Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Tycker det kryllar av brudar med åsikter i den där appen. Jag klickar bort tjejer direkt som i sin presentation ställer orimligt höga krav och samtidigt är passivt aggressiva i sin text där det specificeras vad de inte vill matchas med i i form av politiska åsikter och avsikter med sökandet. Det är inte sällan sån där aggressiv text presenteras i kombination med aktivistfrilla, näsring och flerfärgat hår.
Man hajar det är en psychobrud eller någon som kommer vara jävligt jobbig att hänga med. Jag kan köpa att man tröttnar på att matchas med folk man tycker har fel vanor eller fel åsikter men då har man inte hajat grejen alls. En osäljande och halvt aggressiv presentationstext lockar en inte oavsett hur snygg personen än är på sin filtrerade bild.
Tyckte de att det var svårt att träffa någon IRL redan innan så kommer de inte ha det lättare på Tinder.
En ödmjuk fråga som kvinna på annan form av dejting-sida än Tinder.
Är det inte bra om tjejen är rak och tydlig med vad hon söker och inte, om vi bortser från orimliga krav, dom är nog rätt avtändande?
Gissar att många tjejer matchar med många killar, och kan man då gallra bort dom man ändå inte vill ha att göra med, det låter för mig sundare än att man matchar med dom man ändå inte har så mycket gemensamt med. Det blir ju en tidsbesparing för både dig och för tjejen, om ni inte matchar pga för olika åsikter?
Jag tycker att det låter väldigt vettigt om man på ett normalt sätt berättar vad man söker och inte, och vilken typ av man man vill ha kontakt med, och vem man inte önskar kontakt med. Men såklart utan att låta som värsta besserwissern, men bara neutralt säga vart man står