2021-11-24, 13:04
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Jag stör mig inte på tjejers längdkrav i sig. Precis som att tjejer vill ha en partner som är längre än en själv, så vill män ha en partner som är kortare än en själv. So far so good.

Problemet är att längdkravet, enligt mig, gått till total överdrift. 180 cm verkar ha blivit den magiska minimumsiffran alla tjejer strävar efter, vare sig tjejen är 175 eller 162. Tjejer som är 175 cm har oftast som krav att killen är minst 180 cm, då skulle man kunna tro att tjejer som är 165 skulle ha 170 som minimumkrav, men icke, även de de har ett minimumkrav på 180. Tjejer på 175 nöjer sig med att killen är 5 cm längre än en själv, men tjejer på 165 nöjer sig inte med det.

Tjejer har inga egna åsikter. Det är väl inne att vara minst 180. Egentligen menar de 185, men som ni vet så måste tjejer vara försiktiga med att vara tydliga.

Tjejer är som neutroner. Det verkar finnas många, men egentligen är det kanske bara en av dom.
Citera
2021-11-24, 13:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Tjejer har inga egna åsikter. Det är väl inne att vara minst 180. Egentligen menar de 185, men som ni vet så måste tjejer vara försiktiga med att vara tydliga.

Tjejer är som neutroner. Det verkar finnas många, men egentligen är det kanske bara en av dom.

Tycker det kryllar av brudar med åsikter i den där appen. Jag klickar bort tjejer direkt som i sin presentation ställer orimligt höga krav och samtidigt är passivt aggressiva i sin text där det specificeras vad de inte vill matchas med i i form av politiska åsikter och avsikter med sökandet. Det är inte sällan sån där aggressiv text presenteras i kombination med aktivistfrilla, näsring och flerfärgat hår.

Man hajar det är en psychobrud eller någon som kommer vara jävligt jobbig att hänga med. Jag kan köpa att man tröttnar på att matchas med folk man tycker har fel vanor eller fel åsikter men då har man inte hajat grejen alls. En osäljande och halvt aggressiv presentationstext lockar en inte oavsett hur snygg personen än är på sin filtrerade bild.

Tyckte de att det var svårt att träffa någon IRL redan innan så kommer de inte ha det lättare på Tinder.
Citera
2021-11-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker det kryllar av brudar med åsikter i den där appen. Jag klickar bort tjejer direkt som i sin presentation ställer orimligt höga krav och samtidigt är passivt aggressiva i sin text där det specificeras vad de inte vill matchas med i i form av politiska åsikter och avsikter med sökandet. Det är inte sällan sån där aggressiv text presenteras i kombination med aktivistfrilla, näsring och flerfärgat hår.

Man hajar det är en psychobrud eller någon som kommer vara jävligt jobbig att hänga med. Jag kan köpa att man tröttnar på att matchas med folk man tycker har fel vanor eller fel åsikter men då har man inte hajat grejen alls. En osäljande och halvt aggressiv presentationstext lockar en inte oavsett hur snygg personen än är på sin filtrerade bild.

Tyckte de att det var svårt att träffa någon IRL redan innan så kommer de inte ha det lättare på Tinder.

Håller med. Tjejer på Tinder är lite som den där snälla, oskyldiga personen som fick makt och blev en tyrann. Tjejer som har såna extrema krav är oftast de som kommer vara ensamma vid 40 och där kommer de inse sina misstag och kommer börja ge "nice guys" en chans, men vid det laget är det redan försent då dessa nice guys inte längre kommer vilja ha något med dem att göra.
Citera
2021-11-24, 16:48
Medlem
Citat:

En ödmjuk fråga som kvinna på annan form av dejting-sida än Tinder.
Är det inte bra om tjejen är rak och tydlig med vad hon söker och inte, om vi bortser från orimliga krav, dom är nog rätt avtändande?
Gissar att många tjejer matchar med många killar, och kan man då gallra bort dom man ändå inte vill ha att göra med, det låter för mig sundare än att man matchar med dom man ändå inte har så mycket gemensamt med. Det blir ju en tidsbesparing för både dig och för tjejen, om ni inte matchar pga för olika åsikter?

Jag tycker att det låter väldigt vettigt om man på ett normalt sätt berättar vad man söker och inte, och vilken typ av man man vill ha kontakt med, och vem man inte önskar kontakt med. Men såklart utan att låta som värsta besserwissern, men bara neutralt säga vart man står
Citera
2021-11-24, 16:58
Medlem
Tinder/Badoo/Happypancake och liknande dejtingtjänster lockar visst en del skumma människor. Korpulenta kvinnor och tjejer som i det verkliga livet är en 1-2:a blir på tinder/badoo en ytlig och kräsen hagga som enbart nöjer sig med killar på den övre delen av skalan. Visst finns det guldkorn, men de är i minoritet. Vad gäller killarna där så verkar det enligt säkra källor drälla av invandrare som alla självklart tror de är guds gåva till kvinnan.

