2021-11-24, 17:20
Medlem
jack.danielss avatar
MP lämnar regeringen, inte ett öga är torrt! Hur skall vi klara oss utan Amanda ”fågelboet” Lind, stenhårda Stenevie och tomten Bolund?

Hur skall det gå för klimatet? Slutar det att komma 100k analfabeter framöver?

Kommer SVT sända sorgeprogram nu? Kommer väljarbasen på 2,9% gå in i depression?
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag talade för bara en dag sedan med en högt uppsatt KD:are och hen ansåg (med all rätt) att det främst var ett samarbete mellan M och KD med stöd från SD. Men det är väl mer kosher från klanmatriarken att nämna SD så mycket det bara går.
Det var lite intressant.

Jag hade ju trott att all vänsterpolitik i budgeten var sådant som SD tvingat in.
Men vad du säger så kommer vänsterpolitiken från KD+M.
Är det rätt uppfattat?

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Att de lämnar regeringen är i sig inget konstigt för de hade sagt att de inte ville regera på en borgerlig budget. Bra så. Det ska de ha cred för.
Det är lite intressant för där tar Mp ett mer tydlig ställningstagande. Mp är därmed ett uttalat vänsterparti, som mer officiellt ser länder som Venezuela som föredömen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hoppas inte för mycket. Maskrosor är svåra att utrota.

Finns gott om eldkastare för sådant skräp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
En mycket bra dag för Sverige !

Äntligen lite framtidshopp.

Det blir nog många som firar ikväll!
Citera
Medlem
Sålänge MP är kvar i riksdagen så kommer de alltid att lura runt och kräva ganska mycket av sittande regering för att man ska få deras röster och stöd.

Men jag tror ärligt inte att de någonsin kommer att ingå i någon regering igen såsom de gjorde med sossarna. Det hör Stefan Löfvens tidsålder till.

Så åtminstone på den punkten har det blivit rejält mycket bättre.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Fantastisk dag!

- Regeringen får en käftsmäll av C som vägrar stödja budgeten pga V, det blir en M + KD + SD budget
- Regeringen får en till käftsmäll av MP som nu lämnar, regeringen försvagas och MP ökar sina chanser att åka ut i nästa val (vissa argumenterar för motsatsen, men då dom inte lär få några stödröster nu så tror jag att deras tid i riksdagen är räknad). Framför allt så minskas deras inflytande

S har det nu inte lätt
SVT gråter!

Ikväll kommer det firas!
Senast redigerad av fittslem 2021-11-24 kl. 17:23.
Citera
2021-11-24, 17:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
17:30 håller Magdalena Andersson pressträff 👮🏽‍♀️
Hahaha...

Superonsdag indeed.

Vad ska Magda säga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Att regera på en budget som SD står bakom som innehåller bland annat sänkt bränsleskatt med 50 öre/liter var väl för magstarkt för MP. Ett annat skäl är förmodligen att man hoppas vända den negativa trenden i opinionen som de har haft en längre tid (sjunkande stöd i opinionsmätningar) genom att lämna regeringen och istället gå i opposition.

Just detta. Jag gillar Mp lika lite som de flesta andra här inne men Mp gör rätt. De går i opposition för att klara fyra procent spärren i september. Hade de varit kvar i regeringen med skenande priser på drivmedel och el skulle de åka ut i nästa val. Media må tjata klimat i varenda nyhetssändning men väljarkåren i stort har fått nog.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kashtwa
Blir ryggbiff och öl i dag!
Lyckost, men min pyttipanna som jag tänker avnjuta med mjölk kommer att smaka ovanligt härligt Idag!
Citera
2021-11-24, 17:22
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Tänkte mest på C faktiskt, och sedan i viss mån V och Mp.

Jag menar, alla har ju uttryckt önskemål om att politiken skal bli mer långsiktig. Man måste fråga sig om det är långsiktigt och hållbart att driva "nyliberal politik" med stöd av Vänsterpartiet, vilket är Lööfs politiska ansats.

Ja du, Annie har fan lyckats med bedriften att säga - vi vägrar ge makt till ytterkantspartierna SD och V. Och i handling först ge makt till V och i nästa andetag till SD. Det är fan en bedrift även för en slipad politiker.
Citera
2021-11-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
MP lämnar regeringen, inte ett öga är torrt! Hur skall vi klara oss utan Amanda ”fågelboet” Lind, stenhårda Stenevie och tomten Bolund?

Hur skall det gå för klimatet? Slutar det att komma 100k analfabeter framöver?

... och vilka ambassadörsposter skall de få? Deras destruktiva gärningar upphör nog inte idag.
Citera
2021-11-24, 17:23
Medlem
Rena skämtet att avgå för bensinsänkning med 50 öre per liter. Inte höjer det utsläppen på ett märkbart sätt. Undrar om Mp vet vad bensin kostar för folk som behöver bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in