2021-11-14, 19:04
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tämligen enkelt att läsa mellan raderna att du sympatiserar med MED.

Nonsens om binär och begränsad mentalitet är precis sådant trams som särlingar som finner ett hem i särlingspartiet MED ägnar sig åt, plus en massa annat trams, såsom att Alexander Bard t ex är en marxistisk libertarian.

Du skriver att det har uppstått ett underlag för MED = lucka. Spelar du dum eller är du ännu mer särling än jag uppfattat dig som?

Avslutningsvis svarade du inte på frågan: Varför bryr du dig om att jag misskrediterar MED om du inte ens röstar på dem?

Tämligen enkelt... Jag utgår ifrån att din analysförmåga är ytterst begränsad då dina slutsatser är nonsens.

Du får tro vad du vill.
Men ja tolkar det som om du inte seriöst vill diskutera något som riskerar att utmana din världsbild allt för mycket. Klarar mig utmärkt utan dit trams och kommer därmed inte bemöta dina upprepningar något mer.

Ha en trevlig kväll och oroa dig inte, MED är säkert inte så farliga som du tycks tro.
Citera
2021-11-26, 06:05
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Vad anser partiet om statssticket? Republik eller monarki?
Citera
2021-11-27, 13:05
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Mitt intryck av MED är att deras medlemmar är personer som i mån och mycket vill ha SD politik men anser sig antingen vara för fina för att rösta SD eller inte vågar stå för att de röstar SD.

Därför blir det ett parti med mest ängsliga medelklasstyper i villaförorter som mest lockar sina egna medlemmar. De vill egentligen återvandra MENA-iterna från Sverige men är för fega för att säga det eller så för det. Istället klagar de mest på segregation och förändrad demografi (precis som många moderater gör). Josefin Utas är ett typexempel (hon ska ha cred för att hon belyser allt slöseri och alla problem som kommer med invandringen).

I slutändan kommer MED få några tiotusen röster som de tar från SD, M och KD. Kanske något konmunmandat också i typ Sollentuna, Mölndal eller Danderyd.

Jo klart men det är också två helt olika partier, SD är social-konservativa medans Med är libertarianer Med känns mycket moderna i mitt tycke med ideer om lägrer skatter och mindre byråkrati och statliga sektorer samt invandringspolitik. Förutom att de saknar profiler, har en otroligt tråkig logga, så må jag säga att jag är imponerad av deras partiprogram och ideer. Men de skulle behöva en profil som Hanif Bali för att komma någonstans. De har iallfall min röst, även om den hamnar under ribban.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2021-11-27 kl. 13:11.
Citera
2021-12-15, 23:22
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Vad anser partiet om statssticket? Republik eller monarki?

Förlåt sent svar: MED är för monarki. På samma vis som den fungerar idag.
Citera
2021-12-16, 06:53
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Har dom nån chans 2022 tror ni, eller blir det typ 20000 röster som AfS och fortsatt hög svansföring på twitter?

Såg att dom fått med David Eberhard nu.
Citera
2021-12-16, 13:16
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Har dom nån chans 2022 tror ni, eller blir det typ 20000 röster som AfS och fortsatt hög svansföring på twitter?

Såg att dom fått med David Eberhard nu.

Jag hoppas jag har fel men jag tror inte de, eller något annat parti utanför riksdagen, kommer klara 4%-spärren. Att de ökar är nog inte omöjligt, men inget tyder på att de kommer få i närheten av 4% av rösterna eller högre.

Det tillhör inte vanligheterna att nya partier kommer in i riksdagen, de få gånger det skett har de oftast behövt lång tid på sig. Så det är väl bara att jobba på med att marknadsföra sig på så många ställen som möjligt så folk åtminstone hört talas om partiet.
Citera
2021-12-16, 14:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Har dom nån chans 2022 tror ni, eller blir det typ 20000 röster som AfS och fortsatt hög svansföring på twitter? Såg att dom fått med David Eberhard nu.

De kan nog komma in i fler kommuner. Till skillnad från AfS ställer de ju upp i kommunalval och har redan platser.
Citera
2021-12-23, 17:21
Medlem
Christopher.s avatar
Håller med i det mesta som kommer från partiet, problemet som jag ser det är främst att jag vill ha bort socialdemokraterna från makten och som läget är nu räknas varje röst.
Citera
2021-12-24, 08:17
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Håller med i det mesta som kommer från partiet, problemet som jag ser det är främst att jag vill ha bort socialdemokraterna från makten och som läget är nu räknas varje röst.

Du kan ju rösta på MED i kommun och landstingsvalet.
Citera
2021-12-24, 21:29
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag hoppas jag har fel men jag tror inte de, eller något annat parti utanför riksdagen, kommer klara 4%-spärren. Att de ökar är nog inte omöjligt, men inget tyder på att de kommer få i närheten av 4% av rösterna eller högre.

Det tillhör inte vanligheterna att nya partier kommer in i riksdagen, de få gånger det skett har de oftast behövt lång tid på sig. Så det är väl bara att jobba på med att marknadsföra sig på så många ställen som möjligt så folk åtminstone hört talas om partiet.
Inte så säker på att det behövs lång tid. Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna behövde decennier på sig innan de lyckades krångla sig in i riksdagen, men för miljöpartiet och Ny demokrati så gick det snabbt.
Men om det inte går med en gång så tar det många val, eller så ger de upp på vägen som Fi och Piratpartiet gjort.

Tillägg: I EU-parlamentsvalet är det mycket lättare att komma in som nytt parti, där har Junilistan, Piratpartiet och Feministiskt initiativ tagit sig in utan större besvär bara för att åka ur till nästa period.
Senast redigerad av Siegfrid 2021-12-24 kl. 21:34.
Citera
2021-12-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
MED är väl bara en lite hårdare variant av fisliberaler, men vill man kasta bort sin röst, så kan man absolut rösta på dem.

I praktiken kastar alla bort sina röster då de knappast gör någon skillnad på en individuell nivå. Personligen dock ser jag inte poängen med MED, men jag är partisk vilket jag inte sticker under stolen med. MED känns mest som en blandning av SD och L typ? För MED verkar invandringsfrågan bara vara en fråga i mängden, och i dagens parlamentariska miljö så handlar det om att kompromissa så om invandringsfrågan är som vilken fråga som helst för MED kan de med lätthet kompromissa bort den i syfte att få inflytande i andra frågor istället. Det tröttsamma mantrat "hellre lite än inget alls".
Citera
2021-12-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kan nog komma in i fler kommuner. Till skillnad från AfS ställer de ju upp i kommunalval och har redan platser.
AfS ställer även upp i kommunvalen nästa år, oklart dock än så länge vilka kommuner de kommer att satsa på. Har MED gått ut med vilka kommuner de kommer ställa upp i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in