2021-11-26, 02:17
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Hur länge tror ni våra härskare nöjer sig med vaccinpass för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar för mer än 100 personer inomhus? Jag skrev så här i tråden om ett av jordens mest totalitära länder, Österrike:

Om/när kan vi förvänta oss att vaccinpass börjar gälla för krogar, restauranger, gym (oavsett deltagarantal) mm? Och kan man räkna med att de vaxxade därefter blir omfattade av kommande restriktioner? Jag har varit försiktig med att göra allt för extrema antaganden, men jag har svårt att se hur det inte kommer att vara åtminstone en likartad situation som det var i Sverige i vintras. Om det kommer att bli lika extremt som i Österrike, Australien, Nya Zeeland återstår väl att se.
Frågan är om det kanske blir en favorit i repris; exotisk muterad variant som (officiellt) gör vaccinerna verkningslösa och därigenom påtvingar alla restriktioner?
Citat:
Forskare i Sydafrika har upptäckt en ny variant av coronaviruset som väcker farhågor. Varianten B.1.1.529 bär på en mycket ovanlig konstellation av mutationer som möjligen kan undvika kroppens immunsvar och därmed göra viruset mer smittsamt. Det framkom på en hastigt sammankallad presskonferens i Johannesburg på torsdagen.

– Tidigare indikationer visar att denna variant är mer smittsam än delta, och att de vaccin vi har i dag är mindre effektiva mot den nya varianten, säger den brittiske hälsoministern Sajid Javid.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/66V5b8/britterna-stoppar-resor-fran-sydafrika
Citera
2021-11-26, 06:47
Medlem
bluka94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Kan du då vara så vänig att lägga detta på minnet och sen när år gått och inget händer.

Då tycker jag en sån som du kan hålla käften och som minimum ! Sluta håll på med nya konspirationsteorier. För hur var det nyss med G5 masterna som skulle grilla oss på fläcken och vad var det innan det. var det inte G4, och innan det så var G3 totalt jävla dödsstålelivsfarigt.

mellan detta så var det en sväng av vadå ? Allt från elallergi till vad fan som helst och jag vet inte vad som var dummast av det.

Ett tag så skulle vanliga jävla datorer döda oss. Vad var det innan det, Vanlig Fm radio master var livsfarliga. Var det inte en sväng med kemtrails också, och ja just ja. Flouret i tandkrämen och i kommunalt vatten.

Jojo enigt er så skulle man fan dött innan jag var född för farfar min skulle vart steril redan då tamigfan på grund av alla era konspirationsteorier men här är jag fullt livs levande.

Förklara det om du kan din dumme fan.
Vad är detta för påhopp? Måste vara något jag sa som du reagerade extra starkt på. Eller har du av misstag svarat till fel person?
Citera
2021-11-26, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Nej. Två. Snart tre. Sen blir det fyra och fem och sex... Ja, det bara fortsätter!
Exact.
En tanke som slog mig är att absolut alla kommer att falla offer för vaccinpasset.
Sverige kommer göra som England, och dra ett stort sträck över vaccindos 2, och man måste ha dos 3 för att vara fullvaccinerat och få ett bevis.

Vad med glappet i tid? Min frus coronabevis går snart ut, och hon är långtifrån på tur för 3e dosen.
Hon ska på en konsert i mars, och om det krävs 14 dagar från injection till vaccinbevis på Kivra, så kommer det bli trångt om tid.

Ljuset börjar gå upp för vaccinförespråkare som min fru också.

Plötsligen finns det inte nog doser åt alla, vad gör man då?
Citera
2021-11-26, 07:56
Medlem
Bios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Ingen rättighet att vistas ute? Visa mig vilken lag som säger det är ett privilegium att få vara ute?

Svensk grundlag, regeringsformen säger;

2 kap. 6 §
Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp även i andra fall än som avses i 4 och 5 §§.

Så att kalla det frivilligt att vaccinera sig är nej inte sant. Man kan aldrig ge ett samtycke när det är villkorat. Men visst, det är ju bara att propsa för att ändra grundlagen. Varför inte liksom. Så är vi ytterligare ett steg närmare att bli Sovjetunionen 2.0 eller ett förnyat NaziTyskland.

