2021-11-18, 15:59
Medlem
eternussermos avatar
DP, ta bort!
Citera
2021-11-18, 16:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
https://twitter.com/jutte73/status/1456651853274439691?s=21
Jag visste att den skulle komma, dom var på den matchen och fick en sån halsduk.. Men kan du hitta flera bilder på DIF/Leksand? Jag kan garanterat hitta en hög med bajen/leksand åt dig

edit: Räcker att du går in här: https://twitter.com/BAJENFAKTA
Posten ni refererar till är 1 person, som antagligen var itutad hembränt då han var på den matchen. Första bilderna har han på sig en DIF-halsduk ^^
Senast redigerad av Salorm 2021-11-18 kl. 16:13.
Citera
2021-11-18, 16:55
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag visste att den skulle komma, dom var på den matchen och fick en sån halsduk.. Men kan du hitta flera bilder på DIF/Leksand? Jag kan garanterat hitta en hög med bajen/leksand åt dig

edit: Räcker att du går in här: https://twitter.com/BAJENFAKTA
Posten ni refererar till är 1 person, som antagligen var itutad hembränt då han var på den matchen. Första bilderna har han på sig en DIF-halsduk ^^
Haha, vi säger så

Men det är klart dom är patetiska. Fanskapet sjöng dessutom fel på ramsan.
Citera
2021-11-18, 18:28
Moderator
easy_dans avatar
Man får ju ändå ge gänget bakom bajenfakta att man inte ger upp, tänk att lägga 6+ år att skriva om bajen när man är gårdare.

Trist för övrigt att gula väggen raderade alla tweets till Ultrish/bajenpodden. Andreas Richt höll på att tappa det totalt ett tag där. Nu istället en tweet om hur camp sweden minsann tjänade pengar för 5 år sedan, kan bli underhållande att följa.
Senast redigerad av easy_dan 2021-11-18 kl. 18:31.
Citera
2021-11-18, 18:42
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Man får ju ändå ge gänget bakom bajenfakta att man inte ger upp, tänk att lägga 6+ år att skriva om bajen när man är gårdare.

Trist för övrigt att gula väggen raderade alla tweets till Ultrish/bajenpodden. Andreas Richt höll på att tappa det totalt ett tag där. Nu istället en tweet om hur camp sweden minsann tjänade pengar för 5 år sedan, kan bli underhållande att följa.
Bajenfakta borde få stora journalistpriset.

Hela situationen med gula väggen gör mig frustrerad och glad. Glad över att folk sluter upp mot såna äckliga parasiter. Har stått en del i klacken på Sveriges matcher pga en polare verkligen vill gå. Jävligt cringe men folk brinner ju iaf. "Tyvärr" präglas man ju också väldigt starkt av supporterkulturen och får väldigt svårt att ta till sig landslagets supporterkultur.
Citera
2021-11-18, 21:13
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Haha, typiskt osköna gårdare som aldrig ger sig?
Citera
2021-11-18, 22:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Det är ett konto men säg mig, hur många konton sitter och skriver om DIF från bajenled dagarna i ända? De flesta? Näe, 50% kanske? Ja, mycket möjligt... Oavsett så är en hel del av era skribenter rätt hårt tryckta på olika DIF-fadäser, och då säger jag inte att vi inte har några.
Jag gillar AlternativHammarby pga den helt fantastiska jargongen, men jag gillar också bajenfakta, för den tog över efter #itsfunnybecauseitstrue vilken jag antar att du minns?
Citera
2021-11-18, 22:53
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag gillar AlternativHammarby pga den helt fantastiska jargongen, men jag gillar också bajenfakta, för den tog över efter #itsfunnybecauseitstrue vilken jag antar att du minns?

Haha jösses den hade jag helt glömt. Blogspot eller vad det nu var på den tiden, måste vara 10+ år sedan men den tyckte man ju var helt fantastisk minns jag.
Citera
2021-11-23, 15:45
Medlem
Keldons avatar
Mäktigt att Östersund ändå lockade nästan lika många åskådare i snön mot Mjällby som Örebro gjorde mot Kalmar. 1286 mot 1249.
Citera
2021-11-23, 20:50
Medlem
Idag släppte Järnkaminerna tågbiljetter till det abonnerade tåget till Häcken borta i sista omgången. När vissa grupper fått förtur till biljetterna så fanns 168 biljetter kvar till övriga, av 680 totalt. Skamlöst av de grupperingar som går med på det här men speciellt UCS som gärna använder fina ord i olika kommunikéer men i nästa stund har mage att se sig som "elitsupportrar" som har rätt till förtur.
Senast redigerad av matadormix 2021-11-23 kl. 20:52.
Citera
2021-11-23, 22:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Idag släppte Järnkaminerna tågbiljetter till det abonnerade tåget till Häcken borta i sista omgången. När vissa grupper fått förtur till biljetterna så fanns 168 biljetter kvar till övriga, av 680 totalt. Skamlöst av de grupperingar som går med på det här men speciellt UCS som gärna använder fina ord i olika kommunikéer men i nästa stund har mage att se sig som "elitsupportrar" som har rätt till förtur.

Det var fittstruligt med att få biljett även för de med "förtur" och SJ sket fullständigt i det. Men alltså, det blir ett festtåg, en drös bussar (behövs bussvärdar, ställ upp vetja så har du din resa klar) och en hel jävla armé av egna bussar.. DIF Sumpan lär ha minst 1-2 bussar, Haninge 1-2 bussar osv.. Kommer finnas platser och tåget är ok att åka, men bussresorna med dom olika falangerna är sjukt mycket roligare. Jag har gjort båda.
Citera
2021-11-23, 22:35
Medlem
Citat:
Det var fittstruligt med att få biljett även för de med "förtur" och SJ sket fullständigt i det. Men alltså, det blir ett festtåg, en drös bussar (behövs bussvärdar, ställ upp vetja så har du din resa klar) och en hel jävla armé av egna bussar.. DIF Sumpan lär ha minst 1-2 bussar, Haninge 1-2 bussar osv.. Kommer finnas platser och tåget är ok att åka, men bussresorna med dom olika falangerna är sjukt mycket roligare. Jag har gjort båda.
Jag har min resa klar sen länge så det har inget med det här att göra. Jag blir bara lack på att JK tycker det är OK att subventionera ett mer eller mindre privat tåg med medlemmarnas pengar, och att alla olika grupper accepterar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in