Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
"Med tanke på att han hade spritflaskor i skrivbordet kanske han kände sig rätt säker på att ingen skulle rota genom hans skrivbordslådor."
Förstår inte hur du tänker. Vad har spritflaskor med saken att göra?
En pytteliten indikation på att han kanske kände som kontoret va hans egna lilla mysiga fristad, där han inte behövde va så himla noga med vad han hade i lådorna.
(Även om det va vanligare förr med en flaska i lådan va det kanske inte nåt man hade velat skylta med)
Menar inte att det är nån stark grej. Bara en pyttedetalj.
Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
Jag förstår inte. Varför hänvisar du till Netflix-serien? Det är fiktion.
Jag kanske har överskattat serien. Jag har tänkt att den i huvudsak va baserad på Tomas Petersons bok som väl ändå ska va en sk faktagrundad hypotes.
Även om mycket är fria fantasier där man hittat på för att fylla i luckor som vi inte vet nåt, tex vad Stig gjorde när han va ensam hemma.
Men jag har då tänkt att de inte bara hittat på hej vilt i vissa mer konkreta saker.
Att tex det skulle funnits en Skandia-karaktär som privatspanade på Stig - det kan väl inte va en helt påhittad karaktär som man bara drömt ihop. Tänkt att det kanske omnämns i boken som Tomas Peterson har pratat med, eller fått berättat för sig - att han just skulle ha gjort något åt detta håll.
Men jag vet inte så - ja, ska försöka sluta prata om serien innan jag har koll på vad som de diktat ihop totalt och vad som har nån form av faktagrund.