2021-11-25, 14:09
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Många använder nog också Tinder i syftet att få en boost. De är inte ute efter en relation eller sex men vill samtidigt känna att de håller måttet. Alla vill få bekräftelse, vi alla mår bra av det, men jag tror att tjejer är betydligt mer i behov av det än män, och Tinder blir den perfekta plattformen att få den där boosten/dopaminkicket.
Garanterat så! Som IG och likes. Appen behöver stramas upp! Det är ingen katalog de ville ha från början. Nu är det precis som en katalog. Bläddra, gilla, dröm.

Händer ju inte ett skit, människor härmar människor och det oändliga utbudet bjuder inte in till ”köp”, dvs träff.

Dags att förändra en av världens största dejting-app.

En användare skrev något tidigare enligt min väninna.

Mina förslag.
1. Max fem ”like” i taget. Den sista försvinner vid ny ”like”
2. Automatisk radering utan action efter en vecka på match

Lite snabba tankar.

Vad tycker ni?
Citera
2021-11-25, 14:12
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Garanterat så! Som IG och likes. Appen behöver stramas upp! Det är ingen katalog de ville ha från början. Nu är det precis som en katalog. Bläddra, gilla, dröm.

Händer ju inte ett skit, människor härmar människor och det oändliga utbudet bjuder inte in till ”köp”, dvs träff.

Mina förslag.

Lite snabba tankar.

Vad tycker ni?
Tveklöst enklaste lösningen: Skrota Tinder och båda kön återgår till att ragga IRL.
Citera
2021-11-25, 14:14
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tycker att vi skrotar Tinder och att båda kön raggar IRL.

Hahaha…. ja, har ju inte Tinder så kör på det gamla vanliga. Kvitto direkt där 🙂
Citera
2021-11-25, 14:21
Medlem
Citat:

Mina förslag.

Lite snabba tankar.

Vad tycker ni?

Bra idé.

En grej jag verkligen är nyfiken på att veta, som jag vet aldrig skulle hända, är följande:
Vad skulle hända om en majoritet av män från och med i dag begränsade sig till att använda MAX 10 högersveps om dagen? Säg t.om 5.
Vad skulle hända om tjejer gick från 20-50 matchningar om dagen till endast 3-4? Det hade garanterat varit en game changer. Men som sagt, det kommer aldrig hända.
Citera
2021-11-25, 14:32
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Bra idé.

En grej jag verkligen är nyfiken på att veta, som jag vet aldrig skulle hända, är följande:
Vad skulle hända om en majoritet av män från och med i dag begränsade sig till att använda MAX 10 högersveps om dagen? Säg t.om 5.
Vad skulle hända om tjejer gick från 20-50 matchningar om dagen till endast 3-4? Det hade garanterat varit en game changer. Men som sagt, det kommer aldrig hända.

Ser inte att särbehandling här skulle vara positivt.

Sen är det ju ett vinstdrivande företag. Därför tänker jag att det initiala svepandet bara begränsas när användaren inte använder tjänsten fullt ut.

Dvs… du får swajpa hur mycket du vill, men då ramlar massa bort om du gillar utan att en skriva ”hej”. Och har du gjort det så måste du själv aktivt ta bort för att fortsätta att lägga till någon.

Detta är mer påminnande om livet

Haltar lite i logiken…. men nog finns det möjligheter för att skapa bättre app
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-11-25 kl. 14:34.
Citera
2021-11-25, 16:16
Medlem
Som MÅNGA säger så har ju tinder blivit sämre.
Nu vet jag att vissa här fortfarande kan få till många dejter osv.
Men vad jag har läst mig till har det blivit sämre.

Vad kan vi då göra åt saken. Skulle det fungera att skaffa platinum? Är det någon som testat det?

Jag vet inte om jag orkar att ta nya bilder IGEN.
Har hållt på så här ett antal år nu.

Saken är att jag har börjat få fler dissar på snapchat, instagram och tinder.
TROTS att jag anser att jag blivit bättre på att konversera med tjejerna och bygga intresse.
Trots det har det alltså blivit sämre.
Citera
2021-11-25, 16:20
Medlem
Citat:

Mina förslag.

Lite snabba tankar.

Vad tycker ni?

Vad skulle hända om man till det la att man inte fick ha några bilder, utan bara presentationstext? Och först då man fått kontakt kunna byta bilder med varandra? En utopi eller skulle fler människor se ett värde i den andra innan man ser hur dom ser ut?
Det borde ju eliminera för den som bara söker uppmärksamhet, det kan dom göra på andra arenor som är avsedda för det och låta dom som vill dejta i ett eller annat syfte göra det
Citera
2021-11-25, 16:55
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfrey
Som MÅNGA säger så har ju tinder blivit sämre.
Nu vet jag att vissa här fortfarande kan få till många dejter osv.
Men vad jag har läst mig till har det blivit sämre.

Vad kan vi då göra åt saken. Skulle det fungera att skaffa platinum? Är det någon som testat det?

Jag vet inte om jag orkar att ta nya bilder IGEN.
Har hållt på så här ett antal år nu.

Saken är att jag har börjat få fler dissar på snapchat, instagram och tinder.
TROTS att jag anser att jag blivit bättre på att konversera med tjejerna och bygga intresse.
Trots det har det alltså blivit sämre.

Ja, utbudet har ökat och konceptet är urvattnat.
Citera
2021-11-25, 18:32
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:

Mina förslag.

Lite snabba tankar.

Vad tycker ni?
Det kommer aldrig hända. Tinder är inte utvecklat för att vi ska finna kärleken. Den är utvecklad för att tjäna in pengar åt ägarna.
Citera
2021-11-25, 19:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Det kommer aldrig hända. Tinder är inte utvecklat för att vi ska finna kärleken. Den är utvecklad för att tjäna in pengar åt ägarna.

Mmmm…. sorgligt ändå
Citera
2021-11-28, 12:45
Medlem
Luftgevars avatar
Matchade med den perfekta tjejen igår. Tog mig en redig stund att komma på vad jag skulle skriva. Efter ett tag kom jag på något som i mitt huvud kändes helt rätt, men som jag efteråt insåg att det var lamt som fan. Tjejen har inte svarat övh och tror hon inte gör det heller.
Det är ju synd. Något som hade kunnat utvecklats och blivit bra fallerar på ett dåligt första mess från min sida. Sen ska man ju inte gå händelserna i förväg och dödsförklara allting men det är synd hur känslig, ömtålig och labil en begynnande relation är.
Citera
2021-11-28, 14:16
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Matchade med den perfekta tjejen igår. Tog mig en redig stund att komma på vad jag skulle skriva. Efter ett tag kom jag på något som i mitt huvud kändes helt rätt, men som jag efteråt insåg att det var lamt som fan. Tjejen har inte svarat övh och tror hon inte gör det heller.
Det är ju synd. Något som hade kunnat utvecklats och blivit bra fallerar på ett dåligt första mess från min sida. Sen ska man ju inte gå händelserna i förväg och dödsförklara allting men det är synd hur känslig, ömtålig och labil en begynnande relation är.
Tänk inte så mkt.

Skriva vad som faller dig in. Typ att du sitter hemma och pillar på snoppen och fråga om ni kan hitta på något roligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in