2021-11-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nix, det har vi förklarat här i tråden flera gånger. Vid infektion har du dessutom enormt mycket större virusload och därmed våldsamt med spikprotein. Vid injektion får du spikprotein lokalt i deltoideusmuskeln, en liten mängd som kroppen kan lära sig av.

Det kan stämma men jag tvivlar på det, eftersom vaccin ger ~2000% mer antikroppar mot spikprotein än infektion så gissar jag att vaccin ger ungefär 2000% mer spikprotein än infektion.
Citera
2021-11-23, 17:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad gör att deltavarianten producerar mer virus än ursprungsvarianten och därmed påstås vara mer smittssmittsam?

Hur många viruskopior kan produceras i en cell och vad styr antalet?

Fritt ur minnet:

Som jag förstår det, rätt mig gärna om jag har fel, så är det en mutation på spikproteinet som binder lättare till ACE2 receptorn, därmed kan fler virus ta sig in i cellerna snabbare. Ju fler virus som är igång samtidigt och producerar virus ju större load får du innan kroppen hinner ta hand om det, alternativt du avlider.

Jag har läst någonstans runt 1000 kopior sen orkar cellen inte mer och dör. Dessa tusen kan då infektera ytterligare 1000 som kan infektera ytterligare 1000 vardera osv. Exponentiell tillväxt.
Citera
2021-11-23, 17:29
Medlem
Citat:
I Sverige har det dött 1 ungdom (under 20) av misstänkta biverkningar från vaccinet. Samtidigt har det dött 10 stycken av virusinfektion sars-cov2 så du har fel. Det är 10 ggr så hög risk att dö av infektion jämfört med att ta vaccin för en ungdom.

Kastar du bara ur dig siffror hur som helst utan att faktakontrollera dem?

10 ggr så många säger ingenting om du inte har samma antal infekterade/vaccinerade. Det säger definitivt inte att risken är 10 ggr så hög. Är du helt slut i huvudet eller?

10 sycken! Och för det ska vi massvaccinera både barn och ungdomar med ett experimentellt ”vaccin”? Fantastiskt!
Citera
2021-11-23, 17:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det är bara början.

Ser ut som att skador av spikprotein förvärras med tid.
Vi kommer se verkligt utfall inom 4-5 år.
Jepp!

Dessutom verkar inte SARS-CoV-2 ta samma bana som de övriga HCoV:s vi har.

Helt galet att välja infektion före vaccin oavsett hur lite sjuk man blir.
Citera
2021-11-23, 17:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad gör att deltavarianten producerar mer virus än ursprungsvarianten och därmed påstås vara mer smittssmittsam?

Hur många viruskopior kan produceras i en cell och vad styr antalet?

Har inte sett något om att delta producerar mer virus utan att deltan har en skillnad i sitt spikeprotein som gör att det är effektivare på att ge sig på de celler viruset angriper.
Kanske kan någon här ge en bättre mer utförlig beskrivning.
Citera
2021-11-23, 17:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lätt att jag tar min bosterdos när jag blir erbjuden. Hoppas dock att den skyddar lite bättre än de två första. Jag har iof en genomgången SARS-COV2 infektion i botten också, men man kan, aldrig, få för mycket skydd emot Delta-varianten av SARS-COV2.
Precis! Och samtliga kända allvarliga problem med vacciner är i stort sett knutna till de traditionella vaccinerna. Tekniken med avdöda eller levande inaktiva viruspartiklar och adjuvanser.

mRNA.vacciner och i viss mån även vektorvacciner är rena minimalismen i sammanhanget.
Citera
2021-11-23, 17:34
Medlem
Citat:
I Sverige har det dött 1 ungdom (under 20) av misstänkta biverkningar från vaccinet. Samtidigt har det dött 10 stycken av virusinfektion sars-cov2 så du har fel. Det är 10 ggr så hög risk att dö av infektion jämfört med att ta vaccin för en ungdom.

Kastar du bara ur dig siffror hur som helst utan att faktakontrollera dem?
Ett dilemma är att det långvariga skyddet mot svår covidsjukdom inte är vetenskapligt bevisat när det handlar om fullt friska barn.

