2021-11-25, 00:03
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Ja, men du har fel. De flesta i tråden verkar tycka att du och TS är konstiga som jämför dessa fall.
Har inte hävdat fallen skulle vara likvärdiga.
Fokus ligger på det faktum att de båda blivit dömda för våldtäkt mot barn, tolkar det därför som sexualbrott gentemot minderårig, alltså barn i juridisk kontext.

Kritisk både gentemot Federley som Andersson, men påskiner hyckleriet när skribenter som var kritiska gentemot Federley nu istället väljer att ta parti för Andersson, detta enbart med följande utgångspunkter:
1. Förövarens relation till personen ifråga var fader istället för partner
2. Brottsoffren var minderåriga med skiftande åldersspann
Senast redigerad av kato85 2021-11-25 kl. 00:07.
Citera
2021-11-25, 00:07
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Har inte hävdat fallen skulle vara likvärdiga.
Fokuserar enbart på det faktum att de båda personerna blivit dömda för våldtäkt mot barn, tolkar det därför som sexualbrott gentemot minderårig, alltså barn i juridisk kontext.

Är öppet kritisk både gentemot Federley som Andersson, men påskiner det uppenbara hyckleriet som finnes när skribenter som var kritiska gentemot Federley nu istället väljer att ta parti för Andersson, detta med följande utgångspunkter:
1. Förövaren var en far istället för en partner
2. Brottsoffren var minderåriga med skiftande åldersspann

Ja, men det är rimliga utgångspunkter. Du och TS verkar vara ganska ensamma i denna fråga.

Det finns inget hyckleri eftersom det inte går att jämföra fallen.
Citera
2021-11-25, 00:10
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Man väljer inte sin pappa eller mamma på samma sätt som man väljer en partner som Federley gjorde

Man väljer heller inte sina barn

Jag hade också låtit min pappa bo hos mig för han är min pappa oavsett vad som händer
Exakt. TA är skriven hos sina föräldrar och man kan inte välja sina föräldrar. Vad hans pappa har gjort eller gjort är knappast hans fel.
Citera
2021-11-25, 00:39
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ja, men det är rimliga utgångspunkter. Du och TS verkar vara ganska ensamma i denna fråga.

Det finns inget hyckleri eftersom det inte går att jämföra fallen.
Självklart tycker du så.
Gärningsmannen var fader inte partner, brottsoffret var 17 år fyllda. Godtyckliga bedömningar vilka saknar judirisk relevans för domarna i målen.

Vad härnäst för förmildrande omständigheter skulle man kunnat presentera? Om förövaren var kvinna? Om brottsoffret klädde sig slampigt? Om brottsoffret var en pojke?

Med liknande resonemang kan man hävda att inget fall är sig det andra likt.

Ska man få en rättfärdig bedömning av de båda fallen utan politiska skygglappar som härinne måste man titta på de båda domarna och se att juridiken inte gör skillnad på de båda fallen.
Senast redigerad av kato85 2021-11-25 kl. 01:03.
Citera
2021-11-25, 00:57
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Självklart tycker du så.

Ja, jag tycker så. Tydligen är jag långt ifrån ensam om att tycka så också. Som sagt, Tobbes farsa har helt klart agerat felaktigt en gång i tiden men du kan knappast mena att Tobias är en hycklare för att han bor hos sin pappa och äcklas av att Federley knullar med någon som gillar att knulla småbarn.

Du är så förblindad av ditt SD-hat att du inte kan tänka som vi andra gör.

Nä, jag har fått nog nu. Adjö.
Citera
2021-11-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker så. Tydligen är jag långt ifrån ensam om att tycka så också. Som sagt, Tobbes farsa har helt klart agerat felaktigt en gång i tiden men du kan knappast mena att Tobias är en hycklare för att han bor hos sin pappa och äcklas av att Federley knullar med någon som gillar att knulla småbarn.

