2021-10-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Mäktigt bortastöd från Landskrona BoIS idag.. eller inte.

Jag tycker BOIS hade en bra hemmasiffra mot J Södra, kul när mindre lag som dessutom spelar i S1 ändå har ett hyfsat stöd.
Citera
2021-10-25, 04:06
Medlem
lemmy124s avatar
Film från igår. https://www.youtube.com/watch?v=V3rrwHBcmag

Gnaget hockey lirade på isstadion klockan 1. Surrade med några gnagare och tydligen mötte dom Kristianstad och låg typ sexa i tabellen. Tydligen torska dom med 5-3 inför tusen åskådare. Sen fick Hammarby den där matchen mot jumbon Östersund liksom. 21 000 på läktaren i Johanneshov.
Senast redigerad av lemmy124 2021-10-25 kl. 04:10.
Citera
2021-10-25, 20:14
Medlem
Skär sig mellan supportrar och klubb i Malmö när Malmö FF nekar att bära ”skrota villkorstrappan”-tröjor då man anser att man inte drabbats lika allvarligt som oss i Stockholm.

Detta enligt Blatte Ultras.
Citera
2021-10-25, 20:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Skär sig mellan supportrar och klubb i Malmö när Malmö FF nekar att bära ”skrota villkorstrappan”-tröjor då man anser att man inte drabbats lika allvarligt som oss i Stockholm.

Var skriver folk numera? På GlobalTifo och Ultraskanalen kunde jag komma in och skriva på vänners konton fast att jag var bannad, men numera är jag helt jävla avskuren. Har någon i Kompaniet tillgång?
Citera
2021-10-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Var skriver folk numera? På GlobalTifo och Ultraskanalen kunde jag komma in och skriva på vänners konton fast att jag var bannad, men numera är jag helt jävla avskuren. Har någon i Kompaniet tillgång?

Finns det något ställe du inte är bannad på?
Citera
2021-10-25, 22:48
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Finns det något ställe du inte är bannad på?
Ingen gillar mig och jag bryr mig inte.

Nä.. men ärligt. Helst hade jag ju hållt i taktpinnarna och haft mitt eget forum för våldskåta anglofiler där det bara var HIF i täten, men riktigt så ser inte situationen ut. Då blir det att man får bränna ett par broar och om jag måste så bränner jag gärna ett par MDMF-muppar.

Lycka till i guldracet. Död åt mff!
Citera
2021-10-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Stökigt här nere nu. Ofattbart uselt, men inte helt oväntat från en ledning som inte vet vad ”örat mot marken” betyder.

Vilda protester på sociala medier igår, och jag misstänker att MFF ändrar sig. Det sista man vill ha (just nu med tanke på sportsliga prestationer) är en konflikt med supportrarna.
Citera
2021-10-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Stökigt här nere nu. Ofattbart uselt, men inte helt oväntat från en ledning som inte vet vad ”örat mot marken” betyder.

Vilda protester på sociala medier igår, och jag misstänker att MFF ändrar sig. Det sista man vill ha (just nu med tanke på sportsliga prestationer) är en konflikt med supportrarna.

Och där kom beskedet att MFF kommer manifestera föreningens ställning i frågan (om det blir tröjor eller banderoll är oklart). Bra att dom ändrade sig, men uruselt att vi hamnade här från början.
Citera
2021-10-26, 22:53
Medlem
Keldons avatar
Helsingborgs Svenska fans sida är bra nöja ikväll.

Citatet: "Rögle vann iallafall. En tröst i denna svåra stund." är stor humor.

Varför har både Landskronas och Helsingborgs fans hybris? Lillebrorskomplex mot Malmö?
Citera
2021-10-27, 20:29
Medlem
Hur kan mff va så efter på läktaren och gatan med tanke på deras sportsliga medgångar och i att vara ensamt lag i staden? Finns det någon anledning till det? Samtliga Sthlm och ifk uppenbart steget över dem..
Citera
2021-10-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Hur kan mff va så efter på läktaren och gatan med tanke på deras sportsliga medgångar och i att vara ensamt lag i staden? Finns det någon anledning till det? Samtliga Sthlm och ifk uppenbart steget över dem..
Jag har en annan uppfattning gällande Blåvitt. Kanske i medgång, men de har absolut inte varit steget före på läktarna senaste åren. Är väl förståeligt på ett sätt, samtidigt har de ganska mycket större följe än GAIS/ÖIS och kan inte skylla ifrån sig på dem tycker jag. Borde enligt mig ligga klart före Malmö vilket man alltså inte kan leva upp till.
Citera
2021-10-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Jag har en annan uppfattning gällande Blåvitt. Kanske i medgång, men de har absolut inte varit steget före på läktarna senaste åren. Är väl förståeligt på ett sätt, samtidigt har de ganska mycket större följe än GAIS/ÖIS och kan inte skylla ifrån sig på dem tycker jag. Borde enligt mig ligga klart före Malmö vilket man alltså inte kan leva upp till.

Mffs dominans sportsligt senaste åren och detta är vad de kan åstadkomma så hade garanterat ifk och sthlms lagen gjort det så mycket bättre än de mff gör nu. Ganska pinsamt faktiskt med tanke på förutsättningarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in