2021-11-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det är ett skämt vilken medieexponering detta får i förhållande till det här, den verkligt stora skandalen:

Ghislaine Maxwell Child Sexual Abuse Case Opens with Little Attention from the Media
Maxwell was the groomer for Jeffrey Epstein who died in jail in what appeared to be murder but was labeled a suicide. Together they pushed underage girls onto celebrities and political figures for years.
Håller med och nästan lite skrämmande med alla lögner som fått sägas samtidigt utan att någon säger emot, allt från vanliga människor som interjuvas av media ända upp till Joe Biden och to.m åklagare. Lögn efter lögn om både Kyle och vad som faktiskt hände utan någon skam i kroppen.
Journalister/Media är bland det vidrigaste som finns på jorden.
2021-11-23, 19:41
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Alla dina resonemang utmynnar ur anti-Trumphinken, det är helt uppenbart att du är emot Rittenhouse av den orsaken. Du går även ner på alla fyra och slickar upp allt Biden snyter ur sig för att han är Trumps motståndare, inte för att han gör något bra. Du kan helt enkelt inte se några problem hos någon så länge du kan anta att denne är emot Trump, så vem försöker du lura? För dig kommer allt att alltid handla om Orange Man Bad.

Jag förstår att du tänker dig att det är så. Genom sig själv känner man andra som det heter. Jag har aldrig varit någon vän av Biden dock, vi är inte lika.
2021-11-23, 22:01
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag förstår att du tänker dig att det är så. Genom sig själv känner man andra som det heter. Jag har aldrig varit någon vän av Biden dock, vi är inte lika.
Fast det finns en poäng i det här. Jag tror att rätt få människor på högerkanten har ett problem med att Kyle säger att han sympatiserar med att svarta inte borde dödas av polisen oftare än vita (vilket de iofs inte gör om man räknar per ingripande men jag antar att BLM-rörelsen inte direkt är fokuserad på att minska färgades brott så att de inte blir inblandade i så många konfrontationer med polisen) eller att han tycker att man skall få fredligt demonstrera för vad man tror på.

Däremot verkar det vara svårt för den demokratiska sidan att känna någon som helst sympati med Kyle eller tro på hans rätt till självförsvar om han någon gång sagt att han gillar Trump eller har umgåtts med
någon som gör det.
2021-11-23, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Håller med och nästan lite skrämmande med alla lögner som fått sägas samtidigt utan att någon säger emot, allt från vanliga människor som interjuvas av media ända upp till Joe Biden och to.m åklagare. Lögn efter lögn om både Kyle och vad som faktiskt hände utan någon skam i kroppen.

Ja, håller med. Åtminstone om vi främst talar om MSM-journalister. Det är en särskild typ av ruttenhet som genomsyrar dessa människor.
2021-11-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, håller med. Åtminstone om vi främst talar om MSM-journalister. Det är en särskild typ av ruttenhet som genomsyrar dessa människor.
Om dom verkligt skyldiga motsvaras den röda pricken i mitten av måltavlan, så verkar ni sikta på han som byggde stativet som håller den uppe.

Journalister är godtrogna idioter, hjärntvättade får eller fega löneslavar som inte vågar gå emot chefredaktörens eller VD'ns direktiv, vilket är där ni ska leta skyldiga, eller hos dom som mutar politiker(dom som tillsätter lydiga chefer på Public Service) med bokkontrakt och styrelsejobb efter avslutad politisk karriär, eller hos folket som kontrollerar Blackrock och Vanguard, som korsvis äger upp emot 100% av alla MSM-medier och styr budskapet till 100%.

Vänsterjournalister föddes inte dumma i huvudet eller godtroget onda, likt övriga fåren i befolkningen styrdes och manipulerades dom dit utav folket som dragit i trådarna mycket länge. Samma folk som äger alla läkemedelsbolag, återigen genom Blackrock och Vanguard, dom som ser till alla klimatmiljoner staterna "satsar" på miljön egentligen hamnar i deras företag. Dom som tar procent på varenda transaktion staterna genomför.

Det sägs att näst sist någon försökte få stopp på allting tvingade dom in honom i krig, och den därpå gav dom en present i bly medan han åkte cab. Den tredje, ja det påstås ju att han är inblandad i en större operation sedan många år tillbaka som handlar om att få alla att vakna upp, genom att visa hur onda dom i toppen är. Väldigt mycket av allting obegripligt som skett senaste fem åren passar perfekt in i den teorin.
2021-11-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Vänsterjournalister föddes inte dumma i huvudet eller godtroget onda, likt övriga fåren i befolkningen styrdes och manipulerades dom dit utav folket som dragit i trådarna mycket länge. Samma folk som äger alla läkemedelsbolag, återigen genom Blackrock och Vanguard, dom som ser till alla klimatmiljoner staterna "satsar" på miljön egentligen hamnar i deras företag. Dom som tar procent på varenda transaktion staterna genomför.
Jag håller inte med om detta. Jag tror att det krävs en särskild typ av medfödd idioti eller samvetslöshet för att bli en Anderson Cooper eller en Nicklas Orrenius som ljuger, hycklar och slickar makten.
2021-11-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Nja, egentligen är innehållet i andra tillägget taget från engelska Bill of Rights från 1689. Där står det:

” That the raising or keeping a standing army within the kingdom in time of peace, unless it be with consent of Parliament, is against law;

