2021-11-24, 17:16
Avstängd
kyrkstockens avatar
Jag gissar att MP hoppas kunna få bättre valsiffror om man hoppar av (samarbetspartier får alltid stryk). Jag är osäker. Med Slaugh och Wetterstrand skulle de säkert haft tvåsiffriga tal. Bolund och Stenevi är en katastrof.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja budgeten spikad blir ny röstning om regering
Budgeten kommer alltså inte under några omständigheter - bortsett från nyval - röstas om förens i vår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ser hellre att MP hade sitter kvar och regerar med en blågul budget än går i opposition. Sitter de kvar kommer de förintas till valet -22.

I opposition kan de hålla sig över 4%-spärren.

Tyvärr ökar det chanserna men vi får hoppas på det bästa.

Gissar att det finns framförallt två partier som jobbar rätt hårt för att sno åt sig röster från MP.
Alltså V men framförallt C vars profilering mot miljö, flum-liberalism och islamism borde locka en o annan MP-väljare.. pedofilerna har ju en uppenbar plats i C’s väljarskara tex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ett annat skäl är förmodligen att man hoppas vända den negativa trenden i opinionen som de har haft en längre tid (sjunkande stöd i opinionsmätningar) genom att lämna regeringen och istället gå i opposition.
Detta tror jag på. Det är skådespeleri, dvs leker drama. De har sjunkit i mätningarna och precis som V och SD har vunnit mark genom att inte gå i samma trötta led som de andra etablerade partierna gjort (och således skapat mer politikerförakt och distans mellan folk och politiker) gör nu MP samma sak. De visar sig tuffa mot resten och "inte alls en färglös massa som S, M, KD, L och C". Jag tror MP vinner på det här tom.
Senast redigerad av Modd-dumskalle 2021-11-24 kl. 17:18.
Citera
Medlem
Äntligen är dom borta för att ALDRIG komma tillbaka-en bra dag för Sverige.
Citera
2021-11-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyFox
Vad kommer ens förändras med detta? Budgeten har väl gått igenom hursom eller är de omröstning om den också?
MP positionerar sig enbart inför valet.
M/SD/KD budgeten har väldigt få ändringar från regeringens så allt det här är bara trams.
Citera
Bannlyst
På Aftonbladet är dom säkra på att Miljöpartiet visste att Centerpartiet skulle rösta som dom gjorde och detta var planerat av Miljöpartiet att lämna regeringen.

Det tror inte jag, vad tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Tur att det bara var dina ord du fick äta upp och inte din hatt

Eller en sko
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade. Rubrik uppdaterad.

// mod
Citera
Medlem
Legimitations avatar
Säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN!

Nu kan vi bara hoppas på att de Gröna Kmehrerna dör sotdöden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
Budgeten kommer alltså inte under några omständigheter - bortsett från nyval - röstas om förens i vår?

Vette fan faktiskt men kärringarna på aftonbladet snackade bara om nyval inget om nåt nytt budgetval så antar att den sitter säkert var juför hela 2022 sa dem ju
Citera
2021-11-24, 17:18
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Äntligen är dom borta för att ALDRIG komma tillbaka-en bra dag för Sverige.

Hoppas inte för mycket. Maskrosor är svåra att utrota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in