Det kan alltså bli en kumulativ effekt. Ett barn som får vaccinet idag (med de risker det innebär) kommer kanske i slutändan få ta smällen både från vaccinet och från sjukdomen.
Citera
2021-11-23, 17:34
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det är bara början.

Ser ut som att skador av spikprotein förvärras med tid.
Vi kommer se verkligt utfall inom 4-5 år.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Dessutom verkar inte SARS-CoV-2 ta samma bana som de övriga HCoV:s vi har.

Helt galet att välja infektion före vaccin oavsett hur lite sjuk man blir.

De verkar ha missat att Pfizer mRna vaccin skapar fullängds spikprotein!

Därav, ej nyttigare än smitta, och då har man ej ens räknat på konsekvenser av
övriga ämnen i vaccinet.
Citera
2021-11-23, 17:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du har smutsat ner tråden tillräckligt nu tycker jag.

Du kan inte säga att det är 10 gånger högre risk att dö av covid än vaccinet för det vaccineras hela tiden. Du kan inte dra slutsatser ännu.

Covid vaccinen har dessutom slagit alla rekord som existerar med biverkningar mot alla andra mediciner och vacciner som finns på marknaden.

Dessutom - om du följer WHO och diverse läkarkonferenser, så är det många tusen som misstänkts ha dött av vaccinet.

Det är dock så att man "inte helt säkert kan bekräfta att det är vaccinet som orsakat dödsfallet" och därmed hamnar det inte i statistiken. Det är den retorik som används. De kan du själv se på vaccin databaserna.

Samtidigt så sätter man covid som dödsorsak på folk som dött i diverse fordonsolyckor, cancer, hjärtproblematik etc. Helt bisarrt.

Problemet är att man aldrig kan nå fram till er för ni får er fakta från media. Från "forskare" och experter som har en agenda, som redan valt sida. De har sålt ut sin ed och säger inte sanningen. De drar ut på det så långt det bara går.

Det finns (fanns?) tiotusentals videor med läkare, forskare av alla slag och medicinska experter som sågat vaccinet och har ifrågasatt säkerheten med dessa. Dom blir dock tystade, svartmålade, stämplade som antivaxxers etc.

Det är inte lätt att tala ut när Big Tech censurerar på Youtube och väljer vad som ska visas på Google. Redan där, hade en normalt begåvad människa, börjat ifrågasätta. Inte du dock. Nej nej. Du vet allt. Du har fått din information från olika källor, du har gått igenom all tillgänglig info, oavsett vad den säger.. Eller?

Vanligt konspiratoriskt svammel från dig som du hittat på bitchute och tar för en sanning givetvis utan källhänvisningar. Det har vaccinerats i runda slängar 370 000 unga i åldern10-19 år där en misstänks ha avlidit till dags dato. Det är fakta och det kan du kolla upp själv.

https://www.lakemedelsverket.se/4ac9c1/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-11-17.pdf
Citera
2021-11-23, 17:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det kan stämma men jag tvivlar på det, eftersom vaccin ger ~2000% mer antikroppar mot spikprotein än infektion så gissar jag att vaccin ger ungefär 2000% mer spikprotein än infektion.

Vaccin ger en finit produktion av spikproteiner, det är liksom det som finns i sprutan medan infektionen ger exponentiellt tillväxt så du får tvivla hur mycket du vill, men så är det.
Citera
2021-11-23, 17:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
10 ggr så många säger ingenting om du inte har samma antal infekterade/vaccinerade. Det säger definitivt inte att risken är 10 ggr så hög. Är du helt slut i huvudet eller?

10 sycken! Och för det ska vi massvaccinera både barn och ungdomar med ett experimentellt ”vaccin”? Fantastiskt!

Det är sant, vi behöver veta hur många som varit infekterade i den åldersgruppen och den datan har vi inte då FHM vägrade testa barn. Till dags dato är det 10 till 1 i vaccinets favör! Det kan givetvis förändras.
Citera
2021-11-23, 17:42
Medlem
Hade folkhälomyndigheten regeringen tagit det här på allvar från första början kanske inte behövt hamna i det här läget. Att återigen införa restriktioner är bara så pinsamt och tyder på att dom sopar rent framför sin egna dörr. En coronastrategi liknar ett fiasko från första början.

För ett tag sedan sa Johan Carlsson nu kan vi återvända till en mer normal vardag igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in