2021-11-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Vilka smart TV OS är det som det finns appar?

Tizen OS
webOS
Android TV
Saphi - Sitter i Philips budget modeller.

Alla OS är linux baserade. Men för det kan dom inte byta appar med varandra. Är det ens värt att bry sej som smart tv funktionen och istället satsa på Apple TV eller Chromecast istället.

Ja har en Samsung smart, fast då flesta tv med smart tv är rätt sega... Där har jag köpt en Nvidia Sheild tv.. Som är skit bra..
Citera
2021-11-11, 13:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vilka smart TV OS är det som det finns appar?

Tizen OS
webOS
Android TV
Saphi - Sitter i Philips budget modeller.

Alla OS är linux baserade. Men för det kan dom inte byta appar med varandra. Är det ens värt att bry sej som smart tv funktionen och istället satsa på Apple TV eller Chromecast istället.
Android TV är rätt nice faktiskt. Problemet är att snart kommer Google TV istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Har köpt en LG med 2,1 HDMI uttag, hur viktigt är det med HDMI kabeln? Fick en HDMI kabel när jag köpte mitt xbox series x den borde klara 2,1... Finns ju dyra sladdar att köpa, fast dom är dyra
Så här är det med digitala signaler; Om dom kommer fram i tillräckligt gott skick för att antingen läsas rakt av eller hanteras av den inbyggda felhanteringen, så är kabeln bra nog. För kablar mindre än 2,5 meter spelar det ingen som helst roll om du köper billigaste du hittar eller dyraste. Så länge kabeln är up to specs, så duger den.
Citera
2021-11-11, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ja har en Samsung smart, fast då flesta tv med smart tv är rätt sega... Där har jag köpt en Nvidia Sheild tv.. Som är skit bra..

Köpte en 4k skärm ifrån Amazon för 2800:- ( Amazon tog inte ut någon moms ) med Samsung mjukvara i sej samma fjärrkontroll man få med till samsung TVn. Vissligen bara 32" , men kombinationen att köra streaming appar och TV är riktig nice.
Citera
2021-11-13, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag hade väntat till slutet av månaden när Black Friday / Cyber Monday är men annars är Philips 32PFS6855 rätt prisvärd nu med full HD och smarta funktioner.

Tänkte föreslå Samsung Smart monitor M7 4K kostade 2800:- på Amazon, men nu har priserna åkt upp. Förvisso ingen TV, för den som bara tittar på streamat så spelar det ingen roll. Sedan är alltid trevlig ha en bra skärm.
Citera
2021-11-13, 12:21
Medlem
Citat:
Köpte en 4k skärm ifrån Amazon för 2800:- ( Amazon tog inte ut någon moms ) med Samsung mjukvara i sej samma fjärrkontroll man få med till samsung TVn. Vissligen bara 32" , men kombinationen att köra streaming appar och TV är riktig nice.

Har köpt en tv LG nanocell med hdmi 2.1 55 tum... Är väldigt nöjd köpte den för 8700, stod att den hade kostat 12000... Nu kostar den 9999 höjde den typ några dagar efter jag köpte den.. Så jag hade tur... Hade tyvärr inte råd med en Oled men lika bra att vänta att köpa en Oled så att man inte köper den billigaste, utan väntar tills dom har gått ner i pris..om typ 2 år
Citera
2021-11-13, 12:42
Bannlyst
Citat:
Har köpt en tv LG nanocell med hdmi 2.1 55 tum... Är väldigt nöjd köpte den för 8700, stod att den hade kostat 12000... Nu kostar den 9999 höjde den typ några dagar efter jag köpte den.. Så jag hade tur... Hade tyvärr inte råd med en Oled men lika bra att vänta att köpa en Oled så att man inte köper den billigaste, utan väntar tills dom har gått ner i pris..om typ 2 år

Snarare prishöjningar iför Black Friday.
Citera
2021-11-21, 01:59
Medlem
Köpa ny TV under nuvarande rea, eller vänta till mellandagarna?

Tjena!

Dags för oss här hemma att köpa en ny tv. Vi tänkte lägga runt 10-15k. Värt att hugga en nu eller bör man invänta mellandagsrean?

Mvh
Citera
2021-11-21, 02:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Tjena!

Dags för oss här hemma att köpa en ny tv. Vi tänkte lägga runt 10-15k. Värt att hugga en nu eller bör man invänta mellandagsrean?

Mvh

Om du vet vad du vill ha så är det ju bara att vänta tills prisnivån når din gräns eller hålla ut lite till. Do your due diligence!
Citera
2021-11-21, 02:12
Medlem
Jag minns att priserna på LG Oleds fortsatte gå ner efter mellandagarna fram till våren. Annars är deras c1’or klart värda priset.
Citera
2021-11-21, 02:36
Bannlyst
Det är väl gamla modeller man säljer ut nu. Om halvledare bristen fortsätter, så kan det vara idée att köp nu , annars bara vänta.
Citera
2021-11-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fkonto2018
Jag minns att priserna på LG Oleds fortsatte gå ner efter mellandagarna fram till våren. Annars är deras c1’or klart värda priset.

Det är en sådan vi har siktat in oss på de har sänkt priset till 12k från 20k, känns ändå som ett skapligt bra köp?
Citera
2021-11-21, 14:19
Medlem
mellandagsrean är väl en bluff som vanligt enligt vissa undersökningar
svarta veckan är nog bättre men billigast ska det vara när tv tillverkarna kommer ut med nya modeller på våren då är fjolåret tv apparater billiga om man nu kan tänka sig en ett år gammal modell
lycka till med köpet
Senast redigerad av diseledvin 2021-11-21 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in