dumlee som knivhögg HH pojken på N&C?
Hur vet du att Adel INTE gick ur förrådet?
Finns det bevisat någonstans eller bara skrivet här på sidan?
Citera
2021-11-26, 10:03
  #14556
Medlem
Efter Kard*s mord ska det ju ha skapat problem internt i HH, mellan HH & HSL, HH & Adel osv osv (de ska ju som sagt ha varit nära varandra). Detta enligt vad många har skrivit här i tråden. Sen är det ju inte en logisk värld, som ortengrabbarna i tråden påpekat. Relationer ändras lite som på räls.

Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Varför skulle HH gå till Dumlee när Adel har tydliga kopplingar till HH? Varför gick Adel aldrig ut ur cykelförådet? Det var ju nästan som att han visste att något var på gång. Personligen tror jag att det var Adel som goade, troligen för att han inte haft något val. Frågan är om Dumlee var med på det eller inte. Finns du någon chans att det var Dumlee som knivhögg HH pojken på N&C?

Vi vet inte vem som ska ha stannat kvar i cykelförrådet, det är inget som är bekräftat. Allt som är sagt gällande det är spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning
Hur vet du att Adel INTE gick ur förrådet?
Finns det bevisat någonstans eller bara skrivet här på sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in