2021-11-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I samma mening som hon basunerar ut att hon haft ett KK förhållande med den nu avlidne, som enligt henne blivit till ett förhållande..

i hennes huvud
Just det.

Jag fick aldrig något svar på den fråga jag ställde direkt till kontot Loveangelie där jag frågade henne vilken sorts problem hon hade haft för att ta sig in på Flashback.
Att skylla sådär lite diffust om "problem att ta sig in" och att detta skulle ha varit orsak till att hon inte förrän nu trätt fram, ter sig inte trovärdigt. Inte den där kusinstoryn heller..
2021-11-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Någon riktigt oförskämd person här inne kallade mig för en "lydiariddare". Det är jag verkligen inte, hatar ju henne då hon mördat Emil. Tycker det är vidrigt att bli kallad det, när jag inte ens har gjort något mer än att berättat att Emil och jag var tillsammans.
Inte för att någon har med det att göra, men jag har aldrig sagt på vilket sätt vi var tillsammans.
Ja, vi började som "kk", men sen utvecklades detta långsamt till något mer.
Vissa tycks ha problem med det, synd om dom då, för jag bryr mig inte om det.
Jag har visst varit i kontakt med polisen, men INTE förhörd om man säger så.
Jo, jag har varit i hans hus. Som info då bara, det är många av hans arbetskollegor som har varit i det huset då det vid flertalet tillfällen varit orgier där.
Så, nu är det ute varje fall, även om väldigt många redan vet om detta.

Du var alltså kk med Emil när han bodde med yngsta barnens mamma?

Och ni har haft orgie i hans hus?

Du drar dig verkligen inte för nånting du
2021-11-23, 19:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Just det.

Jag fick aldrig något svar på den fråga jag ställde direkt till kontot Loveangelie där jag frågade henne vilken sorts problem hon hade haft för att ta sig in på Flashback.
Att skylla sådär lite diffust om "problem att ta sig in" och att detta skulle ha varit orsak till att hon inte förrän nu trätt fram, ter sig inte trovärdigt. Inte den där kusinstoryn heller..
Det är knappast din roll att bedriva spanska inkvisitionen här, så jag har full förståelse för att h*n inte vill stå till svars inför dig
2021-11-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att det pågått ljudliga fester med mycket folk en period har grannar berättat om, de tolkade det som inflyttningsfest. Bör skett under hösten, gissningsvis i anslutning till flytt och att "flyttarna" skulle tackas.

Att E gärna umgicks med kvinnor är inget heller nytt.

Tror du misstolkat ordet orgier.
Om du har rätt har jag också misstolkat detta.. Om det är som jag tror att du menar så har jag också haft en hel del "orgier" =fester i mina dar😂
2021-11-23, 20:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Alldeles riktigt, även fuppen om mordet på Elin i Höör är mycket bra.

Denna fup för Bålsta är det sämsta jag sett, och jag undrar verkligen varför.
Jag tror det stavas processekonomi. Varför lägga mer tid och pengar på det när man redan har obestridliga bevis i skuldfrågan?
2021-11-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Överklagande till Hovrätten:
https://anonfiles.com/r4D3M1Weue/Uppsala_TR_B_4908-21_Aktbil_73_verklagande._Aktbilaga_utg_r_pdf
https://anonfiles.com/PeD1M4Wfu2/Uppsala_TR_B_4908-21_Aktbil_75_Anslutnings_verklagande_och_sv_pdf

Försvaret skriver en hel del om hennes diagnoser i överklagandet. Kan påföljden minskas på grund av psykisk ohälsa trots att en person är bedömd som frisk nog att avtjäna ett fängelsestraff?

Det må ju till en hel del fantasi för att få en hagelsvärm i bröstet på någon till oaktsamhet, eller som försvaret skriver att:
"...hon tryckte på avtryckaren och att det orsakade att ett skott gick av i riktning mot.."

Jodå, siktar man mot någon med en laddad hagelbössa och trycker på avtryckaren så finns ju en viss risk att ett skott går av i den riktningen man siktar, det är ju inte så att hon burit på bössan, glömt säkra den och snubblat in i något direkt.
2021-11-23, 21:23
Medlem
Hon saknar ju helt ånger. Det är ju tydligt när man läser överklagan.
T.o.m. skadeståndet till dem stackars barnen ska hon halvera. Hon äcklar mig.
Såna där iskalla mördare förtjänar inte leva.
Elektriska stolen hade varit det bästa straffet för brölhäxan Lida.
Jag hade kommit och kollat, hällt upp ett glas champagne och firat att jorden blivit en bättre och tryggare plats .

Bra att hon redan nu sitter på Hinseberg.
Jul, Jul, strålande Jul, glans över galler och låsta dörrar
2021-11-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ok, tack för info!
Fast numera lär ju Lydia Barth vara informerad om att hon tidigare haft öknamn som "pillerhoran" och "alkisluder".

Det var väl trådens Drottning som hoppades på att Lydia Barth skulle byta försvarsadvokat om målet skulle gå till HR för prövning?
Det känns väl ändå hoppingivande att det inte skett nåt byte av ombud, för i TR lyckades ju han, glädjande nog, få upp straffet till maxstraffet för tidsbestämt, nämligen 18 år. Men varför stanna där?

Så när vi lagom till jul bänkar oss hos Svea HR för att ta del av förhandlingen, så kan ju vi rättsälskande tyst för oss själva nynna på den gamla Mariah Carey-jullåten: "All I want for Christmas is life.."

Stackars stackars Es barn och anhöriga som ska behöva genomlida allt igen.