That the subjects which are Protestants may have arms for their defence suitable to their conditions and as allowed by law;”

men nu står det inte så eller hur?

andra tillägget finns där om första inte fungerar, till skydd mot inre och yttre hot.
2021-11-24, 00:07
Medlem
Citat:
Men "well regulated" då? Det är ju detaljen man alltid ignorerar.

regleras av andra tillägget. Vem är "man" som alltid ignorerar detta?

man kan ju nu se roliga memes med "defund the police" och sedan en bild på Kyle, med andemeningen att om det inte finns något annat så kan och skall medborgare ha rätt skydda liv och egendom.

det som fallerade här var ju trumpens flathet att sätta in nationalgardet och äve guvernärer, borgmästare , polischefer som alla bara ville göra tvärt emot trump, för att de hatade honom... och det är rätt att hata trump.

hade polisen skyddat de civila och dess egendom hade kyle inte behövt varit där, hade rättsväsendet fungerat så hade de som dog och den som blev skadad fortfarande vara omhändertagna för sina föregående synder ...osv.
2021-11-24, 09:38
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Fast det finns en poäng i det här. Jag tror att rätt få människor på högerkanten har ett problem med att Kyle säger att han sympatiserar med att svarta inte borde dödas av polisen oftare än vita (vilket de iofs inte gör om man räknar per ingripande men jag antar att BLM-rörelsen inte direkt är fokuserad på att minska färgades brott så att de inte blir inblandade i så många konfrontationer med polisen) eller att han tycker att man skall få fredligt demonstrera för vad man tror på.

Däremot verkar det vara svårt för den demokratiska sidan att känna någon som helst sympati med Kyle eller tro på hans rätt till självförsvar om han någon gång sagt att han gillar Trump eller har umgåtts med
någon som gör det.

Tror du verkligen det? Jag tycker jag sett många som har problem med att han uttryckt detta. Fast det glädjer mig om det är en minoritet.

Jag känner ingen sympati med Kyle, men lagen är tydlig och det var självförsvar. Det hade givetvis också varit självförsvar om Grooskreutz lyckats skjuta ihjäl Kyle. Lite svårare för Rosenbaum eller Huber dock eftersom de inte hade skjutvapen, de hade haft så många andra sätt att oskadliggöra honom än att döda honom så hade de slagit ihjäl honom så hade det möjligtvis varit att använda mer våld än rimligt i nödvärn.

Det är ju det som är charmigt med skjutvapen som självförsvar, det blir ibland den överlevande som framgångsrikt gjorde självförsvar mot den som misslyckades med sitt självförsvar. Last man standing är den som "gjorde rätt".
2021-11-24, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag håller inte med om detta. Jag tror att det krävs en särskild typ av medfödd idioti eller samvetslöshet för att bli en Anderson Cooper eller en Nicklas Orrenius som ljuger, hycklar och slickar makten.
Det sägs att psykopater föds sådana, sociopater skapas. Orrenius visste jag inte vem det varm, har inte läst svensk MSM-media på år och dar, i synnerhet inte DN(där han verkar husera enligt vad jag läste nu) sedan Wolodarksi öppet erkände att DN inte ägnar sig åt konsekvensneutral journalism och nyheter utan kontrollerad agendasättande propaganda, så han kan jag inte uttala mig om, men sen när är Andersson Cooper en "journalist"?

Sägs ju för övrigt att han är ett provrörs-barn a'la Max Zorin, och sett till hans extremt obehagliga psyksjuka blick och förmåga att ljuga rakt upp och ner i TV utan att röra en min, så förstår jag att fler och fler tror på den tesen.

Oavsett så har båda lyfts fram utav dom i toppen, det är där man ska sikta. När dom faller så står alla hjonen utan någon bakom dom.
2021-11-24, 10:14
Medlem
Varför håller ni på och ältar detta? Han blev frias punkt slut. Nu vet jag att det finns en del rödingar här som stödjer antifa och BLM men ni förlorade acceptera det
2021-11-24, 10:18
Medlem
Citat:
Det hade givetvis också varit självförsvar om Grooskreutz lyckats skjuta ihjäl Kyle.
Så när en brottsling som olagligt bär ett olagligt vapen först olagligt siktar det olagliga vapnet mot en icke-flyende person som joggar mot polisen för att ange sig själv medan den försöker undvika konfrontation med psykiskt sjuka vänsterbrottslingar, så inbillar du dig att det självförsvar om en av dessa psykiskt sjuka brottslingar skjuter ihjäl den civile?

Ja iofs, om man är en psykiskt sjuk vänsterbrottsling så kan man nog resonera på det sättet. Det finns dock ingen lagstiftning som håller med.

Ledtråd: Att ByeCeps påstår att han inbillade sig att Kyle var en active shooter är helt irrelevant, han pratade med Kyle som vänligt klargjorde att han var på väg till polisen, och väldigt synligt så utgjorde Kyle inget hot alls annat än mot dom psykiskt sjuka vänsterbrottslingar som först olagligt angrep honom, och Kyle flydde inte, så ByeCeps och övriga psykiskt sjuka vänster-brottslingar hade noll rättigheter att hota, angripa, skjuta eller försöka stoppa Kyle.

Jag förstår att det bevisade faktumet skapar smärta i hjärnan på psykiskt sjuka individer. Men empatibefriade psykiskt sjuka människor är sådana. Deras hjärnor har sedan länge slutat fungera på en rimlig nivå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in