Har testat själv en kort period för att få en uppfattning, och förstår mig inte på de där tjänsterna. Verkade rätt värdelöst och gott om fejkprofiler.
Citera
2021-11-24, 17:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
En ödmjuk fråga som kvinna på annan form av dejting-sida än Tinder.
Är det inte bra om tjejen är rak och tydlig med vad hon söker och inte, om vi bortser från orimliga krav, dom är nog rätt avtändande?
Gissar att många tjejer matchar med många killar, och kan man då gallra bort dom man ändå inte vill ha att göra med, det låter för mig sundare än att man matchar med dom man ändå inte har så mycket gemensamt med. Det blir ju en tidsbesparing för både dig och för tjejen, om ni inte matchar pga för olika åsikter?

Jag tycker att det låter väldigt vettigt om man på ett normalt sätt berättar vad man söker och inte, och vilken typ av man man vill ha kontakt med, och vem man inte önskar kontakt med. Men såklart utan att låta som värsta besserwissern, men bara neutralt säga vart man står

Ja, det är inget fel på att vara tydlig med vad man önskar. Men det finns ju olika sätt att göra det på. Man känner av rätt lätt om personen är "öppen" eller "stängd" så att säga. De stängda tjejerna ger ett aggressivt och bittert intryck vilket går bort direkt.
Citera
2021-11-24, 17:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittlukt
Tinder/Badoo/Happypancake och liknande dejtingtjänster lockar visst en del skumma människor. Korpulenta kvinnor och tjejer som i det verkliga livet är en 1-2:a blir på tinder/badoo en ytlig och kräsen hagga som enbart nöjer sig med killar på den övre delen av skalan. Visst finns det guldkorn, men de är i minoritet. Vad gäller killarna där så verkar det enligt säkra källor drälla av invandrare som alla självklart tror de är guds gåva till kvinnan.

Har testat själv en kort period för att få en uppfattning, och förstår mig inte på de där tjänsterna. Verkade rätt värdelöst och gott om fejkprofiler.

Var 3:e profil på Tinder verkar vara en söt asiatisk tjej i 20-årsåldern. Ser ut som exakt samma person på varenda bild och det osar fejk lång väg.
Citera
2021-11-24, 17:07
Medlem
Varför är alla tjejer på Tinder så jäklans snygga? Party-pinglor med ett glas bubbel i handen och ett million dollar smile. Instinktivt vet man att det aldrig kommer gå med tanke på konkurrens.
Det eller på gränsen till utvecklingsstörda.

Inget mellanläge så kvar blev man.
Citera
2021-11-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ja, det är inget fel på att vara tydlig med vad man önskar. Men det finns ju olika sätt att göra det på. Man känner av rätt lätt om personen är "öppen" eller "stängd" så att säga. De stängda tjejerna ger ett aggressivt och bittert intryck vilket går bort direkt.

Okej, då tror jag att jag är med.
Trodde att det var motstånd till att vara tydlig med vad man inte önskar i sig, men i så fall håller jag med dig.
Citera
2021-11-24, 17:13
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetsnubbe
Varför är alla tjejer på Tinder så jäklans snygga? Party-pinglor med ett glas bubbel i handen och ett million dollar smile. Instinktivt vet man att det aldrig kommer gå med tanke på konkurrens.
Det eller på gränsen till utvecklingsstörda.

Inget mellanläge så kvar blev man.

Min spontana tanke är att de vettiga seriösa tjejerna till stor del har lämnat Tinder. Kvar finns de som vill ha hook-ups med topp 10-15%männen och/eller bara vill ha egoboost.

// CC
Citera
2021-11-24, 17:18
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Okej, då tror jag att jag är med.
Trodde att det var motstånd till att vara tydlig med vad man inte önskar i sig, men i så fall håller jag med dig.

Hej Findusofelix

Tror inte att du tittar så mycket på tjejprofiler men om du hade gjort det hade du insett hur många som faktiskt har den passiv aggressiva stilen som Carlbom skriver. Det är direkt "avtändande". Samtidigt förstår inte många av dem varför ingen seriös man söker sig till dem utan bara "puckon". Detta skapar en ond spiral där deras redan tråkiga världsbild bekräftas och de blir än hårdare i sin attityd som skrämmer bort än fler män osv.

// CC
Citera
2021-11-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hej Findusofelix

Tror inte att du tittar så mycket på tjejprofiler men om du hade gjort det hade du insett hur många som faktiskt har den passiv aggressiva stilen som Carlbom skriver. Det är direkt "avtändande". Samtidigt förstår inte många av dem varför ingen seriös man söker sig till dem utan bara "puckon". Detta skapar en ond spiral där deras redan tråkiga världsbild bekräftas och de blir än hårdare i sin attityd som skrämmer bort än fler män osv.

// CC

Tack för förtydligande Och nej, jag tittar inte på någon profil på Tinder alls då jag inte har det, utan utgick bara från hur dom flesta tjejprofiler ser ut på andra sidor. Men jag förstod lite bättre då jag fick en förklaring, men vore kul att få se en typisk sån text, som är passiv aggressiv, men det kanske faller utanför denna tråds fokus?
Men om någon kan ge exempel på utformning så skulle det vara intressant att få ta del av.

Den enda lilla gnutta jag möjligen kan förstå om en tjej har en sån attityd, är om många andra icke önskvärda kontaktar henne, så försöker hon så gott det går filtrera redan i profilen om hon blir less på att "fel" killar matchar och tar kontakt. Men givetvis kan man göra det på ett snyggt sätt och på icke snygga sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in