2021-11-25, 11:53
  #26569
Medlem
LL säger att han har ett minne av SE med handväska springande in i gränden.

I TV-inslaget springer SE utan handväska....

Vilket han också borde göra i LL:s minne om det är falskt.
Citera
2021-11-25, 12:03
  #26570
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
SE stämplade in 08.10 på morgonen 28/2.

Otroligt vilken ”iron man”!

Stenhård jobb 14-15 timmar - produktionen med garanti kontrollerad av RB, PH och TP - och sen vaken hela natten för att bygga på sin story om att vara vittne.

(Jag tror att han är oskyldig.)
Citera
2021-11-25, 12:10
  #26571
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
LL säger att han har ett minne av SE med handväska springande in i gränden.

I TV-inslaget springer SE utan handväska....

Vilket han också borde göra i LL:s minne om det är falskt.

Titta noga på inslaget igen i Rapport 1986-04-06 så ser du hur en person backa när SE springer i gränden och att denna person har en handledsväska!

Mörk/diffus rock/Jacka eller rock och barhuvad/Hatt/keps eller "Sherlock holmes-mössa" löser liksom inte MOP.

SE kan ju passa in på detta om man har livlig fantasi. Men inget vittne på mordplatsen har sett SE på mordplatsen. Då stod SE och pratade med HO inne i Skandias reception om vi inte vill krångla till det med att HO ljuger om detta.

Då borde visserligen något av 20 mordplatsvittnen "snappat" att SE var GM, men det gör de inte! "Go figure"!

Även om man är lovligt upplurad på läktaren av TP som KP var eller är mer än lovligt korkad som TP uppenbarligen var borde väl ändå teorin om SE som GM kännas mer än lovligt dödfödd!

Att två ihjälskjutna men inte helt dödfödda Babiantroféer skickades hem till "babianmördaren" på Netflix och att Felix Herngren då påstod att detta var ett "missförstånd" tyder ju på att det är lättare att skjuta babianer än att medge att man säljer skräpserier till Netflix där SE oskyldigt utmålas som OPs mördare.

Jag utgår ifrån att den vidriga Babianmördaren Felix Herngren har beställt trofésköldar med en söndersminkad replica av SEs huvud också, då Felix verkar vara bisarr nog att göra så!
Citera
2021-11-25, 12:14
  #26572
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Varför skulle vittnet SE behöva gå in bakvägen öht?

Nja, så samstämmiga är inte LL eller JA va? Vittnet LL är för övrigt det sämsta vittnet av de alla, han byter exempelvis klädesplagg radikalt på GM, från fladdrande rock till omodern täckjacka med rutor på. Ett par månader efter mordet har han inte sett SE på platsen alls (utan misstänker vad som "hänt med hans beteende" efter att ha sett honom i media), i rättegången tre och ett halvt år senare minns han plötsligt en man med keps komma till platsen och springa efter polisen (oklart om det är SE han menar), när han får frågor om denna "kepsman" så tappar LL talförmågan, mumlar och fumlar, hänvisar till "att det är så längesedan", osv. Och trettio år senare, deltar han på Claes Teatermordet Hedbergs cirkusföreställning, och han återberättar SEs eget Rapportinslag för Expressen, osv. LL tappade det tyvärr tidigt. Trist.

Edit: att KP/PU kom runt LL, gjorde de antagligen på en förmiddag. Konstigt vore annars.

Det låter som att du hävdar att LL är det enda vittnet vars utsaga ändrat sig över tid?

LL såg mördaren och att SE, som LL såg komma senare, hamnade lite i skymundan är förstås helt naturligt.

LL hörde spontant av sig till polisen och anmälde att en man han sett i tidningen var snarlik mördaren.

Denne man, Jan-Carl Raspe, har stora likheter med två för mordet misstänkta män. Ingen av dessa är SE.
Citera
2021-11-25, 12:18
  #26573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Otroligt vilken ”iron man”!

Stenhård jobb 14-15 timmar - produktionen med garanti kontrollerad av RB, PH och TP - och sen vaken hela natten för att bygga på sin story om att vara vittne.

(Jag tror att han är oskyldig.)

Ja en riktig superhjälte som även lyckades (om man ska tro på Grandteorin) teleportera sig själv tillbaks till Skandia så att han hann ut före LOP kom gåendes trots ett avslappnat samtal med väktarna.
Citera
2021-11-25, 12:26
  #26574
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Otroligt vilken ”iron man”!

Stenhård jobb 14-15 timmar - produktionen med garanti kontrollerad av RB, PH och TP - och sen vaken hela natten för att bygga på sin story om att vara vittne.

