2021-11-24, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Få saker i politiken brukar ske av ren slump. Det är inte första gången vi har regeringskris vilket de senaste år nästan blivit mer regel än undantag.

Även om MP lämnar så behöver det inte betyda att avtrycken från deras politik gör det…

Det lär ta några år att röja upp efter MP's idiotiska politik och det sitter en massa kommunala miljömuppar runtom i landet och på diverse myndigheter som kommer att agera som bromsklossar och försöka göra allt dom kan för att förhindra. Men efter valet i september nästa år då detta ogräs äntligen kan röstas ut från riksdagen för gott kan vi iallafall se en ljusglimt i mörkret.

Min förhoppning är nu att det blir en smällkall vinter(jag som verkligen hatar vinter och kyla) så elpriserna ligger fortsatt högt och kanske till och med att elen måste ransoneras nedåt i landet så kommer nog dom mest inbitna miljömuppsväljarna att fatta vad det SD,M och KD menar med sin budget.
Citera
Medlem
staticages avatar
Då lämnar vi,(hoppas på att någon ska krama om dom och säga det är klart ni ska vara med)
MP är en personlighets störning.
Inte sagt att andra partier är bättre.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det var ju det jag menade nu får dom tyvärr lättare att ta sig tillbaka över spärren.

/Provokatör

Jaha! Isåfall kan du ha en poäng. När alla tjatar om klimatet tjänar nog MP på att vara i opposition. Hoppas det går åt helvete för dem iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Dom måste ju vara förståndshandikappade.

Lööf har ju varit tydlig med att C kommer rösta på sin egen budget och sedan lägg ned.

Inte blev ju det bättre av att Magda sitter och förhandlar med Vänsterpartiet.

Det var väl ungefär 200% sannolikhet att C skulle göra precis som dom gjorde.

(Jag har för länge sedan skrivit att C skulle göra precis så här. Det har varit tydligt länge. För att ändra detta skulle något extraordinärt behöva inträffa. Eftersom C är så strikt logiska och konsekventa är de lätt att förutsäga).

C logiska och konsekventa? Sluta ta droger din papphjärna.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
4%-partiet vill bestämma allt?

Exakt, det är orimligt men man kan väl säga att SD var likadana vid 4% att de ställde extrema krav att de inte tänker vika sig osv. Det är väl det som är tanken med populistiska partier ändå, att bibehålla sin kärnpolitik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
17:30 håller Magdalena Andersson pressträff 👮🏽‍♀️

Vad kul det hade varit om hon hade sagt: "Jag tyar inte mer nu, jag drar".
Citera
Avslutad
En mycket bra dag för Sverige !
Citera
2021-11-24, 17:19
Medlem
Sqrbankens avatar
Sveriges första kvinnliga statsminister fick sitta i fem-sex timmar, alltså. Antar att det tekniskt sett föreligger annorlunda men under rådande praxis så är hon nu veck och måste röstas på nytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
På Aftonbladet är dom säkra på att Miljöpartiet visste att Centerpartiet skulle rösta som dom gjorde och detta var planerat av Miljöpartiet att lämna regeringen.

Det tror inte jag, vad tror ni?
De måste förstått hur C skulle rösta. C röstade precis som de brukar göra.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det var ju det jag menade nu får dom tyvärr lättare att ta sig tillbaka över spärren.

/Provokatör

Ja det hade varit bättre om de hade suttit kvar i regeringen, nu kan de gå i opposition och fokusera helt på att försöka öka sitt stöd bland väljare. Fast frågan är hur väljarna ser på att de hoppar av regeringssamarbetet, många stödjer säker dem med motiveringen att de inte vill regera på en budget som SD har haft inflytande över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Tjaa. I detta fallet är det svårt att hålla Maggan fullt ansvarig tycker jag. Men vem vet, hon kanske hade full insyn och låg bakom hela spektaklet.

Tänkte mest på C faktiskt, och sedan i viss mån V och Mp.

Jag menar, alla har ju uttryckt önskemål om att politiken skal bli mer långsiktig. Man måste fråga sig om det är långsiktigt och hållbart att driva "nyliberal politik" med stöd av Vänsterpartiet, vilket är Lööfs politiska ansats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Dom måste ju vara förståndshandikappade.

Lööf har ju varit tydlig med att C kommer rösta på sin egen budget och sedan lägg ned.

Inte blev ju det bättre av att Magda sitter och förhandlar med Vänsterpartiet.

Det var väl ungefär 200% sannolikhet att C skulle göra precis som dom gjorde.

(Jag har för länge sedan skrivit att C skulle göra precis så här. Det har varit tydligt länge. För att ändra detta skulle något extraordinärt behöva inträffa. Eftersom C är så strikt logiska och konsekventa är de lätt att förutsäga).

Håller faktiskt inte med. C hade ju fått igenom flera punkter i den budget som de nu röstade ner. Bland annat frågan om skogen. Är tämligen säker på att C hade röstat på regeringens budget om inte S hade förhandlat med V (något som de tvingades göra iom att de behövde stöd från V).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in