L kommer aldrig ångra eller känna något medlinda för någon annan än sig själv.
2021-11-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Stackars stackars Es barn och anhöriga som ska behöva genomlida allt igen.

L kommer aldrig ångra eller känna något medlinda för någon annan än sig själv.
Tror inte jag heller, totalt iskall människa upplever jag henne som, stackars hennes barn, kanske de inte ens vill träffa henne mer...
2021-11-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Försvaret skriver en hel del om hennes diagnoser i överklagandet. Kan påföljden minskas på grund av psykisk ohälsa trots att en person är bedömd som frisk nog att avtjäna ett fängelsestraff?

Det må ju till en hel del fantasi för att få en hagelsvärm i bröstet på någon till oaktsamhet, eller som försvaret skriver att:
"...hon tryckte på avtryckaren och att det orsakade att ett skott gick av i riktning mot.."

Jodå, siktar man mot någon med en laddad hagelbössa och trycker på avtryckaren så finns ju en viss risk att ett skott går av i den riktningen man siktar, det är ju inte så att hon burit på bössan, glömt säkra den och snubblat in i något direkt.

Vet inte om det skulle ha någon rättslig förklaring. Men L säger ju att hon aldrig skjutit något djur. Och ärligt talat när en av förhörsledarna som verkar vara jägare. Går på om själva jägarexamen så verkar hon rätt okunnig. Varit mycket snack om sådana intensiv kurser som hon verkar ha gått. Liksom sådana till körkort tex. Att mycket kan glömmas bort efterhand. Hon förklara att hon valde bockhaglet för att det skulle göra minst skada. Kan tänka mig att hon tänker på att det används till lerduveskytte för henne. Men i själva verket har det mycket mer om vilken slags av ammunition som gör mest skada. Tom kulvapnet beroende på vilken ammunition skulle kanske E ha klarat sig om hon använt det istället. Så bara min spekulation från hur hon svarar om frågorna om vapnen hon hade. Men handskas man vapen så borde kunskapen om dem finnas där. Det är inte som på film. Titta på den ammunitionen som oftast används i gängmiljöer. Den går oftast rakt igenom eller fastnar. Hade de använt en hålspetsammunition som fläker ut sig vid träff som tex polisen använder. Då hade dödstalen varit väldigt mycket mer. Även om du skjuter någon i benet tex.

Ska bli intressant hur HR ser på strafflängden. För jag tror inte annat är möjligt än mord. Om det inte kommer fram någon som förklarar hur just hennes diagnoser funkar för henne. Om där kan komma någon förmildrande omständighet. Jag tror att jag har läst förut att vissa diagnoser kan vara förmildrande omständigheter. Men om det är det i detta fall är osäkert.
2021-11-23, 21:56
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Vet inte om det skulle ha någon rättslig förklaring. Men L säger ju att hon aldrig skjutit något djur. Och ärligt talat när en av förhörsledarna som verkar vara jägare. Går på om själva jägarexamen så verkar hon rätt okunnig. Varit mycket snack om sådana intensiv kurser som hon verkar ha gått. Liksom sådana till körkort tex. Att mycket kan glömmas bort efterhand. Hon förklara att hon valde bockhaglet för att det skulle göra minst skada. Kan tänka mig att hon tänker på att det används till lerduveskytte för henne. Men i själva verket har det mycket mer om vilken slags av ammunition som gör mest skada. Tom kulvapnet beroende på vilken ammunition skulle kanske E ha klarat sig om hon använt det istället. Så bara min spekulation från hur hon svarar om frågorna om vapnen hon hade. Men handskas man vapen så borde kunskapen om dem finnas där. Det är inte som på film. Titta på den ammunitionen som oftast används i gängmiljöer. Den går oftast rakt igenom eller fastnar. Hade de använt en hålspetsammunition som fläker ut sig vid träff som tex polisen använder. Då hade dödstalen varit väldigt mycket mer. Även om du skjuter någon i benet tex.

Ska bli intressant hur HR ser på strafflängden. För jag tror inte annat är möjligt än mord. Om det inte kommer fram någon som förklarar hur just hennes diagnoser funkar för henne. Om där kan komma någon förmildrande omständighet. Jag tror att jag har läst förut att vissa diagnoser kan vara förmildrande omständigheter. Men om det är det i detta fall är osäkert.

Du har en del poänger med ditt inlägg, men jag tror knappast att om hon nu bara skjutit lerduvor, att hon köpt bockhagel, då varje skott är nästan dubbelt så dyrt som övningsammunition för lerduva, så det vore om inte annat ekonomiskt vansinne, sen för utgången av just det här skottet har nog valet av hagel ingen större betydelse med tanke på det korta hållet
2021-11-23, 22:21
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ok, tack för info!
Fast numera lär ju Lydia Barth vara informerad om att hon tidigare haft öknamn som "pillerhoran" och "alkisluder".

Det var väl trådens Drottning som hoppades på att Lydia Barth skulle byta försvarsadvokat om målet skulle gå till HR för prövning?
Det känns väl ändå hoppingivande att det inte skett nåt byte av ombud, för i TR lyckades ju han, glädjande nog, få upp straffet till maxstraffet för tidsbestämt, nämligen 18 år. Men varför stanna där?

Så när vi lagom till jul bänkar oss hos Svea HR för att ta del av förhandlingen, så kan ju vi rättsälskande tyst för oss själva nynna på den gamla Mariah Carey-jullåten: "All I want for Christmas is life.."

Men glöm det. Det kommer inte bli livstid för detta mord. Inte en chans. Glöm det.

Livstid är reserverat för extra grymma mord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in