Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Absolut, det är därför jag är intresserad av länk till inslaget. Men rent logiskt så borde immunförsvaret bli vassare av stimulering av vaccin, även för de med genomgången SARS-COV2 infektion. Men jag har, tidigare, efterfrågat studier som bekräftar, ( eller ev. motsäger), detta. (Snälla blanda inte in HIV bara, som "kidnappar" just T-celler. Något som antivaxxare brukar köra med)
Fast om vaccinet gör något riskerar det även göra något negativt. Vaccinen mot Sars-cov1 var inte särskilt lyckade eftersom de kunde ge upphov till cytokinstormar. Jag tycker ett visst försiktighetstänkande är på sin plats, särskilt nu när det vurmas så ensidigt för vaccin till varje pris. Det är ingen
balanserad offentlig diskussion kring det utan nu ska alla ta det, flera gånger om, under tvång, eller hot, och längre och längre ner i åldrarna, och i UK redan 28 dagar efter insjuknande i covid eller positivt test.
Det har liksom gått tulipomani i vaccinet, och då är det på sin plats att ta det lite lugnt och avvakta, IMHO.