2021-11-26, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hur fan ska jag veta det? Jag känner par som levt ihop i 10 år utan skaffat barn. Och jag känner par som skaffat barn efter ett par månader.

Men nu diskuterar vi det forna paret R@tzm@n i Malmö. Håll dig till topic tack.

Varför var det så viktigt för B att gifta sig och skaffa barn med C som var nästan 20 år äldre?

Är det vanligt att polska kvinnor väljer så pass mycket äldre karlar? Vad var det som lockade hos C?

Vi bör samtidigt betänka att B precis lämnat ett äktenskap och 4 barn men var ändå villig att kasta sig in i ett nytt, varför?

Jag tror att roten till det dåliga såddes redan 2013 när hennes förbindelse med C inleddes.
Citera
2021-11-26, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hahahahaha

Kommer man från EU land då behöver man inte ha PUT för att stanna i Sverige. Räcker att man har jobb. Och då heter det PUR -permanent uppehållsrätt
Polen är i EU

Men kan inte B ha sett C som en sorts trampolin för att få stanna för gott i Sverige? Hon blir med barn väldigt snabbt och gifter sig med C.

En nyskild småbarnsmorsa på vift i storstaden Malmö behöver väl en beskyddare? Barnet var kanske bara en ursäkt för att få stanna? Eller var hela äktenskapet ett skenäktenskap från hennes sida?

Jag spekulerar nu men det här är viktiga frågor för att få en helhetsbild av detta drama.
Citera
2021-11-26, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Jag funderade förresten över en sak till, B övergav barnen och dåvarande maken Piotr i april 2013 men det tog inte mer än cirka 5 månader innan hon var gravid igen med C, varför var det så viktigt att skaffa barn så relativt snabbt och dessutom gifta sig? Fick hon inte nog av äktenskap i Polen?

Min fetning: Om C var en kontrollerande misshandlartyp, så är inte detta alls konstigt. Misshandlartyper (som misshandlar sina partners) brukar vilja gå snabbt fram med förlovning, flytta ihop, barnskaffande osv. och är ofta oerhört charmerande i början av relationen. De ser ofta till att charma in sig snabbt och även snabbt snärja in den andra i relationen. Att göra en person gravid är givetvis ett väldigt säkert sätt att för evigt ha den andra insnärjd.

När offret sedan väl är insnärjt så påbörjas i regel kontrollerandet, isolerandet och det psykiska våldet. Som efter hand kan eskalera till fysiskt våld och andra våldstyper (ekonomiskt våld, sexuellt våld osv.).
Citera
2021-11-26, 04:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Min fetning: Om C var en kontrollerande misshandlartyp, så är inte detta alls konstigt. Misshandlartyper (som misshandlar sina partners) brukar vilja gå snabbt fram med förlovning, flytta ihop, barnskaffande osv. och är ofta oerhört charmerande i början av relationen. De ser ofta till att charma in sig snabbt och även snabbt snärja in den andra i relationen. Att göra en person gravid är givetvis ett väldigt säkert sätt att för evigt ha den andra insnärjd.

När offret sedan väl är insnärjt så påbörjas i regel kontrollerandet, isolerandet och det psykiska våldet. Som efter hand kan eskalera till fysiskt våld och andra våldstyper (ekonomiskt våld, sexuellt våld osv.).

Nu är du ute på väldigt djupa vatten när du spekulerar.

Min tidigare teori är betydligt mer sannolik än din.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera
2021-11-26, 04:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Japp.

Det var kanske C som stod för dessa medel?

Varför skulle hon annars gifta sig med och skaffa barn med en nästan 20 år äldre karl?

Det hela luktar skenäktenskap (från hennes sida om man får spekulera lite) så att det står härliga till?

Om nu äktenskapet med den förra polacken P var en så pass stor katastrof, varför då gifta sig igen med en annan polack efter en så pass kortvarig tid i "frihet"?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-26 kl. 04:25.
Citera
2021-11-26, 05:34
Medlem
Citat:
Nu är du ute på väldigt djupa vatten när du spekulerar.

Min tidigare teori är betydligt mer sannolik än din.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Att folk som är misshandlartyper vill snärja sin partner snabbt är ingen spekulation, utan så är det ofta. De vill i regel gå snabbt från punkt A till punkt Ö.
Att folk som är misshandlartyper är charmerande i början av relationen är ingen spekulation, utan så är det ofta.
Att B snabbt blev gravid med C, är fakta.
Att B har anmält C för misshandel samt ansökt om kontaktförbud är heller ingen spekulation, utan det är ren fakta (sedan vet vi inte hurvida han misshandlade eller inte, men att hon har anmält honom för detta samt ansökt om kontaktförbud, det vet vi).
Att B är död och att C sitter anklagad för henne död, är fakta.

Lägger man ihop ovanstående saker så är min spekulation logisk, det måste du väl ändå medge?