(Jag tror att han är oskyldig.)

Det var väl först när SE var både utarbetat och utmattad efter 14-15 timmars arbete som SE fick energi att mörda OP och springa runt hela Träsket (utan att stöta på en endaste polisbil, så klart!) som han kunde åka hem och följa alla radiosändningar och TV-sändningar under natten innan han också tog del av morgontidningarna och ännu mer presskonferenser på TV och radiosändningar innan han tipsade polisen om LJ i gränden.

Då var klockan 12.20 men SE fortsatte som den "duracellkanin" han var? Man ser som skeptiker till denna teori inga direkta tecken på SEs trötthet eller utmattning i bilden i SvD på söndag morgon efter mordet heller. En intervju som borde hållits på lördagen om dagsljuset i bilden inte är fejkat.

Alla som varit fulla på sin arbetsplats redan 20.10 enligt vittnen vet ju att detta är på gränsen till otroligt!

Brukar inte fulla människor som vittnen fastslå att SE oftare borde somna än att ro i land detta?

Edit: Glömde nästan tillägga: "Jag tror att han är oskyldig."
__________________
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-25 kl. 12:31.
Citera
2021-11-25, 12:29
  #26575
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Det låter som att du hävdar att LL är det enda vittnet vars utsaga ändrat sig över tid? Eh...nej. Men LL är lite extrem. Det tror jag även du tycker.

LL såg mördaren och att SE, som LL såg komma senare, hamnade lite i skymundan är förstås helt naturligt. Detta är endast din (högst) unika tolkning, och representerar mycket väl, din (unika) agenda. Och, den får du så klart ha.

LL hörde spontant av sig till polisen och anmälde att en man han sett i tidningen var snarlik mördaren.

Denne man, Jan-Carl Raspe, har stora likheter med två för mordet misstänkta män. Ingen av dessa är SE. Ja, inte är Raspe lik SE inte, snarare någon som häckade på Klubb Oxen.

Läs mina feta svar.
Citera
2021-11-25, 12:52
  #26576
Medlem
Sobrilbils avatar
Vilken tid sprang poliserna in i gränden? Det finns inget säkert svar på den frågan, men inom vilken tidsperiod kan man vara säker och vilken minut är troligast?
Citera
2021-11-25, 13:09
  #26577
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vilken tid sprang poliserna in i gränden? Det finns inget säkert svar på den frågan, men inom vilken tidsperiod kan man vara säker och vilken minut är troligast?

Runt 23:24:40 bör poliserna från piket 3230 ha börjat springa in i gränden.
Då väntar LJ i knappt 10 sekunder med att ta upp jakten efter att GM lämnat trappkrönet.
https://sanningskommissionen.com/wp-content/uploads/2018/06/Sanningskommissionens-Tidsanalys-Yvonne-N.-och-den-springande-mannen.xlsx

https://sanningskommissionen.com/rapporter/
Citera
2021-11-25, 13:14
  #26578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vilken tid sprang poliserna in i gränden? Det finns inget säkert svar på den frågan, men inom vilken tidsperiod kan man vara säker och vilken minut är troligast?

Relativt tidigt då YN möter dom i trapporna....

90 sek efter skotten ?
Citera
2021-11-25, 13:20
  #26579
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Relativt tidigt då YN möter dom i trapporna....

90 sek efter skotten ?

Kanske lite väl tidigt?
90 sek efter skotten är då områdeslarmet går som absolut tidigast. 23:23:00
Där har vi inga sekunder, så områdeslarmet skulle lika gärna kunnat gå 23:23:59

Söderström är princip uppe vid Kungsgatan då och piket 3230 är väl vid Brunkebergs torg.
Citera
2021-11-25, 13:23
  #26580
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vilken tid sprang poliserna in i gränden? Det finns inget säkert svar på den frågan, men inom vilken tidsperiod kan man vara säker och vilken minut är troligast?

På sidan tunnelgatan.se finns ett (minst sagt) detaljerat förlopp på sekundnivå, om vad man vet skedde på mordplatsen efter mordet (vittnens rörelser, poliser). Dock är sidan givetvis inte komplett. Och man kan med lätthet (skala bort) och bortse ifrån att personen bakom sidan är starkt övertygad om SEs skuld, även om han (iaf lite) verkar tvivla själv, genom att försöka pussla ihop ett trovärd oskyldig-schema, osv. Bra sida att ha som "referensverk" (eller hur man ska säga), om man inte orkar bläddra i fysiska böcker eller leta i tusentals handlingar, tycker jag.

https://tunnelgatan.se/skyldig.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in