Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nu är du ute på väldigt djupa vatten när du spekulerar.
Min tidigare teori är betydligt mer sannolik än din.
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Att folk som är misshandlartyper vill snärja sin partner snabbt är ingen spekulation, utan så är det ofta. De vill i regel gå snabbt från punkt A till punkt Ö.
Att folk som är misshandlartyper är charmerande i början av relationen är ingen spekulation, utan så är det ofta.
Att B snabbt blev gravid med C, är fakta.
Att B har anmält C för misshandel samt ansökt om kontaktförbud är heller ingen spekulation, utan det är ren fakta (sedan vet vi inte hurvida han misshandlade eller inte, men att hon har anmält honom för detta samt ansökt om kontaktförbud, det vet vi).
Att B är död och att C sitter anklagad för henne död, är fakta.
Lägger man ihop ovanstående saker så är min spekulation logisk, det måste du väl ändå medge?
Och min spekulation behöver inte utesluta din spekulation. B kanske såg en nystart med C i det nya landet. Vilket gjorde henne lätt för C att snärja. Men när han eventuellt började visa upp nya kontrollerande sidor osv. så ville hon bort därifrån. Och det tolererade han inte. Precis som är så vanligt med misshandlartyper: de tolererar inte när deras partner/offer vill bryta upp relationen.