Och min spekulation behöver inte utesluta din spekulation. B kanske såg en nystart med C i det nya landet. Vilket gjorde henne lätt för C att snärja. Men när han eventuellt började visa upp nya kontrollerande sidor osv. så ville hon bort därifrån. Och det tolererade han inte. Precis som är så vanligt med misshandlartyper: de tolererar inte när deras partner/offer vill bryta upp relationen.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-11-26 kl. 05:36.
Citera
2021-11-26, 06:08
Medlem
Jag har en mycket stark misstanke om att Beatas man inte dödade henne. Jag tror att hon dödades av någon annan, kanske en älskare eller en slumpmässig person. Maken tog förmodligen beskedet om sin hustrus död mycket hårt. Han älskade henne väldigt mycket och kallade kärleksfullt "Beatka".

Det förefaller mig väldigt konstigt att kvinnans kropp låg väldigt nära vägen, där hon lätt kunde hittas. Kanske ville mördaren att liket skulle hittas snabbt och misstanke föll på hennes man?

Det är mycket troligt att mördaren ringde och berättade för polisen var de skulle leta efter kroppen. Med största sannolikhet gick hennes man med på att stanna kvar i häktet så att den riktiga mördaren inte skulle gömma sig och polisen skulle hinna hitta honom.

Vi kommer snart att få reda på hela sanningen.
Citera
2021-11-26, 06:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag har uppfattat att Sydsvenskan både skrivit om en mobil som var hittad vid Ringvägen mot Oxie där Beatka också delade position med sin äldsta son och om en mobil som hittades i hennes väska nära en bensinstation nära Ystad. Hade hon 2 el fler mobiler el är ngn av uppgifterna felaktig.
Så hade jag också uppfattat det, men på pressträffen bekräftade polisen att Bs mobil låg I väskan. Uppgiften om upphittad mobil i Oxie kom från pressen och är antingen hitte-på eller någon annans.
Citera
2021-11-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Det fanns ett till inlägg i tråden där där just fotbollsspelandet var info från bekanta på plats som också vittnade om att C kom dit med bil och plockade upp henne (då han enligt dom oxå var vansinnig)

Kan det vara någon missuppfattning i informationen ang vem som spelade fotboll?

Jag tänker att det kanske var yngste sonen som hade fotbollsträning (under veckan som C hade honom) och B gick dit för att titta.

C kom för att hämta sonen efter träning och gick i taket när han såg att B var på plats. Lyckades ändå få med både B och sonen i bilen därifrån.
Citera
2021-11-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag har en mycket stark misstanke om att Beatas man inte dödade henne. Jag tror att hon dödades av någon annan, kanske en älskare eller en slumpmässig person. Maken tog förmodligen beskedet om sin hustrus död mycket hårt. Han älskade henne väldigt mycket och kallade kärleksfullt "Beatka".

Det förefaller mig väldigt konstigt att kvinnans kropp låg väldigt nära vägen, där hon lätt kunde hittas. Kanske ville mördaren att liket skulle hittas snabbt och misstanke föll på hennes man?

Det är mycket troligt att mördaren ringde och berättade för polisen var de skulle leta efter kroppen. Med största sannolikhet gick hennes man med på att stanna kvar i häktet så att den riktiga mördaren inte skulle gömma sig och polisen skulle hinna hitta honom.

Vi kommer snart att få reda på hela sanningen.
Men herregud, det här tar ju priset. Hur kommer det sig att C erkänner att han orsakat B:s död men förnekar mord???
Citera
2021-11-26, 07:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Varför är det märkligt? Barby brukar väl posta ett inlägg var tionde dag cirka?

Han eller hon är kanske inte lika intresserad som du av att gotta sig i det här fallet? 😎

Jag funderade förresten över en sak till, B övergav barnen och dåvarande maken Piotr i april 2013 men det tog inte mer än cirka 5 månader innan hon var gravid igen med C, varför var det så viktigt att skaffa barn så relativt snabbt och dessutom gifta sig? Fick hon inte nog av äktenskap i Polen?
1+1=2
B bor i Polen, som är ett katolskt land. Djupt troende katoliker tillåter inte preventivmedel. Det var på vippen att abort skulle bli olagligt i Polen.
B får fyra barn på raken väldigt ung och blir gravid igen efter kort tid i Sverige.
Inställningen i Sverige är annorlunda, vilket B förmodligen blev varse, och förklarar de obekräftade p-pillerna i väskan.
Inte mer spännande än så.
Citera
2021-11-26, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hur kommer det sig att C erkänner att han orsakat B:s död men förnekar mord???

Kanske blev han chockad när han fick veta att hennes kropp hade hittats. Att hon är död. Kanske upprepade han: det är mitt fel att hon dog.

Advokaten gjorde klart att klienten nekade till att ha dödat sin fru, men erkände sig skyldig till det inträffade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in