2021-11-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
mellandagsrean är väl en bluff som vanligt enligt vissa undersökningar
svarta veckan är nog bättre men billigast ska det vara när tv tillverkarna kommer ut med nya modeller på våren då är fjolåret tv apparater billiga om man nu kan tänka sig en ett år gammal modell
lycka till med köpet

Är en bluff om man saknar hjärna.
Citera
2021-11-23, 05:49
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Verkar som att QNED(inte QLED) inte lever upp till hypen mot OLED: https://youtu.be/fhyHjMJyqmc
Senast redigerad av SylvesterLundgren 2021-11-23 kl. 06:24.
Citera
2021-11-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Tjena!

Dags för oss här hemma att köpa en ny tv. Vi tänkte lägga runt 10-15k. Värt att hugga en nu eller bör man invänta mellandagsrean?

Mvh

Köp nu!
På Black Friday så kommer de starkaste erbjudanden. Dock så håller butikerna igen med pris i år eftersom att tillgången på produkter är så dålig.

Mellandagarna är ofta en repris på black friday - ifall en kedja har köp upp sig för mycket av en viss vara (och har sålt dåligt under BF), så kan du se en liten prissänkning. Dock är chansen relativt liten att det sker på modellen som du är ute efter.
Citera
2021-11-25, 11:21
Medlem
Val av TV

Hej!
Dags att skaffa ny tv och jag står framför 100 tals olika val och märke. Vi har idag 10 år gammal TV som är plat och har USB och HDMI utgångar. Men sedan dess gissar att det hände lite uppdateringar i tv branschen. När jag tittar bara snabbt på olika tv:en så ser man Qled, 4k, android och allt möjligt.
Fattar inte hälften av vad allt innebär.
Det vi är egentligen ute efter är en tv som har bra upplösning och anpassad för barn som man kan t.ex se barnprogram eller spela spel.

Någon som kan rekommendera nån bra tv i prisklassen 6000-10000 som uppfyller dem flesta funktion idag?
Citera
2021-11-25, 12:34
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bragoden
Hej!
Dags att skaffa ny tv och jag står framför 100 tals olika val och märke. Vi har idag 10 år gammal TV som är plat och har USB och HDMI utgångar. Men sedan dess gissar att det hände lite uppdateringar i tv branschen. När jag tittar bara snabbt på olika tv:en så ser man Qled, 4k, android och allt möjligt.
Fattar inte hälften av vad allt innebär.
Det vi är egentligen ute efter är en tv som har bra upplösning och anpassad för barn som man kan t.ex se barnprogram eller spela spel.

Någon som kan rekommendera nån bra tv i prisklassen 6000-10000 som uppfyller dem flesta funktion idag?

För 6000-10000kr får du en bra tv oavsett fabrikat. Personligen skulle jag av outgrundlig anledning välja bort billiga märken som Andersson även om jag är nöjd med de produkter jag har från dom. Samsung är det troligaste märket jag hade valt då de alltid legat i framkant.

Men som sagt, för de pengarna får du absolut en schysst tv. Det är mer eller mindre storleken du betalar för.
Citera
2021-11-25, 13:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Eftersom den skall kunna hantera nya tv-spel så är det bra om den klarar 120Hz i 4K för att bilden skall hänga med, ett par alternativ inom budgeten:
LG OLED48C15
LG 55NANO85
Citera
2021-11-25, 13:29
Medlem
Tack för era tips.
En sak jag fungerar över, vi har fortfarande digital TV och inte internet. Våran gamla tv har en inbyggd box för kortläsare. Har nya tv- apparater inbyggda kortläsare också. Eller är alla nya TV beroende av internet?

En till fråga. Är alla TV som säljs idag är smart tv?
Citera
2021-11-25, 14:07
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tack för era tips.
En sak jag fungerar över, vi har fortfarande digital TV och inte internet. Våran gamla tv har en inbyggd box för kortläsare. Har nya tv- apparater inbyggda kortläsare också. Eller är alla nya TV beroende av internet?

En till fråga. Är alla TV som säljs idag är smart tv?
De som jag länkade har kortläsare (CI+) och är nya, nog rätt ovanligt att det saknas.

Smart-TV är standard för det mesta men billigare i mindre storlek finns fortfarande utan smarta funktioner och endast HD upplösning.
Citera
2021-11-26, 00:24
Medlem
Vilken av dessa 2 TV apparater är bäst? Hjälp en oteknisk!

Hej!

Dags att köpa ny TV på Black Friday rean. Jag har hittat 2 stycken som verkar likvärdiga, men vilken är egentligen bäst? Då tänker jag ljud och bild för vanligt TV tittande.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293516/samsung-55-q60a-4k-qled-2021

eller

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/samsung-60-4k-led-tv-ue60au8075uxxc/p-1152836/

Tack på förhand!
Citera
2021-11-26, 00:29
Medlem
Elgiganten.
Citera
2021-11-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Elgiganten.

Tack för input!

Blev ett enkelt val iaf för den på Power var slut
Citera
2021-11-26, 00:32
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heidiho
Hej!

Dags att köpa ny TV på Black Friday rean. Jag har hittat 2 stycken som verkar likvärdiga, men vilken är egentligen bäst? Då tänker jag ljud och bild för vanligt TV tittande.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293516/samsung-55-q60a-4k-qled-2021

eller

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/samsung-60-4k-led-tv-ue60au8075uxxc/p-1152836/

Tack på förhand!

Har båda samma antal ingångar ex. Kan de vertikalscanna ner till 15khz på vga/hdmi?
För mig är antalet ingångar viktigt..Bör minst finnas vga 2-4st hdmi scart och rca ingång för video. Helst också opto ljud ingång, rj45 kontakt (inte enbart wifi)

Så det är snarare dina behov som avgör.. Kolla även in om tv'n är full av bloatware (programvara du aldrig lär använda) oc om dessa går att radera för att få tv'n att utföra de programvaror du VILL ha snabbare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in