2021-11-23, 15:16
Medlem
Är han så viktig i partiet. Hans frånvaro är också på topp. Skolkar mest av alla svenskar i parlamentet.
https://www.europaportalen.se/2021/03/franvarande-eu-politiker-jag-har-missat-valdig-fa-moten
Citera
2021-11-23, 15:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Feministerna kör alltså på med sitt MeTooande, fast de inblandade är överens.

Vad ska vi göra åt den skeva rättsskipningen i landet?
Citera
2021-11-23, 15:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Att hålla fast någon med sina ben så denne får panik för att sen gräva sig in under en BH är alltså ett lagbrott. Det har ingen som helst betydelse om BH var lös eller satt hårt åt. Hon kom inte loss. Jävla äckelgubbe.

Peter ser rund och go ut och har dessutom varit på plats i EU-parlamentet vid minst enstaka tillfällen. Peter håller SDs fana högt och står för de ideal som de SDare som röstade fram honom håller högt.

Vem har dött av lite skönt tuttkläm liksom? Det är faktiskt inte styckmord vi pratar om här. Jag tror Peter drar hem ännu fler väljare till SD nu faktiskt, nu då han blev orättfärdigt dömd!
Citera
2021-11-23, 15:27
Medlem
Personligen tycker jag att alla SD:are som inte har styckmördat någon ännu ska uppmuntras och berömmas. Om du känner någon som gått med i sekten kan det vara värt att istället för att kritisera dem, säga varje morgon, typ: "Jonte/Kenta/Jimmie/osv, har du styckmördat någon idag? Inte? Vad duktig du är! Kom ska du få ett litet snacks för att du är så duktig!" Somliga skulle tycka att det är att dalta med dem, men jag tror de svarar bättre på beröm än kritik.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-11-23 kl. 15:33.
Citera
2021-11-23, 15:37
Medlem
Den omständigheten att XXXXX inte själv har velat göra någon polisanmälan eller önskat medverka i brottsutredningen har inte heller någon avgörande betydelse vid prövningen. Åklagaren för talan i
målet eftersom det påstådda brottet ligger under allmänt åtal.

Hovrätten klargör att allmänt åtal gäller och med tanke på den åtalsplikt åklagaren har så finns det absolut inget skevt med att åtala och döma Lundgren. Något annat vore tjänstefel.

Åtalsplikt innebär att åklagaren, om den bedömer att det finns tillräckliga bevis, är skyldig att väcka åtal.
Citera
2021-11-23, 15:51
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Den omständigheten att XXXXX inte själv har velat göra någon polisanmälan eller önskat medverka i brottsutredningen har inte heller någon avgörande betydelse vid prövningen. Åklagaren för talan i
målet eftersom det påstådda brottet ligger under allmänt åtal.

Hovrätten klargör att allmänt åtal gäller och med tanke på den åtalsplikt åklagaren har så finns det absolut inget skevt med att åtala och döma Lundgren. Något annat vore tjänstefel.

Åtalsplikt innebär att åklagaren, om den bedömer att det finns tillräckliga bevis, är skyldig att väcka åtal.

Ja. Den absoluta åtalsplikten gäller oavsett brottsoffrets uppfattning. Att förespråka något annat är att förespråka möjlighet för uppkomst av parallella rättssystem och godtycke. Den här historien visar att det finns stöd hos företrädare för SD och även hos vissa inom det övriga blåbruna blocket för just parallella rättssystem. Skrämmande!
Senast redigerad av Yayoi 2021-11-23 kl. 16:35.
Citera
2021-11-23, 16:00
Medlem
SD kvinnor vet bättre än att anmäla.
Hur har det gått med kvinnona som gjort det.
Sd gör egen utredning och då är det ute med de.
Kolla på Hanna Wigh. Hot och trakasserier.
Det började med när hon avslöjade stor bedrägeri i Skaraborgs SD ordförande.
https://www.expressen.se/gt/elisabeth-massi-fritz-ett-synnerligen-allvarligt-hot/
Citera
2021-11-23, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ingen skugga över den utsatta kvinnan. Hon har inte medverkat ett skvatt i detta drev. Tvärtom har hon förlåtit drummeln Lundgren, gått vidare och dessutom vägrat medverka i domstolsfarsen.

Ja det är tammefan rubbat att man låter en jävla aktivist med egen hatagenda leka åklagare och överklaga ett redan vettigt beslut från tingsrätten. Känns som att det borde finnas annat för åklagare att lägga ner tid och pengar på än detta trams.
Citera
2021-11-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Ja det är tammefan rubbat att man låter en jävla aktivist med egen hatagenda leka åklagare och överklaga ett redan vettigt beslut från tingsrätten. Känns som att det borde finnas annat för åklagare att lägga ner tid och pengar på än detta trams.
Jag gissar att du menar liknande Taharussh-brott, bara de begås av invandrare? Eller kanske sätta dit gängkriminella som även dem brukar lyckas påverka målsäganden eller vittnen att tystna eller dra tillbaka anklagelserna, precis som PL lyckats med i detta fallet?
Citera
2021-11-23, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag gissar att du menar liknande Taharussh-brott, bara de begås av invandrare? Eller kanske sätta dit gängkriminella som även dem brukar lyckas påverka målsäganden eller vittnen att tystna eller dra tillbaka anklagelserna, precis PL lyckats med i detta fallet?

Jag föreslår vilket valfritt brott som helst annat än nåt jävla tafsande på en efterfest..kvinnan och tjockisen har ju redan för läääääänge sen rett ut detta så det fanns ingen anledning för denna åklagare att leka moder justitia...det finns liksom andra brott som man hellre kan lägga sin tid på...eller tycker du inte det? Enda anledningen till att detta mål drivits till hovrätten beror enbart på att åklagaren är en aktivist med egen agenda och ett stort hat mot SD. Inget annat.
Citera
2021-11-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Jag föreslår vilket valfritt brott som helst annat än nåt jävla tafsande på en efterfest..kvinnan och tjockisen har ju redan för läääääänge sen rett ut detta så det fanns ingen anledning för denna åklagare att leka moder justitia...det finns liksom andra brott som man hellre kan lägga sin tid på...eller tycker du inte det? Enda anledningen till att detta mål drivits till hovrätten beror enbart på att åklagaren är en aktivist med egen agenda och ett stort hat mot SD. Inget annat.
Hur låter det när Imamer eller Romer pratar om att "reda ut det utanför domstolarna" (där "det" är brottsliga handlingar enligt svensk lag)? Jo då skriker du och dina kompisar "KLANER! PARALLELLSAMHÄLLE!! SYSTEMKOLLAPS!!!".

Men nu är det en Sverigedmeokrat, och då är det plötsligt åklagaren det är fel på? Inte de som förespråkar parallela rättsystem? Sån jävla dubbelmoral, det äcklar mig.
Citera
2021-11-23, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Hur låter det när Imamer eller Romer pratar om att "reda ut det utanför domstolarna" (där "det" är brottsliga handlingar enligt svensk lag)? Jo då skriker du och dina kompisar "KLANER! PARALLELLSAMHÄLLE!! SYSTEMKOLLAPS!!!".

Men nu är det en Sverigedmeokrat, och då är det plötsligt åklagaren det är fel på? Inte de som förespråkar parallela rättsystem? Sån jävla dubbelmoral, det äcklar mig.

Din dubbelmoral äcklar nog dom flesta....dessutom att du vill göra gällande med ett system av dubbla måttstockar äcklar mig ännu mer. Vill du jämföra en fyllegrej med vad romer och islamister gör? Då är du tammefan dummare än jag trodde..och du är förmodligen bortom all räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in