Agerat felaktigt en gång i tiden? Jag skulle faktiskt ta avstånd från min farsa om han hade förgripit sig på barn och definitivt inte delat boende med honom. Först styckmördaren och nu det här.
Citera
2021-11-25, 01:13
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Det finns en annan avgörande skillnad mellan fallen. TS ”glömmer” att Federley utsatte sin dotter för en stor risk när han bjöd in mannen att flytta in hos sig, i Federleys och dotterns hem. Mannen är en dömd pedofil, förgripit sig grovt på minderåriga barn. Dottern i samma ålder som en av de utsatta barnen. Dessutom är mannen fortfarande VILLKORLIGT frigiven (sista 3 åren av ett 9-årigt fängelsestraff).

Kriminalvården kallade till samtal för att de var OROLIGA över detta faktum. Federley blev upprörd, inte för sin dotters säkerhet, men för att kriminalvården la sig i.

TS försöker bygga ett case för att smutskasta SD och försvara Centern. Det håller inte någonstans, så genomskinligt att det enbart handlar om politiskt grundat förtal, inte någon slags rättvisepatos som TS försöker hävda.

Edit: Federley väljer alltså sitt knull före dotterns säkerhet.
Senast redigerad av Passepartout 2021-11-25 kl. 01:22.
Citera
2021-11-25, 01:20
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Agerat felaktigt en gång i tiden? Jag skulle faktiskt ta avstånd från min farsa om han hade förgripit sig på barn och definitivt inte delat boende med honom. Först styckmördaren och nu det här.

Sluta kalla 17-åringar för barn. Juridiskt sett så är det ett barn men det är inte ett barn. 17-åriga tjejer kan för fan se ut som 25 i många fall. TA kanske anser att sin pappa är ett svin? Han kanske inte har några andra alternativ än att bo hos sin far i detta nu.
Citera
2021-11-25, 01:30
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Sluta kalla 17-åringar för barn. Juridiskt sett så är det ett barn men det är inte ett barn. 17-åriga tjejer kan för fan se ut som 25 i många fall. TA kanske anser att sin pappa är ett svin? Han kanske inte har några andra alternativ än att bo hos sin far i detta nu.

Politiskt används begreppet ”barn” när man vill frisera sanningen; ”ungdom” eller ”omyndig” har inte samma slagkraft. Federleys dotter var däremot barn, runt 8-9 år, och han roade sig med att kalla henne ”barnmänniskan”; vilket bara det visar hur sjuk han är.
Senast redigerad av Passepartout 2021-11-25 kl. 01:33.
Citera
2021-11-25, 01:45
Medlem
Det kan ju aldrig vara roligt för den nu 25 årige gossebarnet att tvingas bo med sin våldtäktsdömde far. Samtidigt som man har åsikter om andra våldtäktsmän.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-11-25 kl. 01:48.
Citera
2021-11-25, 01:58
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det kan ju aldrig vara roligt för den nu 25 årige gossebarnet att tvingas bo med sin våldtäktsdömde far. Samtidigt som man har åsikter om andra våldtäktsmän.

Du ägnar dig åt smutskastning enbart av politiska skäl. Pedofili av grövsta sorten, och ett 9-årigt fängelsestraff på det, kan för h-e inte jämföras med att bo med sin far som är dömd för sex med en 17-åring! Inget 8-årigt barn riskerar att utsättas för sexövergrepp i det senare fallet.

Har du läst Federleys knullkompis dom? Gör det och återkom.
Citera
2021-11-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du ägnar dig åt smutskastning enbart av politiska skäl. Pedofili av grövsta sorten, och ett 9-årigt fängelsestraff på det, kan för h-e inte jämföras med att bo med sin far som är dömd för sex med en 17-åring! Inget 8-årigt barn riskerar att utsättas för sexövergrepp i det senare fallet.

Har du läst Federleys knullkompis dom? Gör det och återkom.

Två fel blir inte ett rätt ens här. Visst är barnvåldtäkt värre. När 17 årig tjej blir
Våldtagen så är det en våldtäkt likt förbannat. Hur 25 åringen väljer att leva sitt liv är upp till honom.

Men kom för f-n inte och påstå att fadern handlat rätt om han nu våldtagit någon överhuvudtaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in