Barn blir knappt sjuka i Covid, men nu är det godkänt i Europa att vaxxa även 5-11-åringar. FNs barnkonvention är lag i Sverige. Barnkonventionen förbjuder att medicinera barn med både godkända och nödgodkända (vilket Covidvaccinerna är) för ”samhällets bästa”. Hör där, samhällets bästa, nästan samma fras dom hävde ur sig under 1930-talet i Tyskland. Just därför antogs FNs barnkonvention, för att undvika upprepning av vad som hände i Tyskland. Inte bara Tyskland, Sovjetunionen och alla andra totalitära stater också.

Men visst, klart man gärna få vara för tvång, HC att det ska göras skillnad på människor. Att människor ska diskrimineras, uteslutas. Jag kan inte säga för att vi lever i ett fritt land, för det för vi verkligen inte längre.

Även media rapporterar det Folkhälsomyndigheten har på statistik. Dubbelvaccinerade smittar andra dubbelvaccinerade. Fler och fler på IVA är dubbelvaccinerade. Snart är 9 av 10 som dör med Covid i kroppen dubbelvaccinerade. Väldigt enkelt att verifiera dessa uppgifter mha Google, eller FHMs sajt.

Israel, Gibraltar, Maldiverna m.fl länder har nästan 100% vaccinationstäckning. Trots detta har dom hög smittspridning och även hög dödlighet.

Däremot om man är ovaccinerad och har haft Covid naturligt, så får man T-cellsimmunitet, dvs antikroppstest kan vara negativt, även att du är immun. T-cellsimmunitet är mycket bredare och långvarigt än vaxx. T-cellsimmunitet bidrar dessutom till riktig flockimmunitet, så att äldre, svaga och multisjuka kan skyddas. För hur skyddar du dessa om du kan bli smittad och smitta andra som dubbel- och trippelvaccinerad?

T-cellsimmunitet skyddar även mot mutationer som inte ens har uppstått än. Visst är naturen fantastisk. Hur kan någon människa tro att människor kan skapa något som är bättre än vad över 2,5 miljoner års naturlig evolution har tagit fram?

Det här med Covid har blivit masshysteri och masspsykos, och har gått alldeles för långt.
Citera
2021-11-26, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galnadoktorn
Försöker inte diskutera bara utbilda och få dig och växa som människa.

Oj, en professor!
Citera
2021-11-26, 08:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bio
Ingen rättighet att vistas ute? Visa mig vilken lag som säger det är ett privilegium att få vara ute?

Läs smittskyddslagen.
Citera
2021-11-26, 09:35
Medlem
Räcker det inte med snabbtest eller att kunna visa antikroppar för att få tillgång till allting ändå?
Citera
2021-11-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Räcker det inte med snabbtest eller att kunna visa antikroppar för att få tillgång till allting ändå?

Nej man måste visa upp att man har vaccinerat sig. Helt ologiskt. Om det hade att göra med att minska smittspridning hade det varit bättre att alla testar sig.
Citera
2021-11-26, 09:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Som vaccinet inte hjälper emot?

Jag är säker på att våra experter har ett ess i rockärmen till den fjärde eller femte sprutan.

Tror knappast att de sitter och sover nu när det dykt upp en ny variant.
Citera
2021-11-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Nej man måste visa upp att man har vaccinerat sig. Helt ologiskt. Om det hade att göra med att minska smittspridning hade det varit bättre att alla testar sig.

Du menar att de ljuger här?
Citat:
Covidbeviset visar att du har fått vaccin mot covid-19, att du har testat negativt för eller har tillfrisknat från covid-19.
https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jättebra av Frankrike. Jag tycker också att det är oroväckande om folk som bara tagit två sprutor ska kunna ha kvar sina vaccinpass på obestämd tid. Själv har jag beställt tid för tredje sprutan nu och jag rekommenderar alla ansvarstagande medborgare att göra detsamma. Bra att vara ute i hyfsad tid om nu den afrikanska varianten kommer hit!

Se det här klippet för att få ett annat perspektiv. Det är många röster som inte får höras i media:

https://m.youtube.com/watch?v=6N_RA33BhZ0&t=2265s

Visst vet du om att det inte går att utrota covid-19 med vaccin? Det går bara att göra med sjukdomar som enbart drabbar människor såsom smittkoppor och polio.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag är säker på att våra experter har ett ess i rockärmen till den fjärde eller femte sprutan.

Tror knappast att de sitter och sover nu när det dykt upp en ny variant.
Vilken expert tänker du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in